SLI i Crysis, nånting strular

Permalänk

SLI i Crysis, nånting strular

Nåt måste strula för mig i Crysis. jag får bara 13-17fps på very high med 2st gtx260BE i SLI. Verkar som bara ett kort arbetar. jag kör i upplösningen 1680x1050. I high får jag runt 20-25 fps. Detta tycker jag är urdåligt då dessa kort presterar lika/bättre än Gtx 295. Har dessutom klockat min Q9550 till 3,4GHz..

Nån som har nåt tips på vad som felar?

Permalänk
Hedersmedlem

Sli bryggan hopkopplad?
Aktiverat sli?

Men du borde ändå ha bättre flyt med bara ett kort i den upplösningen.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Allt är i kopplat å aktiverat. fick 18100 gpuscore i 3dmark advantage, så det ska funka. men hur frå man korten att lira i crysis?

Permalänk
Proffsmoddare

Kör Crysis benchen så står det om du kör multigpu eller inte.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

men hur aktiverar jag multi gpu? :S

Permalänk
Proffsmoddare

Det ska vara aktiverat om du gjort det i drivrutinerna och startat om datorn.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Vilka drivisar? Crysis har inte frågat efter att uppdatera drivrutiner?

Permalänk
Proffsmoddare

Dina grafikkortsdrivrutiner.. -.-

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Men jaha, ja dom är det inget fel på. uppdatera såklart med dom senaste från XFX:s sida

Permalänk
Medlem

så vad får du i gpu benchen?

btw varför i allsindar har du 6 gb minne och kör på ett 32-bit OS?

Permalänk

Tjofritz: jag får 18129 i gpuscore. Ang Os så letar jag efter sp2 (64-bit) men vet inte vart man skaffar det :S, kolla på microsofts sida, men där blev hitta jag inget :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fundamentals
Men jaha, ja dom är det inget fel på. uppdatera såklart med dom senaste från XFX:s sida

Installera de senaste från Nvidias egna hemsida istället och installera alla patchar till crysis om du inte har gjort det.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fundamentals
Tjofritz: jag får 18129 i gpuscore. Ang Os så letar jag efter sp2 (64-bit) men vet inte vart man skaffar det :S, kolla på microsofts sida, men där blev hitta jag inget :/

va? jag pratar om crysis gpubench. Vad får du där?