Grafikkort sönder XFX 8800gts 640mb

Permalänk

Grafikkort sönder XFX 8800gts 640mb

Hej alla glada, jag tycker jag kan det mesta med datorer, men stöter andå på problem tillslut.

Jag har ett XFX 8800gts 640 och e väl 2 år gammalt nu eller något, Jag började övervaka kortet och såg att tempen var över 90 grader vilket o prestandan verkade försämras i spel med mera, så jag ränsade kortet från damm och satte i med success, men sedan en tid sedan när jag försökte köra ett spel är kortet inte sig likt, Det som händer är kmr upp massor utav olika färger i alla slag o får tillslut bluescreen o är nu oroad att det har hänt något allvarligt, kan det vara Överhettning?,

Jag tänkte köpa det hära zalman kittet, alltså zalmanvf1000 LEd + rh88 för bättre kylning ,men det är ju förgäves om kortet e paj.

Jag läste runt lite och har försökt lista ut felet utan någon framgång , kan det vara glapp i pci Express porten eller något sådant, jag har ett ASUS P5b för övrigt

Tack på förhand //ola

Permalänk
Medlem

kolla så kylaren sitter ordenlitgt, så inget glapp eller nåt, tryck i strömsladden ordentligt blir det så igen då är det antagligen dags att byta ut väl.

Permalänk
Medlem

Jag fick samma på ett xfx 7900GT, lämnade in de direkt till xfx och fick ett 8800gts så jag tycker du skall göra precis samma sak om du har damsugit kortet osv. Du skall inte behöva ändra kylare likande för att kunna använda kortet. Mig veteligen så erbjuder XFX lifstids garanti.

Visa signatur
Permalänk

Hej tack fö'r era svar, lämna in d till xfx sägeru, skicka d alltså, ska testa d, har även beställt nytt asus gtx 275 som ja hoppas kmr idag eller imorrn, ska rapportera vidare hur d går med kortet,