Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Musikälskare

Gah hamnar ni också i svackor där medspelarna är riktigt dåliga och feedar så det blir cc 15?

Är inne i en sådan nu :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Gah hamnar ni också i svackor där medspelarna är riktigt dåliga och feedar så det blir cc 15?

Är inne i en sådan nu :/

Tack och lov, nej.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Musikälskare

Men då kan du inte lira mm?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Men då kan du inte lira mm?

Jorå, jag spelar MM. Har en MMR på runt 1640-1670 och det är inte ofta man stöter på sådant folk. Dock så är det ofta att folk vill ge upp tidigt. Jag vägrar och till slut så vinner vi matchen

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Musikälskare

Ligger på samma nivå som dig, 50% av matcherna är feed tidigt sen är det över ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Ligger på samma nivå som dig, 50% av matcherna är feed tidigt sen är det över ^^

Du kanske vill lira någon gång? Minskar ju risken för feeders någorlunda iaf

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hej,

Har tröttnat på DotA pga av att jag inte hinner lira så många timmar i veckan och därför inte blir så bra.

Har HoN ett bättre system så man spelar mot spelare som ligger på samma nivå som en själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raditz:

Hej,

Har tröttnat på DotA pga av att jag inte hinner lira så många timmar i veckan och därför inte blir så bra.

Har HoN ett bättre system så man spelar mot spelare som ligger på samma nivå som en själv?

Ett bättre system, ja. Ett bra system, nja.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Skrivet av flashen:

Gah hamnar ni också i svackor där medspelarna är riktigt dåliga och feedar så det blir cc 15?

Är inne i en sådan nu :/

Been there :/ men nu börjar jag jobba mig uppåt är runt 1600 mmr just nu tror jag.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Gah hamnar ni också i svackor där medspelarna är riktigt dåliga och feedar så det blir cc 15?

Är inne i en sådan nu :/

Lustigt. Dom games du och jag spelade igår vann vi ju på typ 15 minuter, haha

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Fy sören vad det finns uselt folk på detta spel

tappar lusten att spela, men då kommer jag ihåg att jag har SC2<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Fy sören vad det finns uselt folk på detta spel

tappar lusten att spela, men då kommer jag ihåg att jag har SC2<3

Vad har du nu råkat ut för?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag slutade spela HoN ungefär när SC2 kom ut. Fyfan vad jag var trött på alla idioter som vägrade spela "korrekt", slutade alltid med att de köpte blink och blinkade ut mitt i skogen...

Inte nog med det, de flesta jag spelade med var riktigt otrevliga.

Tacka vet jag SC2, så grymt skönt att slippa förlita sig på randoms

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoorex:

Jag slutade spela HoN ungefär när SC2 kom ut. Fyfan vad jag var trött på alla idioter som vägrade spela "korrekt", slutade alltid med att de köpte blink och blinkade ut mitt i skogen...

Inte nog med det, de flesta jag spelade med var riktigt otrevliga.

Tacka vet jag SC2, så grymt skönt att slippa förlita sig på randoms

Det har faktiskt blivit bättre nu än det var i betan. Det är sällan jag stöter på flamers/feeders numera. Dock så stöter man ju på idioter ibland, men så är det i alla spel.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Det har faktiskt blivit bättre nu än det var i betan. Det är sällan jag stöter på flamers/feeders numera. Dock så stöter man ju på idioter ibland, men så är det i alla spel.

Jag stöter aldrig på flamers (eftersom det är jag som flamar) men fan va inkompetenta idioter det finns.

Och då menar jag inte folk som är nya och kanske inte så bra på spelet, snackar om dem som feedar med flit, vägrar lyssna på en, springer upp och står afk, sabbar allmänt för laget m.m.

Permalänk

Bästa ändringen i denna patch måste vara att Beardulon heter Booboo igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Bästa ändringen i denna patch måste vara att Beardulon heter Booboo igen.

Åh, äntligen! Man blev ju helt förkrossad när dom bytte namn på stackars lilla Booboo

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Shit...nu crashar spelet direkt när jag startar det. S2Games supporten är ju inte den bästa heller..

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoorex:

Jag slutade spela HoN ungefär när SC2 kom ut. Fyfan vad jag var trött på alla idioter som vägrade spela "korrekt", slutade alltid med att de köpte blink och blinkade ut mitt i skogen...

Inte nog med det, de flesta jag spelade med var riktigt otrevliga.

Tacka vet jag SC2, så grymt skönt att slippa förlita sig på randoms

Detta är ju inget unik för HoN utan snarare för alla spel där man måste samarbeta med folk man inte känner för att vinna.. Det få spel där en persons misstag/oförmåga kan kosta fyra andra hela spelet.

Sedan skulle du ju kunna säga "tacka vet jag [insert random soloplayergame], så grymt skönt att slippa förlita sig på randoms" För det har ju knappast med SC2 i sig att göra.. För övrigt finns det en hel del idioter och folk som är otrevliga i SC2 också..

Skrivet av Downfall233:

Shit...nu crashar spelet direkt när jag startar det. S2Games supporten är ju inte den bästa heller..

Provat att installera om spelet?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av Essin:

Detta är ju inget unik för HoN utan snarare för alla spel där man måste samarbeta med folk man inte känner för att vinna.. Det få spel där en persons misstag/oförmåga kan kosta fyra andra hela spelet.

Sedan skulle du ju kunna säga "tacka vet jag [insert random soloplayergame], så grymt skönt att slippa förlita sig på randoms" För det har ju knappast med SC2 i sig att göra.. För övrigt finns det en hel del idioter och folk som är otrevliga i SC2 också..

Provat att installera om spelet?

Självklart. Flera gånger.

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Det är ju en patch ute nu igen, fortfarande samma problem?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av Essin:

Det är ju en patch ute nu igen, fortfarande samma problem?

Jepp. Samma problem.

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk

Skaffa ett trevligt lag att spela med och HoN är det bästa spelet på jorden.
Spela publics ensam = http://www.youtube.com/watch?v=zHZPNie5yjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Skaffa ett trevligt lag att spela med och HoN är det bästa spelet på jorden.
Spela publics ensam = http://www.youtube.com/watch?v=zHZPNie5yjo

Ett stort smile genom hela filmen

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Been there :/ men nu börjar jag jobba mig uppåt är runt 1600 mmr just nu tror jag.

Jag sjönk från 1570 till 1400 på två dagar -.- Och hälften av alla jag förlorade var det någon som sa "gg noobs, concede at 15" när det var 7-10 eller nåt efter 10min

Skrivet av Essin:

Det är ju en fråga om nummer och liknande dock, fighten blir ju i så fall en form av 4v5 och även om en carry kan äta upp en supporter fort i lategame så kan det vara stunnsen eller liknande från just denna supporter som gör skillnaden för utgången av hela striden.. Den har varit i arbete ett bra tag nu så tror säkert det varit en hel del balanserande som gjorts..

Men självklart ALLA nya heroes är imba eller kassa till 99% beroende på att antingen så vet inte folk hur man countrar (imba) eller så vet inte folk hur man ska använda den (kass, till något top team visar hur, då blir den imba också )

Det blir inte 4v5 eftersom Empath fortfarande kan använda spells/items när hon sitter på en carry. Det ända hon inte kan göra är att attackera och det gör carryn du sitter på bra själv

Permalänk
Medlem

Mött empath 6 games i rad nu tror jag. Börjar bli lite enformigt...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Mött empath 6 games i rad nu tror jag. Börjar bli lite enformigt...

Är alltid så med nyare hjältar folk vill testa ut dem, har själv inte hunnit med att testa henne än, men det kan bero på att jag knappt hunnit spela HoN den senaste tiden och att min speltangentbord är på reklamation <_<
Måste hitta några att spela med också, mitt gamla lag verkar ha övergett HoN helt och hållet

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Är alltid så med nyare hjältar folk vill testa ut dem, har själv inte hunnit med att testa henne än, men det kan bero på att jag knappt hunnit spela HoN den senaste tiden och att min speltangentbord är på reklamation <_<
Måste hitta några att spela med också, mitt gamla lag verkar ha övergett HoN helt och hållet

Jag brukar vänta några månader med att testa nya heroes Spelade ju deadwood för första gången för kanske en månad sedan

Jag har väl runt 1650mmr och brukar spela lite med Flashen. Du kanske kan hänga med om du vill

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Mött empath 6 games i rad nu tror jag. Börjar bli lite enformigt...

Sluta spela All Pick..
Själv kör jag bara SD och AR.. kanske BD om ja känner mig som en tryhard just då. Tycker de flesta idioter alltid finns i AP, de som bara instantpickar sin hero, drar ready och säger "I'm mid" utan tanke på laget eller något annat än sig själv..

Skrivet av Ala_95:

Jag brukar vänta några månader med att testa nya heroes Spelade ju deadwood för första gången för kanske en månad sedan

Varför? Testar du de inte alls? Inte ens i practice? Hur vet du i så fall hur herons skills fungerar i praktiken och hur du ska möta dem?
Det första jag gör efter varje ny hero är att skapa ett practicegame och prova dem så jag inte förlorar nästa game bara för jag aldrig sett eller inte vet om skillsen..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Sluta spela All Pick..
Själv kör jag bara SD och AR.. kanske BD om ja känner mig som en tryhard just då. Tycker de flesta idioter alltid finns i AP, de som bara instantpickar sin hero, drar ready och säger "I'm mid" utan tanke på laget eller något annat än sig själv..

Varför? Testar du de inte alls? Inte ens i practice? Hur vet du i så fall hur herons skills fungerar i praktiken och hur du ska möta dem?
Det första jag gör efter varje ny hero är att skapa ett practicegame och prova dem så jag inte förlorar nästa game bara för jag aldrig sett eller inte vet om skillsen..

Flashen, har du BARA all-pick när vi kör match-making?

Jo, practice brukar jag faktiskt köra. Men har inte hunnit göra det än med Empath

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare