Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk

Inte finns någon anledning att han nämner detta? Hjälten har samma modell och samma namn som han tidigare har haft, även fast hjälten i sig inte är likadan. Det är klart att om man har hört om Nomad, kanske på forumet tidigare, att man reagerar att han släpps nu.

Jag fattar inte varför du verkar ta illa upp av en sån liten sak. Är det han som skryter eller är dryg? Jag tvivlar starkt på att någon här förutom du faktiskt tar hans påstående som ett försök att skryta. Det sista du skrev förstår jag inte.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Medlem

Nomad verkar rätt bra
http://www.youtube.com/watch?v=HkgmvYHDc20

Sen verkar de ju vara någon reworked(?) engineer med, kvinnlig som lägger ut minor. Istället för turret verkar det som...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Att det är en kvinnlig engineer lär bero på att det är en ny alt avatar. Och som du själv sa är minorna förmodligen en remake på turret/tinker. Tinker är en rätt tråkig spel även fast den är väldigt användbar.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag vill att det ska komma fler avatars. Typ 2 styck i veckan. Än så länge är dem flesta tråkiga.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalonenQuE.net:

Att det är en kvinnlig engineer lär bero på att det är en ny alt avatar. Och som du själv sa är minorna förmodligen en remake på turret/tinker. Tinker är en rätt tråkig spel även fast den är väldigt användbar.

Hoppas det är remake på tinker, även om jag inte tror det då han då får 3st dmg spells. Keggen känns redan som en bra skill och jag personligen gillar hans turret också så vet inte varför någon av dessa ska tas bort, men jag skulle gissa på turreten tyvärr..

Känns mest som ett tråkigt försök att göra alla noobs som gnäller efter techis port lite nöjdare..

Skrivet av Frantz3n:

Alltså, jag vill att det ska komma fler avatars. Typ 2 styck i veckan. Än så länge är dem flesta tråkiga.

Whaat, Poison Ivy äger ju! Även nya thundra m.fl.
För övrigt så är självklart fler välkomna!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

- Push from Turret increased by ~20%
- Damage from Energy Field changed from % based to 28/58/88 per second to all units inside
- Tinker removed. Replaced with Spider Mines
- Spider Mines
* 7 second cooldown, 90/100/110/120 Manacost
* Activate to consume one charge to place a Spider Mine at your location. Up to 9 may be placed at one time, each dealing 150/200/250/300 Magic Damage.
* Up to 1/2/2/3 charges may be stored, refreshing every 30 seconds
* Spider mines are stealthed and appear when an enemy comes near them, chasing them until contact.

Trodde väl det. Bra ändring, även fast jag hatar techies. Tinker var en sån tråkig spell.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Medlem

Oj va vad man kommer ragea, då man ska till secret shop och så väntar 9st minor där.
Eller man ser en regen runa, som man verkligen behöver i sin bottle. Sen sprängs man.
Man ska ganka engi lane, sen sprängs man.

Allt guld kommer gå åt counter wards om man möter engineer -.-

(Jag antar att minorna inte blir synliga förens de börjar jaga dig, och inte att man har några yd på sig då de blir synliga och då de börjar jaga)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte heller minor.. känns också som att engineer har en brutalt hög spelldmg output nu med skada på alla 4 spells. Hoppas det är någon form av casttime eller cd mellan att lägga minorna även om man har charges, annars är det ju bara å springa in å göra 900 dmg på 3 snabbklick vid lvl 7..

är som en SS som kunde göra alla 3 hands på kortaste range om han ville.
och sen har han kegg och turret på det..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

* 7 second cooldown, 90/100/110/120 Manacost

Ja, det är charges, men 7 sekunders cooldown.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa spelet nu, tänkte bara fråga hur många online det brukar vara en vanlig dag?

Och finns det något skäl till att jag inte ska köpa det så säg gärna till! Är lite tveksam faktiskt..men men 200 kr är inte mycket

Permalänk
Medlem

Just nu är det lite över 45 000, men brukar vara mellan 35-45 tusen. Lite mer på helger kanske.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

På fredag morgon så var det runt 20k. På kvällarna 40-50k.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har precis köpt spelet men måste man betala för att lära sig taunt?? Är det nåt man måste köpa eller har ingen det? Hur avgörande är taunt i matcher egentligen??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alotiat:

Har precis köpt spelet men måste man betala för att lära sig taunt?? Är det nåt man måste köpa eller har ingen det? Hur avgörande är taunt i matcher egentligen??

Man kan köpa taunt med in-game coins som du antigen spelar matchmaking för att få eller köper.
Taunt är det folk som har, men det ger inget bonus i spelet. Enda skillnaden är att det kommer upp ett speciellt meddelande när man dödar någon som man kastat taunten på.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Angående engineer's minor så kan de enkelt undvikas med en PK om man har haft turen nog att springa i utkanten av deras aggro range. Skills som Leap, Take Cover!, Stone Hide och liknande hjälper också. Shrunken Head fungerar såklart. Dock är de livsfarliga early game, något jag inte gillar.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Intel i5 2500 @ 3,3 | HIS 5770 1GB | Corsair H50 | A-Data 4GB @ 1333MHz | Corsair Force 120GB | WD Caviar Green 1TB | Asus Xonar DX | Cooler Master 690 II Advanced

Permalänk
Medlem

Aha, skönt att höra! Hatar spel som man måste slänga 20 kr och hit 20 kr dit till slut blir det flera hundratals kronor. Bara för att få övertaget gentemot andra i spelet.

Permalänk
Medlem

Har fått ett stort problem!

När jag kör en match så dyker shopen upp som vanligt, men jag kan inte köpa nåt!? Det är liksom fryst, kan inte stänga shopen heller..

Sedan kan jag inte använda hotkeys (Q,W,E och R) till spells. Utan måste klicka med musen.. medan space och de andra tangenterna funkar.

Någon som vet vad problemet är??

Tacksam för svar

Permalänk
Skrivet av Alotiat:

Har fått ett stort problem!

När jag kör en match så dyker shopen upp som vanligt, men jag kan inte köpa nåt!? Det är liksom fryst, kan inte stänga shopen heller..

Sedan kan jag inte använda hotkeys (Q,W,E och R) till spells. Utan måste klicka med musen.. medan space och de andra tangenterna funkar.

Någon som vet vad problemet är??

Tacksam för svar

Har du testat att ominstallera spelet?

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

NOMAD ÄR INTE ALLS OP!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Alltså, jag vill att det ska komma fler avatars. Typ 2 styck i veckan. Än så länge är dem flesta tråkiga.

Rampage, Bubbles, Pimp Slayer och Magmus är ju kungliga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Rampage, Bubbles, Pimp Slayer och Magmus är ju kungliga!

Magmus är snygg. Resten som du nämnde är skit

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Pyromancer, Swiftblade & Moon queen har bra alt avatars också

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Pyromancer, Swiftblade & Moon queen har bra alt avatars också

Valk, Slither.. Det finns många bra alts, dock kan jag ju bara hålla med om att ju fler desto bättre

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

nomadskinnet äger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

nomadskinnet äger

Jo, han måste nerfas lite grann tycker jag. Väldigt väldigt stark early till mid game. Late game har det dock varit andra som har varit större hot.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jo, han måste nerfas lite grann tycker jag. Väldigt väldigt stark early till mid game. Late game har det dock varit andra som har varit större hot.

Måste hans skin nerfas lite? ;P hehe

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Måste hans skin nerfas lite? ;P hehe

Syftar du på mitt ordval?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Syftar du på mitt ordval?

Nej, jag syftade på att du citerade "nomadskinnet äger" och sedan skrev att han måste nerfas lite
Så min dåliga humor fick det till att hans skin måste nerfas lite ;P

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Nej, jag syftade på att du citerade "nomadskinnet äger" och sedan skrev att han måste nerfas lite
Så min dåliga humor fick det till att hans skin måste nerfas lite ;P

Aha. Jag trodde du syftade på "Han måste nerfas lite grann" och att du tänkte grann=färggrann

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.