Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Låter sjukt obalanserat om man hamnar i ett lag med 4 st nya f2p emot ett fullt lag med legacyplayers.

+ att money king och drunken master är väldigt roliga att lira

ohh i MM kan man välja att inte lira med "basic" f2p-players.

Permalänk
Medlem

Låter ju riktigt lovande faktiskt!

Permalänk
Medlem

Är det patchnotes? Kan någon vara snäll att PMa mig isf. Sitter på jobbet i 3 timmar till och kommer inte in på någon gamingrelaterad hemsida..

Visa signatur

System1 Intel i5 3.3 ghz, Corsair Vengeance 4gb 1600mhz, 74 gb Raptor 10k rpm & 3tb USB 2.0, ATI Radeon 6870 1gb, BenQ 24" LCD G2420HD
System2 Intel C2D 2.8 ghz @ 3.2 ghz, 2x2gb DDR2, ATI Radeon HD 4850, 250 gb SATA

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurrgurr:

Är det patchnotes? Kan någon vara snäll att PMa mig isf. Sitter på jobbet i 3 timmar till och kommer inte in på någon gamingrelaterad hemsida..

Skickar PM nu, massiv lista dock.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Satsan vad de förstör spelet i senaste patchen. Betala för att spela nya heroes, tidigare. meh. Dota 2 snart snälla så man slipper denna skit.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Satsan vad de förstör spelet i senaste patchen. Betala för att spela nya heroes, tidigare. meh. Dota 2 snart snälla så man slipper denna skit.

Allt för att mjölka pengar...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

????????????

Vadå spela hjältar före alla andra? Vilka jävla nötter nej nu kan inte ens Essin försvara detta.

Jag slår vad om att Verified Only games kommer dö ut. Sen kommer man med alla ruttna polacker o ryssar. PRECIS som med MMR fast 10 gånger värre.

Okej så om man inte har köpt spelet så finns det nu ingen återvändo? MAN MÅSTE ALLTSÅ BETALA FÖR VARJE NY HERO SOM SLÄPPS?

Kan någon lägga ut info på svenska??????

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Du betalar bara för att låsa upp early access heroes en månad i förväg, inte hela världen så länge de inte är alltför obalanserade.

Dota 2 kommer nog ha nåt snarlikt tror jag, så vitt jag förstått kommer det också vara f2p.

EDIT:
För att klarifiera OM du är legacy user så kommer du få alla nya hjältar en månad efter att de är släppta som early access heroes, de kommer då flyttas från Early Access hero pool till General hero pool (denna pool har alla legacy users alla hjältar i).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Gillar inte alls det här med f2p :('

Hoppas verkligen att Dota2 inte blir f2p!

Permalänk
Skrivet av zerorepent:

Du betalar bara för att låsa upp early access heroes en månad i förväg, inte hela världen så länge de inte är alltför obalanserade.

Dota 2 kommer nog ha nåt snarlikt tror jag, så vitt jag förstått kommer det också vara f2p.

EDIT:
För att klarifiera OM du är legacy user så kommer du få alla nya hjältar en månad efter att de är släppta som early access heroes, de kommer då flyttas från Early Access hero pool till General hero pool (denna pool har alla legacy users alla hjältar i).

Så vitt du förstår är Dota2 f2p?

De har inte sagt någonting alls om hur Dota2 ska markandsföras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Satsan vad de förstör spelet i senaste patchen. Betala för att spela nya heroes, tidigare. meh. Dota 2 snart snälla så man slipper denna skit.

Inte alla nya hjältar, bara vissa. -.- Många i HoN communityn har svårt för att läsa och är oftast trångsynta. Jag är positiv!!!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Någon annan som har en konstig bugg som gör hela skärmen vit så fort man drar sin pointer över tex en byggnad eller creep? Fick det nu efter senaste updaten.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Någon annan som har en konstig bugg som gör hela skärmen vit så fort man drar sin pointer över tex en byggnad eller creep? Fick det nu efter senaste updaten.

Jag skulle tro att det har med dina moddar att göra. Då den nya patchen gör så att fiender blir röda och allierade blir gröna.

Ta bort dina moddar.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag skulle tro att det har med dina moddar att göra. Då den nya patchen gör så att fiender blir röda och allierade blir gröna.

Ta bort dina moddar.

Har inga moddar installerade, aldrig haft heller. Kan tillägga att jag lirar på en Macbook Pro 13", hittade en tillfällig lösning på officiella Newerth forumet om hur man får bort detta mystiska fenomen. Options -> Interfaces, ta bort "character outlines" eller ngt liknande.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Om jag ska vara ärlig har jag inget emot early access så länge de inte är OP, även om de går emot sitt löfte

Fast det största problemet som jag ser det är att Det kommer första alla modes utom AP, för spelare som inte låst upp alla men är verifierade kan inte byta till en hjälte de inte låst upp. Man blir alltså tvungen att bygga sina teams kring hjältar de kan använda Visserligen har de 15 stycken att välja mellan, men i t.ex. banning draft så kan det hända att där är väldigt få hjältar som de kan använda och man kan bli tvingad till laguppsättningar (undrar vad som händer ifall man bannar alla hjältar de kan använda ).

Skrivet av Anilusion:

Så vitt du förstår är Dota2 f2p?

De har inte sagt någonting alls om hur Dota2 ska markandsföras.

Halflife skaparen har sagt i en intervju att de utvecklar en titel som är baserad på mikrotransaktioner (i.e. f2p), de har visserligen har de släppt team fortress 2 som f2p efter det, men den generella uppfattningen var att han pratade om Dota 2, och med tanke på att alla motståndare är f2p så är som sagt oddsen väldigt stora att Dota 2 är eller kommer bli f2p, men det var inte meningen att gå offtopic. Om det finns en tråd för Dota 2 kan vi fortsätta diskussionen där.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Skrivet av zerorepent:

Om jag ska vara ärlig har jag inget emot early access så länge de inte är OP, även om de går emot sitt löfte http://i.imgur.com/SILjT.jpg

Fast det största problemet som jag ser det är att Det kommer första alla modes utom AP, för spelare som inte låst upp alla men är verifierade kan inte byta till en hjälte de inte låst upp. Man blir alltså tvungen att bygga sina teams kring hjältar de kan använda Visserligen har de 15 stycken att välja mellan, men i t.ex. banning draft så kan det hända att där är väldigt få hjältar som de kan använda och man kan bli tvingad till laguppsättningar (undrar vad som händer ifall man bannar alla hjältar de kan använda ).

Halflife skaparen har sagt i en intervju att de utvecklar en titel som är baserad på mikrotransaktioner (i.e. f2p), de har visserligen har de släppt team fortress 2 som f2p efter det, men den generella uppfattningen var att han pratade om Dota 2, och med tanke på att alla motståndare är f2p så är som sagt oddsen väldigt stora att Dota 2 är eller kommer bli f2p, men det var inte meningen att gå offtopic. Om det finns en tråd för Dota 2 kan vi fortsätta diskussionen där.

Valve har sagt att de är intresserade av f2p-modellen och att de planerar att ha ett spel som använder den modellen (TF2), inget om Dota2 nämnt.

http://www.gamespot.com/mac/strategy/dota2/news/6320232/valve...

"As the next logical progression, Valve appears to be prepping a free-to-play title of its own. Barre De Vie reports this week that Valve has plans to create a microtransaction-based title. According to the French-language gaming site, Valve's marketing head, Doug Lombardi, reportedly offered a perfunctory "yes" when asked about whether the studio was developing its own project using the business model.

Lombardi reportedly offered no additional information on the mystery title. Valve had not responded to GameSpot's request for comment as of press time."

Notera att allting är singular, och TF2 var titeln de snackade om.

Permalänk

Jag tror som sagt fortfarande att det kommer vara f2p, genren (MOBA) i stort är väldigt lämpligt för det.

Men åter till HoN:

Citat:

Game Passes let you play these modes for a certain amount of time, as much as you want, playing any hero you want.

Game modes SD, BD, AR, and BP will require that non-legacy accounts have a Token or Game Pass in order to enter the match.

Är en ganska intressant sak, vad händer om man har ett icke legacy-konto, men man har låst upp alla hjältar som är tillgängliga för tillfället? Ingår early-access hjältar i game-passet? Någon som vet vad det kostar att låsa upp en hjälte? (När jag läste detta blev jag genast mer positiv till f2p)

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

????????????

Vadå spela hjältar före alla andra? Vilka jävla nötter nej nu kan inte ens Essin försvara detta.

Jag slår vad om att Verified Only games kommer dö ut. Sen kommer man med alla ruttna polacker o ryssar. PRECIS som med MMR fast 10 gånger värre.

Okej så om man inte har köpt spelet så finns det nu ingen återvändo? MAN MÅSTE ALLTSÅ BETALA FÖR VARJE NY HERO SOM SLÄPPS?

Kan någon lägga ut info på svenska??????

???? Ja förlåt att jag inte sjunger i den vanliga public hata allt S2 gör och älska DotA 2 som vi inte sett en skit ifrån kören..
Du måste ju inte betala ett öre för spelet och om de fortfarande skulle ge alla heroes gratis så skulle de ju inte få mycket intäckter till bl.a. servrar. Sedan måste du inte betala, du kan spela och köpa heroes med inspelade coins..

För övrigt, gnäll mindre på mig och lär dig engelska!

Skrivet av zerorepent:

Om jag ska vara ärlig har jag inget emot early access så länge de inte är OP, även om de går emot sitt löfte http://i.imgur.com/SILjT.jpg

Fast det största problemet som jag ser det är att Det kommer första alla modes utom AP, för spelare som inte låst upp alla men är verifierade kan inte byta till en hjälte de inte låst upp. Man blir alltså tvungen att bygga sina teams kring hjältar de kan använda Visserligen har de 15 stycken att välja mellan, men i t.ex. banning draft så kan det hända att där är väldigt få hjältar som de kan använda och man kan bli tvingad till laguppsättningar (undrar vad som händer ifall man bannar alla hjältar de kan använda ).

Halflife skaparen har sagt i en intervju att de utvecklar en titel som är baserad på mikrotransaktioner (i.e. f2p), de har visserligen har de släppt team fortress 2 som f2p efter det, men den generella uppfattningen var att han pratade om Dota 2, och med tanke på att alla motståndare är f2p så är som sagt oddsen väldigt stora att Dota 2 är eller kommer bli f2p, men det var inte meningen att gå offtopic. Om det finns en tråd för Dota 2 kan vi fortsätta diskussionen där.

Jag skulle inte säga att "löftet" gäller nu när de har förändrat spelet så fundamentalt som att gå till f2p.. Jag skulle snarare se early access som en ny "developement heroes" mode med tanke på att de inte är med tournament mode..

Du verkar inte ha läst på hur det fungerar va? Ja i AP kan Basics/Verified bara spela de heroes de låst upp (samt de 15 roterande / vecka). Vill de spela någon av de andra modesen så måste de först vara verified och sedan ha köpt en token / gamepass (man får 5 tokens när kontot går verified). Dessa förbrukas sedan när man spelar en mode annan än ap, men i dessa modes så har man tillgång till samtliga heroes. Detta just för att inte sabba modes som BP m.fl. där man kan behöva picka något speciellt för att coutra andra laget..

Står mer i Free 2 play FAQ på forumet, något jag tycker alla bör läsa innan de ens yttrar sig i dessa frågor..

Hur vida DotA 2 är F2P eller inte vet vi ju inte säkert än, det har varit snack åt båda hållen.. Personligen så vill jag INTE ha det F2P då jag hatar konceptet att inte ha tillgång till alla hjältar jämt (early access kan jag förbise för det gäller så få och bara en kort stund). Jag hoppas i så fall att det finns en möjlighet att betala en större summa (30-60$) vid köp och därigenom få HELA spelet. Alternativt att de bara gör en shop med rent kosmetiska saker, men det har jag svårt att tro om de nu väljer F2P..
Hur fan funkar det i pro matcher om inte alla heroes kan spelas? Hur fan funkar det i LoL? Får de spelarna allt upplåst eller sitter de också med blockerade heroes?

Edit:

Skrivet av Haziza:

Satsan vad de förstör spelet i senaste patchen. Betala för att spela nya heroes, tidigare. meh. Dota 2 snart snälla så man slipper denna skit.

Och vad gör du om DotA 2 kör samma modell när det kommer? Eller blir det magiskt okej då bara för att de är DotA 2 som gör det?

Skrivet av Ala_95:

Allt för att mjölka pengar...

Handlar inte om att mjölka pengar, handlar om att få in pengar så de kan fortsätta stödja spelet med nytt material och hålla servar uppe..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är rätt länk (sidan är blockad på jobbet, men är rätt säker på att det är rätt då jag läser länken), ska vara en intressant video om microtransactions.
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/extra-credits/368...

Det är inte en dålig idé i sig. Men alla företag tänker inte på spelarna i första hand.

Sen "Early Access" tycker jag inte alls är något "ingame advantage", drunken master och Monkey king har lägsta win % (sist så låg de båda på under 40% win), borde ju varit närmare 100% win om man ska kalla det "advantage"...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av Essin:

Jag skulle inte säga att "löftet" gäller nu när de har förändrat spelet så fundamentalt som att gå till f2p.. Jag skulle snarare se early access som en ny "developement heroes" mode med tanke på att de inte är med tournament mode..

Mjo, i alla fall Monkey King är i developement fortfarande, jävlar vad han har damage output.

Skrivet av Essin:

Du verkar inte ha läst på hur det fungerar va? Ja i AP kan Basics/Verified bara spela de heroes de låst upp (samt de 15 roterande / vecka). Vill de spela någon av de andra modesen så måste de först vara verified och sedan ha köpt en token / gamepass (man får 5 tokens när kontot går verified). Dessa förbrukas sedan när man spelar en mode annan än ap, men i dessa modes så har man tillgång till samtliga heroes. Detta just för att inte sabba modes som BP m.fl. där man kan behöva picka något speciellt för att coutra andra laget..

Står mer i Free 2 play FAQ på forumet, något jag tycker alla bör läsa innan de ens yttrar sig i dessa frågor..

Oj, trodde jag editerat bort den biten, för jag läste faq:en bara några minuter efter inlägget

Skrivet av Kazen:

Sen "Early Access" tycker jag inte alls är något "ingame advantage", drunken master och Monkey king har lägsta win % (sist så låg de båda på under 40% win), borde ju varit närmare 100% win om man ska kalla det "advantage"...

Det är klart de har låg win% (alla nya hjältar har i princip haft det de första dagarna), alla kör dem hela tiden nu för att lära sig dem och testa olika builds tills det kommit fram en någorlunda standard item- och skillbuild. MK kommer upp i ca 900dmg (har jag för mig det var, hittar inte orginalposten med beräkningarna) på mindre än 0.5 sekunder... Har inte sett så mycket av DM mer än hört från vänner som kört honom att han ska vara stark att spela.

Någon som vet hur subaccounts funkar nu? Om legacy konto köper ett subaccount måste man låsa upp hjältar och verifiera på det också

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Mjo, i alla fall Monkey King är i developement fortfarande, jävlar vad han har damage output.

Oj, trodde jag editerat bort den biten, för jag läste faq:en bara några minuter efter inlägget

Det är klart de har låg win% (alla nya hjältar har i princip haft det de första dagarna), alla kör dem hela tiden nu för att lära sig dem och testa olika builds tills det kommit fram en någorlunda standard item- och skillbuild. MK kommer upp i ca 900dmg (har jag för mig det var, hittar inte orginalposten med beräkningarna) på mindre än 0.5 sekunder... Har inte sett så mycket av DM mer än hört från vänner som kört honom att han ska vara stark att spela.
http://www.youtube.com/watch?v=iK5JaFISQvY

Någon som vet hur subaccounts funkar nu? Om legacy konto köper ett subaccount måste man låsa upp hjältar och verifiera på det också

Jag såg också den där posten om hans "hemliga combo", ganska larvigt försök att som alltid klaga på OP heroes. Trodde ingen här skulle gå på den.. Om en hög burst är definitionen på OP så måste vi totalnerfa: Pebbels, Deadwood*, pyro**, Witch slayer**, Dampeer*, Gauntlet* och Chipper*. Har säkert glömt några. Samtliga av dessa är det också enormt mycket LÄTTARE att få in kombon, utan att kunna exakta nummer på alla så kan jag ju säga att iaf pebbels gör högre skada med samma lvl, och vid punkten lvl6 så tror jag de flesta av dessa gör mer skada än MK med sina kombos..

* = Använder dock sin ulti i kombon, fast ultin har kort cd.
** = Använder dock sin ulti i kombon, ultin har lång cd.

Sedan gör combon 775 dmg om man inte räknar in den sista stenen som man kan gå undan ifrån om man inte är dum eller bootslös då MK redan använt sin knockback. (blir 925 med alla). Dessa så klart räknade utan avdrag för magic armor.. (är hans skills magic eller physical? Har inte tänkt på att kolla)

Edit: Jag antar att SUBaccounts kommer också vara räknade som Legacy (om ditt main är det) då hela tanken med subaccount är att de ska ha allt som main har (det är också därför dessa fortfarande kostar för man har ju kvar alla sina saker).

Edit 2: Viktigt att poängtera att hans skadeuträkningar är inte för en lvl6 som visas i filmen utan för en lvl 8 med W och E på lvl 4.. Och skadan är lägre än t.ex. Pebbels på lvl 8 med toss och stun maxade, och då kräver MKs kombo mycket mer timing..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Jag menade verkligen inte att han var OP, jag förstår verkligen inte hur du kommit fram till att jag tycker han är OP pga. sin Burstdamage (filmen var ett exempel på burstdamagen han får av sin skill kombination), om jag skrivit något som kan tolkas på det sättet så ber jag om ursäkt för att jag formulerat mig dåligt. Jag måste medge att jag blev förvånad över att han hade potential till att få ut burstdamage på sådant sätt (en av anledningarna till att jag postade filmen). Huvudpoängen var i alla fall att han fortfarande är i experimentstadiet och det är därför han har låg winratio. I alla fall i de matcher där jag möt eller spelat med honom så har han varit stark, jag tycker inte han har varit OP stark hittills, men jag kan tänka mig att han behöver tweakas och kanske nerfas en aning (men jag vill personligen spela mer med och mot honom för att få en klarare bild av honom).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Jag menade verkligen inte att han var OP, jag förstår verkligen inte hur du kommit fram till att jag tycker han är OP pga. sin Burstdamage (filmen var ett exempel på burstdamagen han får av sin skill kombination), om jag skrivit något som kan tolkas på det sättet så ber jag om ursäkt för att jag formulerat mig dåligt. Jag måste medge att jag blev förvånad över att han hade potential till att få ut burstdamage på sådant sätt (en av anledningarna till att jag postade filmen). Huvudpoängen var i alla fall att han fortfarande är i experimentstadiet och det är därför han har låg winratio. I alla fall i de matcher där jag möt eller spelat med honom så har han varit stark, jag tycker inte han har varit OP stark hittills, men jag kan tänka mig att han behöver tweakas och kanske nerfas en aning (men jag vill personligen spela mer med och mot honom för att få en klarare bild av honom).

Nej jag menade inte att du sa det, dock ansåg personen som skapade orginaltråden (och filmen?) det. Och argumenten var mer riktade mot folk som kunde tänkas reagera så efter att ha sett filmen..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Var inne nu och såg att en hjälte kostade pengar.

Ajaj inte bra för HoN.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Nome:

Actually, just pored over this again. It seems to be doing more damage in retail than it is in our internal build due to some unrelated fixes that haven't gone live yet. This is now officially a bug and will be fixed for next patch. The cancelling is still intended though!.

Hittar tyvärr inte Nomes orginal post, men blir nog en indirekt eller direkt nerf av MK i nästa patch.

Var verkligen mycket lagg på EU-servrarna igår kväll, och det tar grymt lång tid för servrarna att uppdatera stats
Vi lyckades få till ett riktigt kul game, där jag kör Vindicator mid mot Gladiator. Vi blir hårt pressade förlorar tonvis med torn och allt, Gladiatorn säger "GG" och "learn 2 carry" osv, Efter en timme och tjugo minuter har vi vänt det och vinner, allt vi har i vår bas och det rätt länge är en range barracks och ett torn (båda väldigt skadade) vid hellbourne basen
Var en riktigt sjukt känsla att vända det gamet. MatchId: 54695643 för den som är intresserad.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Hittar tyvärr inte Nomes orginal post, men blir nog en indirekt eller direkt nerf av MK i nästa patch.

Var verkligen mycket lagg på EU-servrarna igår kväll, och det tar grymt lång tid för servrarna att uppdatera stats
Vi lyckades få till ett riktigt kul game, där jag kör Vindicator mid mot Gladiator. Vi blir hårt pressade förlorar tonvis med torn och allt, Gladiatorn säger "GG" och "learn 2 carry" osv, Efter en timme och tjugo minuter har vi vänt det och vinner, allt vi har i vår bas och det rätt länge är en range barracks och ett torn (båda väldigt skadade) vid hellbourne basen
Var en riktigt sjukt känsla att vända det gamet. MatchId: 54695643 för den som är intresserad.

Sådana games är helt underbara att vinna, jag hoppas du trollade skiten ur glad som sa GG när han sen förlorade. Det är såå kul

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Självfallet trollade vi Gladiatorn, det var han som gjorde det lättare för oss att vinna, av någon anledning så försökte han backdoor:a barracks, men när vi portade tillbaka för att rädda vår barrack, stannade han kvar och blev freekill för oss. F.ö. är sheepstick och hellflower guld värt i endgame.

Källa till Nomes uttalande i förra posten: http://forums.heroesofnewerth.com/showpost.php?p=14042164&pos...

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Har lirat HoN sen betan och har varit otroligt kass (1200 mmr) men kämpade mig upp till nästan 1700 som är ok. Nu har jag dock hamnat i en svacka utan dess like och det är banne mig mitt eget fel. Känns som jag inte har den där edgen som krävs för att prestera längre (otålig, dumma beslut osv). Vad rekommenderar ni? Ta en break i någon vecka eller bara fortsätta traggla?