Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Spelar aldrig hon solo just av den anledningen, ser alltid till att ha minsta 2-3 personer på min sida som jag vet kan spela hyffsat bra

För att väga upp det obligatoriska random mongot man får i sitt lag, typ 50% av tiden. Ibland har man dock tur och får ett bra lag och det är de matcherna som är totally awesome and makes it all worth it!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Körde lite random matchmaking igår, hamnade i samma lag som en alt till se`busca! han körde puppet, drog typ 14-1, 450g/m efter 30min.. vi vann

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sTEAK-_-:

Asså jag är nära på att quita detta gamet snart.

Om det inte beror på lagg så är det någon teamm8 som börjar feeda.
Jag har gått från 1647 till 1447 på 2 veckor, säkert 14 lose streak.
Alltid får man komma med någon noob som randomar Rampage, chargar rätt in i 5 pers...

3 tips, free of charge:

1: Hitta en vän alternativt en random person i ett spel du känner spelar som du vill och kontakta denna för mer spel.

2. Sluta spela ap.

3 SLUTA SPELA AP!!!

Det är i ap alla instantpickarnoobs finns, man kan även stöta på vissa idioter i sd, men det är ändå det roligaste moden enligt mig, annars är bd och ar (den sista om man kan spela alla hjältar och inte har problem med att förlora vissa matcher på matchup). BP är rätt tråk också tycker jag, sd, bd och ar tvingar iaf folk att spela lite olika heroes från match till match..

Sedan så ska ju sägas att det kommer alltid finnas idioter, i alla spel. Tyvärr blir det ju mycket tydligare i spela av denna typ som kräver teamwork på en annan nivå än i stort sätt alla andra speltyper..
Om du tänker på det logiskt så är det ju en lite mindre chans att en idiot hamnar i ditt lag än i motståndarlaget (det enkla faktum att du själv tar upp en plats i ditt lag gör ju att det bara finns 4 platser att randoma en idiot jämfört med 5 i andra laget). Det innebär att så länge du själv spelar bättre än genomsnittet i din mmr range så bör du statistiskt sett sakta men säkert röra dig uppåt..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

jaaa ser riktigt rolig ut!

Kolla 2:45 Predator sneak peak alt avatar. Predator med morrötter och en kanin Ser riktigt grym ut!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Arachna > Soul Stealer

Helt klart roligaste hjälten mot SS, som gjord enbart för honom. Älskar att se soul stealers gråta av vanmakt

Jo det e sant men en gång ägde jag (1650 mmr) en arachna (1850 mmr) som soulstealer men det var på den tiden jag nötte sönder den hjälten.

Permalänk
Medlem

Vill du eller någon annan ge mig en embedded version, kan inte gå in på YouTube på jobbet ;P

Edit: nvm ja fixa den själv ;P

Edit2: Verkar as nice, epic ending också ;P

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Vill du eller någon annan ge mig en embedded version, kan inte gå in på YouTube på jobbet ;P
http://www.youtube.com/watch?v=iRFcpisC3RE&feature=player_emb...

Edit: nvm ja fixa den själv ;P

Vad är det för naziföretag du jobbar på Essin som blockar allt ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Vad är det för naziföretag du jobbar på Essin som blockar allt ?

Jag är konsult, men ju nu är jag på Volvo CE.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av sTEAK-_-:

Asså jag är nära på att quita detta gamet snart.

Om det inte beror på lagg så är det någon teamm8 som börjar feeda.
Jag har gått från 1647 till 1447 på 2 veckor, säkert 14 lose streak.
Alltid får man komma med någon noob som randomar Rampage, chargar rätt in i 5 pers...

Rofl

I feel you man

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Rofl

I feel you man

You feel him? That's totally gay man! ;P

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Musikälskare

hehehehehe T_T

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Trött på att köra helt själv i MM behöver några som åtminstone kan spela. 100psr raka försluter nu pga spelare som är helt, finner inga ord. Adda Haziza.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av sTEAK-_-:

Asså jag är nära på att quita detta gamet snart.

Om det inte beror på lagg så är det någon teamm8 som börjar feeda.
Jag har gått från 1647 till 1447 på 2 veckor, säkert 14 lose streak.
Alltid får man komma med någon noob som randomar Rampage, chargar rätt in i 5 pers...

Jag är kung med Rampage. Drog Immortal här om dan :'D

Permalänk
Medlem

Jag är också kung med Rampage, dock tycker jag den börjar bli lite tråkig..
Har blivit mer intresserad av Tremble och Predator. Två riktigt grymma early+end game heroes.

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem

Fick nyss superbuggar med hon, kunde inte använda inventoryt bara med kortkommandona för att aktivera (d.v.s inge köp/sälj).

sabbade ett helt game då förövrigt den nya bunny skinnen hos pred buggade ihop med leapet! wooh. . .

Permalänk

Jag blev ombedd i denna tråden att inte säga att ryssar är dåliga osv. Ändå består hela tråden fortfarande om whine hur dåliga alla man kommer med är.

Skaffa mates att lira med annars är spelet ospelbart. Verkligen på nivån folk spelar på här. 1300-1700 kommer man alltid med en eller fler som vill förstöra.

Samt att om man kör MMR och får en rumänskt server som händer då och då vill man ju bara ragequita.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Lägg till mig ingame Haziza, om vi vill lira. Trött på att köra solo i MM.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag blev ombedd i denna tråden att inte säga att ryssar är dåliga osv. Ändå består hela tråden fortfarande om whine hur dåliga alla man kommer med är.

Skaffa mates att lira med annars är spelet ospelbart. Verkligen på nivån folk spelar på här. 1300-1700 kommer man alltid med en eller fler som vill förstöra.

Samt att om man kör MMR och får en rumänskt server som händer då och då vill man ju bara ragequita.

Finns det rumänska servrar, aldrig sett..
Visst finns det idioter, men det är större chans att motståndarlaget får en idiot än att ditt lag får det (då du själv tar upp en plats i ditt lag, förutsatt att du själv inte är en idiot då). Så för varje gång du har idiot så har ditt motståndarlag haft en idiot 25% oftare och så länge du själv spelar bättre än genomsnittet i din MMR range så kommer du öka..

Nya heron är sköjsig btw

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Är på LAN och spelade Casual igår kväll med dom andra som ville spela det. Helvete vad det var tråkigt. Ingen kontroll för deny gav inte mindre exp åt motståndaren och ganks hjälpte ju inte för att hålla ner någon viss spelare...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Shit vad många nya hjältar. Jag har börjat spela nu igen efter ett uppehåll på mer än ett halvår. Några verkar ju helt galna. Det kommer definitivt ta ett tag att komma in i spelandet igen och lära sig det nya. Lite synd att de flesta nya verkar vara agility hjältar (semi carry), och inga nya tanks och nån enstaka support hjälte. Men matchmaking är i alla fall väldigt nice. Jag tycker det är väldigt skönt att man slipper leta games själv.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Snart under 1600MMR. Bara förlorar jämnt och ständigt...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Shit vad många nya hjältar. Jag har börjat spela nu igen efter ett uppehåll på mer än ett halvår. Några verkar ju helt galna. Det kommer definitivt ta ett tag att komma in i spelandet igen och lära sig det nya. Lite synd att de flesta nya verkar vara agility hjältar (semi carry), och inga nya tanks och nån enstaka support hjälte. Men matchmaking är i alla fall väldigt nice. Jag tycker det är väldigt skönt att man slipper leta games själv.

De har ju ifs lagt till minst agi heroes, men tanken är ju att de ska finnas lika många heroes av varje typ så det måste ju komma heroes av den typen också..
Dock önskar jag mig en ny str i klass Behe/magmus hero..

Skrivet av Ala_95:

Snart under 1600MMR. Bara förlorar jämnt och ständigt...

Måste ja komma å carrya dig igen? ;P

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Måste ja komma å carrya dig igen? ;P

Ja

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Är ny i HoN men har lirat LoL och undrar om nån här skulle kunna vilja hjälpa mig att bli bättre i HoN, Har bara problem med vad man ska köpa , denya och last hitta och sånt vet jag hur man gör.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Är ny i HoN men har lirat LoL och undrar om nån här skulle kunna vilja hjälpa mig att bli bättre i HoN, Har bara problem med vad man ska köpa , denya och last hitta och sånt vet jag hur man gör.

Gå efter recommended, och fråga folk du spelar med

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har problem med HoN + Crossfire?
Det hackar alltid till ganska bra när jag för muspekaren till de högra hörnen. Bara upp, ner, höger och vänster går bra.
När jag disablar crossfire så hackar det nästan ingeting. Helt sjukt. Och ingen fix verkar det finnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Är ny i HoN men har lirat LoL och undrar om nån här skulle kunna vilja hjälpa mig att bli bättre i HoN, Har bara problem med vad man ska köpa , denya och last hitta och sånt vet jag hur man gör.

Gå inte efter recommended, är riktigt utdaterat och är jättedåligt för de allra flesta hjältar.
Försök istället att googla dig till olika builds osv. så att du lär dig rätt från början!

Adda annars `Nisse så kan jag hjälpa dig om det inte löser sig!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

En annan som piskar ss är carry-accursed båda med full gear, och vid jämn lvl, så tar "acc" ss lätt ( och i stort alla andra med iofs )

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

En annan som piskar ss är carry-accursed båda med full gear, och vid jämn lvl, så tar "acc" ss lätt ( och i stort alla andra med iofs )

Accursed är en av mina favoriter. Har man någorlunda bra farm så kan man spela lite hur som helst

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare