Problem med drivrutiner [Powercolor 4870x2]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trehörningsjö
Registrerad
Aug 2008

Problem med drivrutiner [Powercolor 4870x2]

Tjena, har precis formaterat om datorn för ett problem med mitt grafikkort (Powercolor 4870x2), men problemet är kvar.

Vad som händer är att när jag installerar drivrutiner till kortet så måste ju datorn startas om, allting funkar som det ska från början, jag har bild osv, men efter laddskärmen för Vista har laddat klart så blire bara svart, och jag kan inte göra nånting , bara formatera igen... Så nu sitter jag utan drivisar och har ingen aning hur jag ska göra, någon som haft liknande problem och lyckats lösa det?

Detta problemet uppstod troligtvis efter att jag hade blåst ren kylflänsarna (tror jag det heter) och bytt kylpasta på kortet då det vart så förbaskat varmt, (105c ingame), var smockat med damm, satte ihop allting som det var från början och startade datorn, funkade fint första gången men senare när jag startade om datorn så började det strula.

HJÄLP MEJ!

/desperat_gamer

MSI Z77A-G45 | Intel i7 3770k @ 4,5 | MSI 1070 | Corsair 32GB 1600mhz | Samsung 830 256GB | G2 Supernova 850w |
www.facebook.com/SamuelSorlinPhotography

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2008

Hur många skärmar har du inkopplade? Om du har fler än en, prova att koppla ur alla utom din huvudskärm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trehörningsjö
Registrerad
Aug 2008

Kör bara på en skärm :/ Det kanske blir att skicka in kortet på garantin då eller nånting för ingen verkar veta vad som är problemet.

MSI Z77A-G45 | Intel i7 3770k @ 4,5 | MSI 1070 | Corsair 32GB 1600mhz | Samsung 830 256GB | G2 Supernova 850w |
www.facebook.com/SamuelSorlinPhotography

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2002

Jag har precis samma problem med två stycken XFX 4890, ingen som har hittat någon lösning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Soffan
Registrerad
Feb 2004

svaret på problemet är dock ATi Deras drivisar är inte alltid 100%.. Hoppas ni får bukt på era probs!

Macbook Pro 15" 2011

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2006

Testa att köra med VGA-ingången på skärmen. Dvs en DVI->VGA konverter från kortet (det brukar följa med).

Dator: i7-6700K, Asus Z170 PRO gaming, Noctua NH-D15, 32GB DDR4-3000, Asus 1080ti Strix gaming OC, Seasonic Platinum 1000W, Define XL R2, Intel 750 400GB PCIE Nvme SSD, Dell U2711

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2002

Jag gav upp, testade ett gäng olika drivisar men samma skit. Verkar vara ett rätt så vanligt problem men finns ingen smidig lösning ute än vad jag kunde hitta.

Nu är Windowns 7 på väg ner istället, blir galen om det inte funkar!

EDIT: Jag blev galen!

EDIT2: Löst! http://www.vgaforum.com/showthread.php?t=11887