Hur installerar jag WoW?

Permalänk

Hur installerar jag WoW?

Jag har 2 datorer, en Micro ATX och en vanlig.
Nu är det så att jag inte har nån CDrom i den andra burken.
Går det tex att bara koppiera över hela wow mappen till andra burken ?
eller ska man ladda ner det ifrån nån torrent sida och sedan installera det.

(obs, jag har ett fullt lagligt konto som jag betalar varje månad för + alla org skivor)

Tänkte smidigast möjliga, orkar inte meckla isär den lilla Micro atx burken o koppla ur cdrom o allt ur den andra.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Re: Hur installerar jag WoW?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Jag har 2 datorer, en Micro ATX och en vanlig.
Nu är det så att jag inte har nån CDrom i den andra burken.
Går det tex att bara koppiera över hela wow mappen till andra burken ?
eller ska man ladda ner det ifrån nån torrent sida och sedan installera det.

(obs, jag har ett fullt lagligt konto som jag betalar varje månad för + alla org skivor)

Tänkte smidigast möjliga, orkar inte meckla isär den lilla Micro atx burken o koppla ur cdrom o allt ur den andra.

enklaste sättet är nog att logga in på ditt konto och gå ner på free services och där hittar du "Clients Download" så är det bara att ladda ner clienten av spel versionen du har, bara så du vet...den laddar ner och installerar samtidigt så det kommer ta ett par timmar

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Sötast

Som sagt, logga in på sidan och tanka därifrån, riktigt bra servrar.

Maxade mitt ADSL senast 2.2MB/s

Permalänk

Tackar för de superbra tipsen! visste inte att det fanns sånt, trodde det bara gällde trial kontot.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Inaktiv

Eller gör som jag gjort:

1. Ladda ner gratisprogrammet Imgburn.
2. Gör backup på skivorna i form av .iso filer.
3. Installera Daemon Tools.
4. Mount'a .iso filerna.

Går tokfort att installera!

Lycka till!

Permalänk
Medlem

WoW går utmärkt att kopiera om du redan har en install. För skall du installera om alla packs, uppdetaringar och mods, så kommer det fortfarande gå snabbare att överföra hela WoW mappen över ett 10mbit nätverk.

Inte instalerat om WoW sedan jag köpte det när det kom ut.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jo precis det är bara att kopiera mappen, det funkar utmärkt. Har inte installerat om det på 3 år, och det har flyttats runt och spelats på många olika operativ system.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.