Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Tackar för värdeful information

Det som jag mest har problem med att förstå just nu,eller som är ett riktigt '?' är Itemsen om jag kör Pyromancer borde det rimligt viss vara intullect items man skal köpa? men jag har problem att förstå vad jag ska köpa och vart jag hittar allt och hur man bygger ihop itemsen.

Tänkte Mer Mana/Regen vore bra att ha men att hitta vart allt ligger är lite svårt,kan man dela in dom olika shopperna på nått sätt.

Shoppen rätt logisk när du kommer in i den, skapa ett practice spel så kan du sitta och bekanda dig och läsa om items utan att någon gnäller på att du är seg den översta knappen till höger i shoppen är "rekommenderade items" det kan ofta ge bra tips..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av Essin:

Haha, tackar! Kul att du citerade, fick mig att inse att jag totalt glömt bort å göra detta.
Om du gillar H4nn1 så spelar han ju som "standin" åt ICE i EG vs ICE i Games Repaly. Kolla på honcast

Han kör på sitt alt "BottleUP" men det är H4nn1, även om Breaky inte vet det.. Om du lyssnar noga så tror jag Phil (co castern) säger att det H4nn1 vid ett tilfälle i början men Breaky uppfattar det inte..
För övrigt håller jag med om att H4nn1 är en av de mest sevärda spelarna i HoN!

Hehe
Ah, jag såg den matchen men uppfattade det inte heller.
Ska checka den igen!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

Hehe
Ah, jag såg den matchen men uppfattade det inte heller.
Ska checka den igen!

Jag är inte helt säker på vad Phil sa, brukar va på annan tabb under picks å bara lyssna men så hörde ja H4nn1 och kollade och såg att han var där på alt nick (visste sen tidigare att han hade BottleUP som alt, spelat mot honom på det.. Jukz är också ett av hans alt btw ;P

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av Essin:

Jag är inte helt säker på vad Phil sa, brukar va på annan tabb under picks å bara lyssna men så hörde ja H4nn1 och kollade och såg att han var där på alt nick (visste sen tidigare att han hade BottleUP som alt, spelat mot honom på det.. Jukz är också ett av hans alt btw ;P

Aha okej Att de orkar lira så mycket på alt accs..
Synd att de inte vann matchen dock, var riktigt roligt att se deras lineup!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Essin:

Samt även om du har så bra farm som du säger så varför inte köpa ett par wards själv? Ett billigt pris för att vinna istället för att förlora ett spel
Även fast Plauge kanske "ska" köpa wardsen så kan du inte anta detta i ett pub (framförallt inte en lägre, vet inte var du ligger?) Ett bra sätt att få randoms att köpa wards är annars just att köpa några själv oavsett vad man spelar och sedan fråga om de kan köpa ett par lite senare, då har du gjort samma uppoffring som de måste..

Håller med till fullo. Hellre att jag köper wards så att vi vinner gamet än att ingen gör det så vi förlorar.

--------------
MM är ett skämt förövrigt, helt otrolig dålig balans. Så fort jag kommer över 1670-1690 strecket börjar dom para mig med 1400-folk? Så sjukt jobbigt att behöva vara pink/blue så fort man kommer upp i rating. Förövrigt så har jag förmdoligen köpt 40 couriers på mina 50 games player i MM, och jag är en rå carry-player/mid-player, så drygt att man ska behöva köpa monkey och till och med en ward på lvl 1 som soulstealer, mina starting items blir oftast 3 blights och ett par minor totems..

Nog med allt det dåliga. Tycker matchmaking är ett bra system, men det behöver poleras. När det väl är balanserat och man har haft några jämna matcher och ett bra lag samt motståndarlag är det bland det roligaste som hänt HoN. Men det känns fortfarande som att man antingen måste carrya hela laget själv, eller att jag själv blir carryad (kom in i samma game som n0tail härom dagen ^^ vi hade nog förlorat matchen om det var någon annan än han som lirade med oss..).

PSR skillnaden är fortfarande för stor ibland också. Tycker personligen inte det är kul att vinna alltför enkelt heller, visst alla i matchen har 1600 MMR+, men andra lagets PSR average ligger runt 1400 medan vår är 1700, då är matchen redan avgjord kan jag säga för det är verkligen skillnad på en 1400- och 1700-spelare.

Men det här med coins var en rolig grej faktiskt, man kan få dom relativt enkelt utan att betala med riktiga pengar faktiskt. Tycker dock det här med skins hit och dit är tråkigt, det fina ligger i acount icons och symbols! Sveriges flagga är det enda jag har köpt hittils dock, sitter dock med 600 coins över och undrar vad jag ska köpa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon106584:

Håller med till fullo. Hellre att jag köper wards så att vi vinner gamet än att ingen gör det så vi förlorar.

--------------
MM är ett skämt förövrigt, helt otrolig dålig balans. Så fort jag kommer över 1670-1690 strecket börjar dom para mig med 1400-folk? Så sjukt jobbigt att behöva vara pink/blue så fort man kommer upp i rating. Förövrigt så har jag förmdoligen köpt 40 couriers på mina 50 games player i MM, och jag är en rå carry-player/mid-player, så drygt att man ska behöva köpa monkey och till och med en ward på lvl 1 som soulstealer, mina starting items blir oftast 3 blights och ett par minor totems..

Nog med allt det dåliga. Tycker matchmaking är ett bra system, men det behöver poleras. När det väl är balanserat och man har haft några jämna matcher och ett bra lag samt motståndarlag är det bland det roligaste som hänt HoN. Men det känns fortfarande som att man antingen måste carrya hela laget själv, eller att jag själv blir carryad (kom in i samma game som n0tail härom dagen ^^ vi hade nog förlorat matchen om det var någon annan än han som lirade med oss..).

PSR skillnaden är fortfarande för stor ibland också. Tycker personligen inte det är kul att vinna alltför enkelt heller, visst alla i matchen har 1600 MMR+, men andra lagets PSR average ligger runt 1400 medan vår är 1700, då är matchen redan avgjord kan jag säga för det är verkligen skillnad på en 1400- och 1700-spelare.

Men det här med coins var en rolig grej faktiskt, man kan få dom relativt enkelt utan att betala med riktiga pengar faktiskt. Tycker dock det här med skins hit och dit är tråkigt, det fina ligger i acount icons och symbols! Sveriges flagga är det enda jag har köpt hittils dock, sitter dock med 600 coins över och undrar vad jag ska köpa..

MM i sig är det inget fel på, man skulle möjligen kunna argumentera för att det borde vara delad MMR mellan singel och team då många blir carriade i 5manna teams för att sedan suga när de spelar på sin "höga" MMR i single.. Men annars är det största problemet ännu att ratingen är så pass ny att folk inte hunnit spela sig till sin tier ännu vilket gör att matcherna kan bli lite blandade när det kommer till balansen och en 1650 spelare kan vara betydligt bättre/sämre än en annan..

Nu lät detta ganska överlägset hörde jag själv
Ja ligger ~1715MMR har jag för mig, har dock bara en ~35 games spelade än, så lite tid att spela nu för tiden =( .. runt 70% win däremot

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fattat vitsen med detta spel: Att fylla min banlist!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Nu har jag fattat vitsen med detta spel: Att fylla min banlist!

Precis
Fast banlist spelar ingen roll för match making iaf ^^

Vet inte om ja blivit immun eller nått men jag tycker det är mindre whine å skit nu för tiden..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Vet inte om ja blivit immun eller nått men jag tycker det är mindre whine å skit nu för tiden..

Mycket mindre än betan. Nu kan man faktiskt spela ett whinefritt game. Helt otroligt!
Bättre att komma med konstruktiv kritik istället...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av metalbast:

Respekt mannen !
H4nn1 är kung

Håller med kul att det finns någon som är skillad på forumet.

Fan jag gillar PSR mer. Fast det var kul att stompa 2 1900 för nån dag sen och blodbada med Pebbles. Särskilt när det är svenskar som förövrigt är det värsta folkslaget i HoN. Helt klart hellre ryssar än svenskar!

PSR 4 life

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Spelade en intressant match idag. Laget vi mötte var inget speciellt förutom preda. Trots att vi gankade honom flera gånger när jag gick runt och junglade midgame så carryade han deras lag enormt. Dom tog våra raxes mid efter 50 minuter och då trodde vi allt var kört. Sedan lyckades vi döda honom två eller tre gånger och lyckades på så sätt ta deras mid och bot. Sedan gick vi tillbaka och handlade och lyckades döda preda igen. Sedan gick vi och vann.
Maliken i deras lag hade 2-18 dock...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Vet inte om ja blivit immun eller nått men jag tycker det är mindre whine å skit nu för tiden..

Usch sicket hemskt team jag spelade med nyss! Började med att dom pickade sina heroes, jag väntade kanske 10-15 sekunder sedan eftersom ingen sa något så randomade jag Defiler. Då började dom whina och att jag förstört allt för dom skulle köra någon speciellt strategi. Men varför sa dom då inget till mig? Jag väntade ju fan 10-15 sekunder. Jag och bubbles går bot och blir fetägda av tri-lane. Andro kommer och dör ett par gånger tillsammans med mig och bubbles. Efter kanske två-tre minuter så säger dom att jag kan gå top istället. Jag säger att jag gör det nästa gång jag dör. Dör en minut senare och sticker då top, då blir hammer som går top skitförbannad och skriker åt mig. Hela laget fortsätter whina, försöker kicka mig osv. Motståndarlaget frågar varför och mina "lagkompisar" säger att det är för att jag suger. En av motståndarna säger då "All of you are as bad as him"...
Ett tag senare concedar vi.

Har spelat i stort sett bara whinefria games sedan jag började spela igen. Men nu kom man med i det här "Elit-laget"... Hade hellre varit bland motståndarna och ägt sönder "eliterna" istället...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

så less att jag missar kvällens final

Permalänk
Medlem

så less på att mitt bredband begränsas vid 20gb och inte kan kolla på alla underbara hon matcher på honcast ska nog avara lite bandbredd tills finalen iaf

Permalänk
Medlem

Det är inte ofta jag spelar jämna matcher. Alltid är det någon i sitt egna lag eller i motståndarlaget som förstör. Men otroligt nog så hade jag ett skit trevligt game nyss med keeper.
Matchen varade i ca 80 min och var väldig jämn i slutet. Sådana här games lyser upp det hemska vinter mörkret..

Permalänk
Medlem

Inge som har lust att lira tsm? Adda Haziza isf.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Inge som har lust att lira tsm? Adda Haziza isf.

Hade tänkt att spela ett game nu Addar dig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Finalmatch mellan fNatic och SK nu kolla live här http://www.own3d.tv/live/9768

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboKossaN:

Finalmatch mellan fNatic och SK nu kolla live här http://www.own3d.tv/live/9768

Det var kul att se en del nya taktiker från MSIs sida!

För övrigt gillar jag inte förändringen till 4/5 concedes efter 30min.. har inte hunnit spela sen patch men det känns som man kommer få någon loss pga det när man kör solo..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

För övrigt gillar jag inte förändringen till 4/5 concedes efter 30min.. har inte hunnit spela sen patch men det känns som man kommer få någon loss pga det när man kör solo..

Jag tycker också det är synd. Ofta som folk concedar för tidigt. Visst, ibland är det bra men känns som att det är ändå dåligt oftare än det är bra. Godmorgon!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag tycker också det är synd. Ofta som folk concedar för tidigt. Visst, ibland är det bra men känns som att det är ändå dåligt oftare än det är bra. Godmorgon!

Varit uppe sen 05:30 men godmorgon på dig också
Kan de inte patcha in mer timmar på dygnet så ja får tid att spela mer?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Varit uppe sen 05:30 men godmorgon på dig också
Kan de inte patcha in mer timmar på dygnet så ja får tid att spela mer?

Jo, några timmar till per dygn vore inte fel

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jo, några timmar till per dygn vore inte fel

Ja.. Låt oss räkna på det. sova 8h, jobba 9-10h (inklusive lunch) spela HoN i 5h, tid med flickvännen 4h, laga och äta middag 1h samt strötid vid datorn (facebook, HoN/SC2 streams m.m) 3h

Det blir då 8+9+5+4+1+3 = 30h

Kan någon fixa tack?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Ja.. Låt oss räkna på det. sova 8h, jobba 9-10h (inklusive lunch) spela HoN i 5h, tid med flickvännen 4h, laga och äta middag 1h samt strötid vid datorn (facebook, HoN/SC2 streams m.m) 3h

Det blir då 8+9+5+4+1+3 = 30h

Kan någon fixa tack?

Fråga gud

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Spelat ett game med extrema noobs. Tre svenska mates i mitt lag som började bra sedan vid 20 min gav tort upp och sålde allt sitt och köpte invis wards och satte i fontänen. Sedan började han spela igen efter ett tag. Alla i laget flamade och dom pushade sönder oss efter kanske en timme med alla raxes nere. Förstår inte hur gamet kunde bli 87 minuter långt. Vi vann till slut för att vi hade nymph som tpade oss så vi backdoorade.
18-11-37 med Thunderbringer, och jag hade Doom Bringer ett tag på slutet så jag hade ca 450dmg med thunderbringer, personligt rekord hehe.
Köpte lite armor också, tre stycken +10 armor saker för att stacka upp mot scout, valk och deras keeper med galen damage. Vi hade swift och resten spellcasters, all-random...

Ovanligt game, men inte så jättekul... Ett av mina längsta dock.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Spelat ett game med extrema noobs. Tre svenska mates i mitt lag som började bra sedan vid 20 min gav tort upp och sålde allt sitt och köpte invis wards och satte i fontänen. Sedan började han spela igen efter ett tag. Alla i laget flamade och dom pushade sönder oss efter kanske en timme med alla raxes nere. Förstår inte hur gamet kunde bli 87 minuter långt. Vi vann till slut för att vi hade nymph som tpade oss så vi backdoorade.
18-11-37 med Thunderbringer, och jag hade Doom Bringer ett tag på slutet så jag hade ca 450dmg med thunderbringer, personligt rekord hehe.
Köpte lite armor också, tre stycken +10 armor saker för att stacka upp mot scout, valk och deras keeper med galen damage. Vi hade swift och resten spellcasters, all-random...

Ovanligt game, men inte så jättekul... Ett av mina längsta dock.

Blir nästan alltid så med svenskar i ett game. Finns inget värre. Säger man en sak fel så är de kört.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Blir nästan alltid så med svenskar i ett game. Finns inget värre. Säger man en sak fel så är de kört.

Jo. Har nog hellre ett par ryssar i laget än ett par svenskar... Nästan så man skäms över att vara svensk ibland.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Tjo!

Köpte för några dagar sedan HoN, antog att min dator skulle klara det då den klarar wow på låga inställningar samt Dota.

Här är mina specs
AMD A64 3200+
K8N-E Deluxe
2x512 Kingston
Ati radeon HD 2600/3600

Borde inte denna dator klara det?

Visa signatur

AMD A64 3200+ - K8N-E Deluxe - 2x512 Kingston - Aspire 520W - HIS 9800pro IceQ

Permalänk
Musikälskare

Spelat upp mig till 1700psr men trodde de skulle vara lite mer standard på spelare nu, men icke...

Riktigt ojämnt och massa leavers (som vanligt)

De måste vara den största nackdelen med HoN, folk som leftar... En match var vi 2 on 5 tex

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoooL:

Tjo!

Köpte för några dagar sedan HoN, antog att min dator skulle klara det då den klarar wow på låga inställningar samt Dota.

Här är mina specs
AMD A64 3200+
K8N-E Deluxe
2x512 Kingston
Ati radeon HD 2600/3600

Borde inte denna dator klara det?

Jo den klarar HoN precis, lär verkligen inte kunna maxa, men du kan nog köra på low, kanske medium.