Permalänk
Medlem

IE fix..

Hej allihop!

har gjort en sida med hjälp av CSS och HTML.. Men som vanligt ser sidan kanon ut i alla browsrar förutom... ja... INTERNET EXPLORER

i alla fall. för att fixa detta brukar jag använda mig av <!--[if IE]> Koden! Men nu??

Jag försöker använda koden såhär för att linka ett CSS document med andra inställningar för IE:

<!--[if IE]>

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="cssIEFIX.css" />

<![EndIf]-->

Men när jag ändrar någonting i cssIEFIX.css så händer ingenting?? Har jag linkat fel på något sätt??

Här är sidan btw:

www.alexanderhey.se

ni ser ju själva att det behövs lite cleanup

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

Problemet är att du laddar din CSS-fil för IE före du laddar de "riktiga" stilmallarna, vilket gör att dina ändringar för IE blir överskrivna av de riktiga inställningarna. Det bör fungera ifall du flyttar din kod för cssIEFIX.css till slutet av <head>

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack så mycket Arood Det funkar perfekt nu !

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

Betyder detta att vi får ordning på hemsidan nu :)?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601