Projekt: Fixa till i Serverrummet

Permalänk

Kollat lite på den visst 190kr mer är inte så mycket..

Få se beställer någon kommande vecka tror jag.
Måste ha ett litet slimmat tangentbord med

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Nytt system!! Detta blir det. lägger en beställning i dagarna evt.

Dock någon som vet var man kan köpa ett tangentbord med touchpad eller en fristående. och eller ett minitangentbord och en touchpad från en laptop?
Ska användas i ett bygge.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Dock någon som vet var man kan köpa ett tangentbord med touchpad eller en fristående. och eller ett minitangentbord och en touchpad från en laptop?
Ska användas i ett bygge.

Denna kanske? Kjell har även ett par modeller med trackball istället för touchpad.

Sen har ju Dustin ett par modeller:
http://www.dustin.se/pd_5010088941.aspx
http://www.dustin.se/pd_5010076392.aspx
http://www.dustin.se/pd_5010305280.aspx

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Ohh tackar Den med trackball är mer intressant då den har PS/2 (glömde nämna det) Kan bli problem om jag omvandlar från USB till PS/2.

Var ju inte så dyr häller för den delen. Måste luska reda på måtten så det passar iofs. fast håller på och donar med lite kod som jag fick av en swecare (mer om detta senare)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Lite bilder på cat5 extendern.

Lite suddig bild.

Hade en könsbytare över så den sitter nog där då mina KVM kablar passar bättre istället för att ta några andra kablar.. bättre och ha så många kablar av samma sort som det bara går

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Fått hem lite datorprylar.. mer bilder kommer senare när os är installerat mm

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

En liten update då

Chassit

In med moderkortet.. hade lite problem med I/O plåten som vissa 'fjärar' ville hamna fel och åka in i portarna istället.

Proppen ditsatt

Kylaren.
Dumma moderkort som inte har några fläktplatser.. fick senare koppla om fläktarna till 5v för 80fläktarna och 120mm kör jag på 12v.

Minnen o lite kabeldragning

Lite mörk bild men här ska diskarna sitta iaf.. Någon som har en 3x5.25" som ger 4x3.5" får höra av sig.

Ushh fläktgaller

Det gör vi något åt.
Kom på det efter jag installerat moderkortet så klippte bara bort det orkade inta ta dremlen just nu för att slipa kanterna.

Kabeldragningen suger..

låång ATX kabel. Fläktarna är uv reaktiva men ska byta ut sen

Bild på fronten.
fläkten ska bytas ut men den är tyst så den får sitta där tills så länge. faktist bara cpu fläkten som lever och har sig.

Installation dvd är bara tillfällig

tänkte haft en 80gb sata som os men den verkar död konstigt nog. partiornerade 500Gb istället.
Har 2 st ide diskar i en 250gb och en 120gb ska se lite vad som ligger och en av de blir väl Temp mapp för ett program kan jag tänka mig.

Multitasking
(0Gb och dvd är bortplockade. får ta och fixa kabeldragningen bättre när jag fixar finare fläktar de som satt i original lät som en startande trumma.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Stökigt ja
CTR'en till vänster står bara tillfälligt. (för att se status på serven i källaren)
Luisten bakom skärmen ska tas bort då jag förlagt mina tp och coaxialer dolt inne i väggen istället.

Satt dit serven. dock lite confande i mjukvaror i och ska plugga in några diskar till.
Kablarna bakom ska ordnas upp senare.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Lite updaterad info.

Serven har fått in en 320gb sata disk till. funderar dock på att köpa ett nyare nätagg med satakontaker och 24pin bla.

även satt in två st dvd spelare och fixat nästan så alla datorer i nätverket kan nå varandra. bara en surburk som jag inte orkat debugga redigt.

Ska dock in ca 1.5TB till i burken som jag har liggandes och som ska flyttas från prim bla. Även fixat lite kabeldragning och tagit bort lite luckor i fronten.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

inte illa, du borde ta och bygga en htpc att ha i racket, sedan kan du dra hdmi/s-videokabel till tv'n. att dra usb för mus och sånt kan iofs vara najs med. om du inte har en cat5 extender för hdmi eller s-video förstås.

Permalänk

Haft stora planer på det Dock går det väl evt använda serven till det. bara trycka in ett grafikkort ju

Tv'n står på andra sidan väggen så bara dra 2m kabel där isf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Haft stora planer på det Dock går det väl evt använda serven till det. bara trycka in ett grafikkort ju

Tv'n står på andra sidan väggen så bara dra 2m kabel där isf.

do it!

annars har du ju ditt andra hemmabygge(den mindre från kordiplors) som du skulle kunna använda

Permalänk

Har både U3an och u4an därifrån som ska ner i racket rätt snart.
Dock så funderar jag på att göra en lite specialsak som jag tänkt sälja/ge som idee till något företag som gör 19" material då ja inte hittat någon likvärdig produkt som klarar av detta..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

ser fram imot att få se hur du löser det. du har ju din musik dator också, som jag hoppas du sätter in i racket

Permalänk

Har lagt up en bygglogg.

http://sweclockers.com/album/?id=4247

Fast det finns mer bilder och info här men i byggloggen finns lite småpill bla.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

lite dumt att ha det utspritt, men det går ju.

plz, en bild med båda kordiplors datorerna i samt dina två u1 i racket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
lite dumt att ha det utspritt, men det går ju.

plz, en bild med båda kordiplors datorerna i samt dina två u1 i racket!

Joo. det var först bara tänkt som en sammanfattning där men men. får väl göra dubbel upp annars kanske kommer sådan bild senare. ska ta och städa lite imon trår jag. har några GB papper på rummet bla.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

ser bra ut även i byggloggen men föredrar att skriva här

brukar bli bra när du gör nått fullmon det skall du ha creds för.

önskade att jag hade massa nätverksprylar ;)... typ switchar o hubbar...

Server och sådant här för mig då äre lite teknik nörd över det positivt menat!

Permalänk

Tack

Det är väl inte så stora grejor man gör egentligen. fast gillar och pilla med lite av det mesta så länge det inte går allt för mycket i uppförsbacka och man evt har någon att rådfråga om man skulle stöta på något lustigt problem.

Donic vill du får kan du få hämta lite hubbar här kommer nog inte använda de ändå. har för mycket lådor och förlite uppgifter till evt datorer ändå så.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Så jävla nice

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Tack

Det är väl inte så stora grejor man gör egentligen. fast gillar och pilla med lite av det mesta så länge det inte går allt för mycket i uppförsbacka och man evt har någon att rådfråga om man skulle stöta på något lustigt problem.

Donic vill du får kan du få hämta lite hubbar här kommer nog inte använda de ändå. har för mycket lådor och förlite uppgifter till evt datorer ändå så.

haha jaså ja inte är det lätt när man får för mkt prylar ;)...

själv känner jag att ja har för lite datorer och lite äldre datorer....

nåt tips på vad man kan hitta på med en pentium 2 på 450 mhz brandvägg har jag funderat på får la fixxa det när jag skaffat mig en egen koja ;).

men gärna skulle kunna vara intresserad av en eller 2 hubbar;). eller vänta skickar ett pm...

Permalänk
Medlem

Något nytt som har hänt här då?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Något nytt som har hänt här då?

Det finns nyare bilder i mitt galleri. Dock så är de väl inget så att hurra över precis

Visa signatur

I am Extrazz.