~Tycoon-lir önskas~

Permalänk
Medlem

~Tycoon-lir önskas~

Tja!
Jag är ute efter några schyssta tycoon-spel, kom med tips om du vet några pärlor
Jag vill inte ha zoo-spel, inte heller RCT (1an och 2an är kungliga men har tröttnat, 3an.. naah).
Gärna spel där man ska placera ut rum och prylar i färdiga byggnadsskal, typ Theme Hospital.
Nåt schysst Hotell-spel hade varit kul
Även andra former av företag, dock ej lemonadstånds-simulator

Tacksam för nostalgiska svar

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon kan kanske vara något? roligaste tycoon-simulatorn i mitt tycke!

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
Transport Tycoon kan kanske vara något? roligaste tycoon-simulatorn i mitt tycke!

Jag har aldrig lirat det men det verkar vara legendariskt Ska definitivt testa det!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Prison tycoon

tror det heter så iaf bygger fängelse iaf

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Prison tycoon

tror det heter så iaf bygger fängelse iaf

Jag har läst om Prison Tycoon 3 tror jag det var, fick urursel kritik.
Är ettan något att ha, då?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Det låter som du måste testa OpenTTD, en klon av gamla Transport Tycoon Deluxe.

http://www.openttd.org/en/

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Jag har läst om Prison Tycoon 3 tror jag det var, fick urursel kritik.
Är ettan något att ha, då?

tja har själv inte testat det men en polare äger 3an och han tyckte det var rätt så underhållande

ända tills fångarna började göra upror för att han fick dåligt med vakter i förhållande till antal fångar

så han kom inte längre än så innan han gav upp efter x antal försök

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ja kör OpenTTD som mycket roligt att lana med kompisarna

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
tja har själv inte testat det men en polare äger 3an och han tyckte det var rätt så underhållande

ända tills fångarna började göra upror för att han fick dåligt med vakter i förhållande till antal fångar

så han kom inte längre än så innan han gav upp efter x antal försök

Okej, jag får väl ge det en chans och strunta i kritikerna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
Ja kör OpenTTD som mycket roligt att lana med kompisarna

Jag har skaffat OpenTTD, har inte provat det än men jag har det iaf Läste att de håller på att utveckla en nyversion av Theme Hospital, OpenTH! Längtaaa!!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Antielefant

Locomotion finns ju också, vilket är en remake av Transport Tycoon av killen som faktiskt gjorde just Transport Tycoon.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Evil Genius!

edit: Inget tycoon spel men det är bra och låter som nåt du skulle gilla ;P

Permalänk
Avstängd

Railroad Tycoon II

Sid Meyers Railroads!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Locomotion finns ju också, vilket är en remake av Transport Tycoon av killen som faktiskt gjorde just Transport Tycoon.

Okej, ska spana in det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lomm3n
Evil Genius!

edit: Inget tycoon spel men det är bra och låter som nåt du skulle gilla ;P

Det låter lovande, muhahahaha!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Railroad Tycoon II

Sid Meyers Railroads!

Får ta och spana in dem också

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Restaurant Empire 2 släpptes nyss och det har ettan inbakad i sig, tycker ettan var riktigt mysigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swagger
Restaurant Empire 2 släpptes nyss och det har ettan inbakad i sig, tycker ettan var riktigt mysigt.

Tack för tipset, driva restaurang låter kul

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Gamebiz 2 är skoj om det är ok med freeware. http://www.veloci.dk/gamebiz/gb2/ gamebiz 3 är under utveckling. Om du vill leka filmbolagsmogul så är The Movies skoj. Du nämnde hotell, leta reda på Hotel Giant eller Hotel Giant 2.
För entreprenören i dig så finns även Capitalism 2 som låter dig driva företag inom tillverkning/försäljning.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Gamebiz 2 är skoj om det är ok med freeware. http://www.veloci.dk/gamebiz/gb2/ gamebiz 3 är under utveckling. Om du vill leka filmbolagsmogul så är The Movies skoj. Du nämnde hotell, leta reda på Hotel Giant eller Hotel Giant 2.
För entreprenören i dig så finns även Capitalism 2 som låter dig driva företag inom tillverkning/försäljning.

Tack för tipsen!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Kanske inte matchar det du efterfrågar men det är ett tycoon spel - Airline Tycoon, extremt kul, även roligt att spela över nätverk.

Du driver ditt eget flygföretag på en flygplats med ett par konkurrenter. Skapa rutter över hela världen och sabotera för dina rivaler. Även mycket komiskt under många delar.

Permalänk
Medlem

Sid Meyers Railroads kan jag inte rekomendera iaf, buggade som fan när man börjat få upp lite järnväg. tågen muppade ur helt och åkte som de ville hur man än byggde

Permalänk
Medlem

Jag håller med tidigare postare om att skaffa OpenTTD, det är det bästa Tycoon spelet "out there", enbart för att det bygger på originalet, Transport Tycoon, som jag har spenderat många timmar framför, du behöver troligtvis dock få tag på orginal TTD grafiken, men de går att få tag på dem på nätet...

Locomotion, är som sagt gjort av samma kille som gjort TT, TTD och RCT 1,2, men lever inte alls upp till hans tidigare spel i spelglädje...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonsas
Kanske inte matchar det du efterfrågar men det är ett tycoon spel - Airline Tycoon, extremt kul, även roligt att spela över nätverk.

Du driver ditt eget flygföretag på en flygplats med ett par konkurrenter. Skapa rutter över hela världen och sabotera för dina rivaler. Även mycket komiskt under många delar.

Tack för tipset, ska testas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spacecow
Sid Meyers Railroads kan jag inte rekomendera iaf, buggade som fan när man börjat få upp lite järnväg. tågen muppade ur helt och åkte som de ville hur man än byggde

Okej, tack för varningen. Är ändå inte så värst intresserad av järnvägar, menmen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av loefet
Jag håller med tidigare postare om att skaffa OpenTTD, det är det bästa Tycoon spelet "out there", enbart för att det bygger på originalet, Transport Tycoon, som jag har spenderat många timmar framför, du behöver troligtvis dock få tag på orginal TTD grafiken, men de går att få tag på dem på nätet...

Locomotion, är som sagt gjort av samma kille som gjort TT, TTD och RCT 1,2, men lever inte alls upp till hans tidigare spel i spelglädje...

Jäpps, har skaffat OpenTTD Har dock inte satt mej in i det än.

Än så länge har jag fått tag på Theme Hospital (TH FTW! ), Hospital Tycoon (jävligt kul) o OpenTTD.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Håller på för fullt att sätta mig in i OpenTTD. Det är fan komplicerat liv det dära.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Jag har aldrig lirat det men det verkar vara legendariskt Ska definitivt testa det!

Legendariskt är bara förnamnet, hur många andra spel från 1994 spelas fortfarande idag liksom?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
Ja kör OpenTTD som mycket roligt att lana med kompisarna

Vem behöver polare? Går utmärkt att köra även ensam, har faktiskt aldrig testat LAN, men det kanske är kul det med?

Permalänk

Ports Of Call Deluxe Edition

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Ports Of Call Deluxe Edition

Vad är det för spel?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Ingen som nämnt Pizza Tycoon!?

Guud, jag och polarna begravde oss mer eller mindre i det spelet! Fruktansvärt humoristiskt, och det ska tydligen ha kommit ett Pizza Syndicate också, med finare grafik. I Pizza Tycoon pratar vi legoklossar närapå!

Men som sagt, riktigt roligt spel när man kommer in i det. Hyra personal, utbilda dom, bygga restauranger och baka dina egna pizzor; håll koll på ingredienstrenderna!

Sen finns det självklart inslag av maffian och du kan göra nattliga besök till konkurrenterna och göra hemska saker mot deras restauranger; kom upp dig lite i den undre världen så får du beskydd av maffian nattetid!

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Ingen som nämnt Pizza Tycoon!?

Guud, jag och polarna begravde oss mer eller mindre i det spelet! Fruktansvärt humoristiskt, och det ska tydligen ha kommit ett Pizza Syndicate också, med finare grafik. I Pizza Tycoon pratar vi legoklossar närapå!

Men som sagt, riktigt roligt spel när man kommer in i det. Hyra personal, utbilda dom, bygga restauranger och baka dina egna pizzor; håll koll på ingredienstrenderna!

Sen finns det självklart inslag av maffian och du kan göra nattliga besök till konkurrenterna och göra hemska saker mot deras restauranger; kom upp dig lite i den undre världen så får du beskydd av maffian nattetid!

Hehe, det låter sjukt ball!
Minns att jag lirade nåt pizza-spel men fastnade aldrig pga usel grafik, kan nog ha varit pizza tycoon.
Ska ta mej en titt på Pizza Syndicate.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Vad är det för spel?

det är en ny version på ett gammalt handelsspel med båtar och hamnar som var uppskattat. det fanns till bl a. amigan.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50