Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Kan ju adda Rullknufs. Köpte kontot igår kväll så har inte hunnit lira något än. Men på accountet jag lirade på förut så låg jag mellan 1670 och 1700MMR.

addat dock kommer jag lira diablo 2 hcladdern närmaste veckan så blir nog inte mycket hon

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

addat dock kommer jag lira diablo 2 hcladdern närmaste veckan så blir nog inte mycket hon

Lungt. En annan har ju skola, gymma och Guild Wars att tänka på

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har inte spelat HoN sen Beta tiden, var la i slutet av 2009 man började spela, jag kan ju säga att det inte var så mycket gnäll då (bara vid låg psr matcher)
Allt började vid pre-release och jag orkade verkligen inte med det, alla anklagade mig för Backdoor hela tiden, andra teamet blir sur och börjar skriva som jävla galningar tills de concedar. Detta sabbade ju bara underhållningen i spelet, visst är det kul när man vinner men jag orkar verkligen inte med sådana bögar. Dessutom bryr jag mig inte så mycket om ifall vi förlorar men usch vad jag hatar bögar som klagade på allting, visst ska man klaga men han klagade på varenda minsta detalj medan man försöker förklara för noobsen hur man ska göra. Det är ju som om man avbryter någon mitt i en konversation, har alltid försökt att ta det lugnt med sådan PMS idioter men till slut brister det.

Sedan jag körde Dota, har backdoor regler funnits jävligt länge och det lyder såhär, "DONT SKIP THE CREATURES WHEN U WANT TO ATTACK A TOWER, KILL THE WAVE OF CREATURES THEN U CAN GO RUSH FOR THE TOWER"
alltså man kan attackera tornet sålänge du inte har gått förbi mobsen, men tydligen i HoN så får man endast attackera tornet när du har dina trupper vid dig -.- hela teamet ragar sönder och backdoorar själva, allstå springer förbi alla mobs och tar sönder tornen. Herregud äre så svårt att förstå?
Om det har varit så i dota sen det släpptes så borde fan vara samma sak i HoN? varför ska man vänta på sina creeps egentligen när man slår tornet.

Sen spelet blev released har jag inte kört det då jag inte orkade köpa det, jag nöjer mig med Dota på wc3 där alla leavar så fort de blir dödade.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Gillar du inte mmr så spela pubs. Och vet u inte hur nya heroen är så spela honom i training. Och är har väldigt bra så spela honom själv. Tycker du inte om spelet behöver du inte spela det. Folk som du klagar bara för att när ni förlorar måste ni skylla på något eller någon. Det är aldrig att ni bara hade ett dåligt game. Väx upp.

Det jag säger är att S2 har sabbat hela spelet. Jag har spelat HoN sen innan denna tråden skapades. Spelet var för i hevlete bättre då än nu. Folk som vägrar inse detta.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Det jag säger är att S2 har sabbat hela spelet. Jag har spelat HoN sen innan denna tråden skapades. Spelet var för i hevlete bättre då än nu. Folk som vägrar inse detta.

Varför har S2 sabbat spelet?

Om du säger att det är ryssarnas fel så borde vi svenskar lika gärna portas från spelet också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Om du säger att det är ryssarnas fel så borde vi svenskar lika gärna portas från spelet också.[/QUOTE]

Fast av egna erfarenheter är många av alla d**huven i HoN ryssar. Långt ifrån alla men många......

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cybertomten:

Om du säger att det är ryssarnas fel så borde vi svenskar lika gärna portas från spelet också.

Fast av egna erfarenheter är många av alla d**huven i HoN ryssar. Långt ifrån alla men många......[/QUOTE]

Jo. Men svenskarna är i samma klass om inte värre...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Någon som kan lära mig spela så jag slipper att bli kallad ryss hela tiden? Har mumble, vent osv.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Fast av egna erfarenheter är många av alla d**huven i HoN ryssar. Långt ifrån alla men många......

Skrivet av Ala_95:

Jo. Men svenskarna är i samma klass om inte värre...

Eller så är ryssarna i själva verket svenskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbet:

Eller så är ryssarna i själva verket svenskar

Hahahahaha

Jo precis. Vi måste lira mer, gick ju rätt så bra ändå. Synd bara att soulstealer fick den där quad killen. Annars hade vi nog vunnit.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Går ju för i helvete inte att lira 1500mmr games. Någon som vill spela med en så man kommer upp till 1650+ igen?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Det jag säger är att S2 har sabbat hela spelet. Jag har spelat HoN sen innan denna tråden skapades. Spelet var för i hevlete bättre då än nu. Folk som vägrar inse detta.

Men herregud, jag har spelat sen tidig closed beta (före sommaren 2009) så sluta med dina "jag har spelat så länge, ni fattar inte" utan säg något konkret istället ifall du nu har något!? Matchmaking gjorde spelet bättre, de ända som gnäller är de som spelade med 4/5 man team mot 5 randoms eller de som aktivt valde spelare för att få de bästa i sitt lag. Nu när det är lika för alla så klarar de inte av att komma upp till ens nästan samma rating, blir sura och skyller sina egna tillkortakommanden på S2 eller "ryssar"..

Skrivet av Uzor:

Har inte spelat HoN sen Beta tiden, var la i slutet av 2009 man började spela, jag kan ju säga att det inte var så mycket gnäll då (bara vid låg psr matcher)
Allt började vid pre-release och jag orkade verkligen inte med det, alla anklagade mig för Backdoor hela tiden, andra teamet blir sur och börjar skriva som jävla galningar tills de concedar. Detta sabbade ju bara underhållningen i spelet, visst är det kul när man vinner men jag orkar verkligen inte med sådana bögar. Dessutom bryr jag mig inte så mycket om ifall vi förlorar men usch vad jag hatar bögar som klagade på allting, visst ska man klaga men han klagade på varenda minsta detalj medan man försöker förklara för noobsen hur man ska göra. Det är ju som om man avbryter någon mitt i en konversation, har alltid försökt att ta det lugnt med sådan PMS idioter men till slut brister det.

Sedan jag körde Dota, har backdoor regler funnits jävligt länge och det lyder såhär, "DONT SKIP THE CREATURES WHEN U WANT TO ATTACK A TOWER, KILL THE WAVE OF CREATURES THEN U CAN GO RUSH FOR THE TOWER"
alltså man kan attackera tornet sålänge du inte har gått förbi mobsen, men tydligen i HoN så får man endast attackera tornet när du har dina trupper vid dig -.- hela teamet ragar sönder och backdoorar själva, allstå springer förbi alla mobs och tar sönder tornen. Herregud äre så svårt att förstå?
Om det har varit så i dota sen det släpptes så borde fan vara samma sak i HoN? varför ska man vänta på sina creeps egentligen när man slår tornet.

Sen spelet blev released har jag inte kört det då jag inte orkade köpa det, jag nöjer mig med Dota på wc3 där alla leavar så fort de blir dödade.

1. Det var samma stämning i beta också, jag låg på låga 1900 i beta (underbara tid när man fortfarande pluggade och hade massa tid över =D) ända skillnaden är att i beta så kunde folk lätt skaffa nya konton vilket gjorde att man inte brydde sig lika mycket ifall någon "sabbar ens stats". Efter release så måste dessa personer antingen betala för ett nytt konto eller för en reset, det är därför de bryr sig mer nu..

Backdoor antagandet förstår jag inte, det finns ingen officiell regel för eller mot backdoor i public, varken i DotA eller i HoN så vet inte riktigt vad du snackar om. De regler jag spelat med sen DotA tiden i inhouse ligor m.m är att alla torn utanför basen är 100% fairgame, dvs. du får backdoora hur mycket du vill. Dock för att anfalla bastornet så måste du ha creeps med dig (dvs inte springa halva kartan före dom utan de ska vara iaf inom synfältet). Detta är även hur de flesta ligor och tourneringar i HoN kör. Public kommer dock alltid vara public, det finns inga regler för backdoor men det kommer alltid finnas folk som blir sura över det.
Den regeln du kör efter har jag aldrig någonsin hört talas om och då jag spelat HoN sen tidig closed beta och innan det DotA i över 4 år så tror jag inte det är en regel som är ens nästan så självklar eller vanlig som du vill få det att låta som..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

det finns ingen officiell regel för eller mot backdoor i public, varken i DotA eller i HoN så vet inte riktigt vad du snackar om. De regler jag spelat med sen DotA tiden i inhouse ligor m.m är att alla torn utanför basen är 100% fairgame, dvs. du får backdoora hur mycket du vill. Dock för att anfalla bastornet så måste du ha creeps med dig (dvs inte springa halva kartan före dom utan de ska vara iaf inom synfältet). Detta är även hur de flesta ligor och tourneringar i HoN kör. Public kommer dock alltid vara public, det finns inga regler för backdoor men det kommer alltid finnas folk som blir sura över det.

Bra sagt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Proffsmoddare

Problemet är att alla tror att de kan allt redan. Sen när det inte går vägen så skyller de allt på andra.

Svenskar är fan värst på att gnälla i games.

HoN är bra mycket bättre NU än vad det var under BETA.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Problemet är att alla tror att de kan allt redan. Sen när det inte går vägen så skyller de allt på andra.

Svenskar är fan värst på att gnälla i games.

HoN är bra mycket bättre NU än vad det var under BETA.

Hade en match igår där motståndarna började snacka massa skit på slutet och kalla oss noobs m.m. trots att vi spelat över halva matchen 4v5 efter att våran mitt totalfailat mitt som Tremble mot DW och ragequittat..
Så ja frågade han som var värst varför han kände behovet att säga så fast vi spelat 4v5 större delen av matchen utan att klaga en gång..
Killen svarar: "Cuz I'm RU!"
Kollar på hans stats och ser en fin liten Svensk flagga uppe i hörnet.. *Suck*

Btw, Brodholm från Reason? Ja känner Strangby sen DotA tiden

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Essin:

Hade en match igår där motståndarna började snacka massa skit på slutet och kalla oss noobs m.m. trots att vi spelat över halva matchen 4v5 efter att våran mitt totalfailat mitt som Tremble mot DW och ragequittat..
Så ja frågade han som var värst varför han kände behovet att säga så fast vi spelat 4v5 större delen av matchen utan att klaga en gång..
Killen svarar: "Cuz I'm RU!"
Kollar på hans stats och ser en fin liten Svensk flagga uppe i hörnet.. *Suck*

Btw, Brodholm från Reason? Ja känner Strangby sen DotA tiden

Ja, det stämmer bra det, spelar med Reason gameing.

Tror att jag spelat mot dig någon gång tror jag (känner igen essin).

Jasså, så du känner strangby vad nickade du i DotA? Ska fråga om han kommer ihåg dig.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Ja, det stämmer bra det, spelar med Reason gameing.

Tror att jag spelat mot dig någon gång tror jag (känner igen essin).

Jasså, så du känner strangby vad nickade du i DotA? Ska fråga om han kommer ihåg dig.

Nickade Essin där också
Jo vi kan säkert ha spelat i dotapickup eller dotainvite någongång, känner igen nästan alla era spelare (loco, hmmmz, giftig) från den tiden.
Hehe, ja tror säkert han gör det, då jag har han på friendlist och pratar med han då och då
Snyggt spelat på EG förresten!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Tremble... ännu ett bevis på att S2 är patetiska på att göra balanserade hjältar. Hade 12-1-6 senast jag spelade med honom, på ca 20min, och då spelade jag inte ens särskilt bra.

Torskade för övrigt 100MMR på en dag enbart genom att det fortfarande är förjävla mkt idioter i 1500-1650 spannet. Spelade tillbaks dom hundra +20MMR till på två kvällar med polarna, även om det var nära med två torskar pga att är man 4 polare så nog fan kommer det en idiot och nästan sabbar det ändå... Finns så mkt patetiska människor som ska gå solo och tror dom är king shit, säger man nåt till dom får man "stfu mf" tillbaks. Och så failar dom och klagar.. Teamplay och kommunikation slår alltid solo-carries.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Tremble... ännu ett bevis på att S2 är patetiska på att göra balanserade hjältar. Hade 12-1-6 senast jag spelade med honom, på ca 20min, och då spelade jag inte ens särskilt bra.

Torskade för övrigt 100MMR på en dag enbart genom att det fortfarande är förjävla mkt idioter i 1500-1650 spannet. Spelade tillbaks dom hundra +20MMR till på två kvällar med polarna, även om det var nära med två torskar pga att är man 4 polare så nog fan kommer det en idiot och nästan sabbar det ändå... Finns så mkt patetiska människor som ska gå solo och tror dom är king shit, säger man nåt till dom får man "stfu mf" tillbaks. Och så failar dom och klagar.. Teamplay och kommunikation slår alltid solo-carries.

Inget större fel på Tremble, relativt lätt att countra.. Man kan äga noobs med alla heroes, framförallt när de är nya för folk inte vet hur de ska tänka mot den heron än, detta är dock verkligen inte samma sak som att heron är imba (vilket den inte är)..
Förstår inte varför det är inne att gnälla på S2s balanseringar, Icefrog är för övrigt sämre..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Tycker han är överjävligt bra även om man har två mot sig i lanen, speciellt då hans creep är så bra. Och slänger det andra laget upp invis wards bör ju ens egna supports göra detsamma.

Vi satte Slither med invis wards mot Tremble mid och det funkade rätt bra, även om just den Tremble spela rätt kackigt.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Essin:

Nickade Essin där också
Jo vi kan säkert ha spelat i dotapickup eller dotainvite någongång, känner igen nästan alla era spelare (loco, hmmmz, giftig) från den tiden.
Hehe, ja tror säkert han gör det, då jag har han på friendlist och pratar med han då och då
Snyggt spelat på EG förresten!

Där ser man

Tackar!
Det har ju gått bra mot många lag nu. Synd bara att "alla" säger att alla lagen vi vinner mot har sina "downs". Men det ser ju ut som att EG mer eller mindre splittrar nu. I alla fall så tappar de semijew till OK.

Senaste månaden så har vi ju spelat:
3-0 mot FnaticMSI
2-0 mot EG
2-0 mot twist
1-1 mot DWi/EHH
1-1 mot OK

De är väl de som är värda att nämna skulle jag säga. Så man får inte klaga!

ANG tremble så är han väldigt bra just nu på pubs. Just för att ingen vet riktigt hur de ska spela med/mot han. Dessutom så köper folk ingea wards mot han och då är det svårt att göra något.

Tror att han är lite felbanaserad att spela i compedetive matcher just nu

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Där ser man

Tackar!
Det har ju gått bra mot många lag nu. Synd bara att "alla" säger att alla lagen vi vinner mot har sina "downs". Men det ser ju ut som att EG mer eller mindre splittrar nu. I alla fall så tappar de semijew till OK.

Senaste månaden så har vi ju spelat:
3-0 mot FnaticMSI
2-0 mot EG
2-0 mot twist
1-1 mot DWi/EHH
1-1 mot OK

De är väl de som är värda att nämna skulle jag säga. Så man får inte klaga!

ANG tremble så är han väldigt bra just nu på pubs. Just för att ingen vet riktigt hur de ska spela med/mot han. Dessutom så köper folk ingea wards mot han och då är det svårt att göra något.

Tror att han är lite felbanaserad att spela i compedetive matcher just nu

Va synd om EG försvinner.. Fast Semijew kom väl från OK till EG (eller bytte han innan (riktiga) KD blev OK?) så det faktum att han nu går tillbaka behöver ju inte innebära att EG splittras mer.
Ja ni har spelat bra och jag tycker inte ni ska lyssna på vad folk säger. Om ett annat lag inte kommer upp till normal standard kan de ju också bero på att de inte tillåts göra det av det andra laget! Okej, EG utan Chu och bkid är väl inte riktigt samma EG men de har ju spelat väldigt bra (de slog ju MSI bl.a.)även utan dom innan de mötte er så..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Proffsmoddare

Hoppas verkligen att EG blir kvar. Semijew spelade i OK från början som du säger (tror jag).

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Tremble är ju rätt så bra, ja

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Införskaffade mig Rainbow Unicorn Rampage nyss :3

Så mysig den är! Lätt fetaste alt-skinnet.

Permalänk
Medlem

Haft den ett tag, ägt varenda game med honom.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

http://i52.tinypic.com/33clkhz.png

Tremble är ju rätt så bra, ja

Codex?

Kan för övrigt inte varit någe vidare motståndarlag ifall han klarade sig utan SH..
Tremble är stark, men det är som sagt främst för att folk inte countar honom på rätt sätt.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Haft den ett tag, ägt varenda game med honom.

Dock har jag stött på någon bug med rampage.

Ibland när man chargar och når fram så förblir man en skugga/rök och kan inte slå utan bara springa runt, detta avtar efter ca 1.5 sec.

Men kan avgöra hur en hel fight slutar :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Codex?

Kan för övrigt inte varit någe vidare motståndarlag ifall han klarade sig utan SH..
Tremble är stark, men det är som sagt främst för att folk inte countar honom på rätt sätt.

Jaja, det var runt 1500MMR-game
Håller fortfarande på att jobbar mig uppåt (inte hunnit spela så många games dock).

Körde på codex för vi mötte bland annat en nighthound och vi hade en bloodhunter i laget och nighthound var den enda som var på väg att stoppa oss. Därför zappade jag codexen på nighthound så slapp vi bry oss om wards, dust och sådant. Annars är det ju fint att bara zappa ihjäl folk lite då och då med codexen

I ett 1700mmr game hade jag dock inte kört på codex.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Musikälskare

OMFG

Lyckades ninja till mig en OBs plats i ett IHL game! Episkt! (Baluba)

Dags att knäcka en öl och kolla på högkvalitets HoN

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?