Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Skrivet av Essin:

Jag har aldrig förstått hur folk kan anse heroes vara OP innan de ens sett vilka nummer (dmg m.m) skillsen har..
Sen så släpper de ju inte alla nya heroes som easy access, drunken master senast är ett exempel. Och annars kan du alltid testa heron i Practice även om den är EA. Jag skulle inte säga att jag gillar EA heller, fast jag bryr mig egentligen inte så mycket. S2 måste ju få inte pengar för att kunna fortsätta driva servrar och släppa nytt material. Sedan måste företag också gå med vinst.. Den som inte fattar detta eller klandrar S2 för det kan ju inte förstå mycket om hur världen fungerar..
För övrigt tror jag det är en hel del som köpt Monkey King, sett han i rätt många games. Jag tror inte jag kommer köpa någon easy access, brukar bara använda mina coins på skins och liknande..

Ja kommer nog inte köpa HB, om det inte är limited time dvs, då måste det köpas av principskäl

Alla nya hjältar kommer vara EA, utom en av två vid större patches, det är i alla fall vad jag hört. Anledningen till att jag undrar över MK är att jag mött honom väldigt lite Så jag fick uppfattningen om att det var en minoritet som köpt honom, eller kidz med för mycket pengar. Jag ser verkligen ingen anledning till att köpa en hjälte som man får en månad senare (iaf när det gäller legacy konto ägare). En av anledningarna till att jag undrar är nämligen att MK har låg vinstratio, men jag tror inte det är för att han är dålig snarare att väldigt få har honom, och många av dem som har honom är inte "veteraner" eller spelare som är högt rankade. Detta kan vara en av anledningarna till hans låga vinstratio.

Som nämnts av andra, är att han är en range agility carry, med slow, stun, range, AOE, speed osv, nästan allt man vill ha så småningom på en carry hjälte på ena eller andra sättet. Men som sagt den som lever får se, tror i alla fall han kommer in i proffsmatcher så fort han kommer ur EA och räknas som balanserad, eller delvis balanserad. Han känns som en hjälte med stor potential.

Ska bli intressant att se vad för ändringar som kommer att ske i patchen på fredag. Förhoppningsvis fixar dem så att stats recordas igen, jag fattar verkligen inte hur de kan ha så mycket problem med det. Jag skulle haft större överseende om det gick ner helt var borta några dagar sen kom upp igen, men nu är det så oregelbundet med hur servrarna fungerar så att det är sorgligt.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Från Malikens sticky tråd om F2P och EA (länkad i stickyn F2p FAQ): "New heroes may be released as part of the Early Access Program..."
Har även sett andra S2 säga att inte alla nya heroes kommer vara EA, fast dessa källor är svårare att hitta igen då de var mitt i 20sidors whinetrådar som tack och lov inte ligger kvar på förstasidan längre..
Men det återstår ju att se hur det blir..
Jag tycker däremot de ska göra det möjligt att köpa legacy accounts igen, fast de ska kosta typ $50 minst. Så kan F2P spelare som gillar spelet välja om de vill ha allt för en högre engångskostnad eller om de vill harva upp coins själva.

Till Master, jo visst har han mycket men som Bloodgrin så fint påpekar så är dessa videor meningen att skapa en WoWfaktor och de heroes som han dödar i dom har ofta väldigt låg HP.. Finns inte en ända hero spotlight där den nya heron inte äger hårt och med tanke på hur få utav de herosarna som varit OP så tycker jag vi ska ta det lite lugnt, Drunken master skulle också vara OP, likaså Monkey King och jag har inte sett någon av dessa vara speciellt starka (dock jävligt jobbigt att träffa Monkey King med chippers rockets då han byter sida och hoppar runt )

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Hehe, märkte just att man kunde se sina specifika stats med varje hero...
Tydligen lirat 7vunna 2förlust med vindicator och en KD på 1.94 med den.
Kul funktion dem infört

Permalänk

Haha jag tyckte den var ganska tragisk (syftar på min egen prestation) men hade väl några ljusglimtar

Permalänk

Ser ut som en riktigt unik och rolig hero

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskenlars:

Jag älskar att ni alla börjat med embedded videos så jag kan se dom utan att behöva reposta dom när jag e på jobbet

Ser intressant ut, då lär väl Master of Arms vara Early Access och denna komma direkt skulle jag tro..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Körde en match igår efter några veckor uppehåll. Första matchen en leavar efter 7 min. Förstod då att det ända rätta för hon är att uninstalla det. Skönt att slippa spelet så dåligt gjort. Hade de velat hade de kunnat motverka sånt hårdare. Har min längtan till Dota 2 nu istället. Misstänker dom kan ge mycket mer!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Haziza:

Körde en match igår efter några veckor uppehåll. Första matchen en leavar efter 7 min. Förstod då att det ända rätta för hon är att uninstalla det. Skönt att slippa spelet så dåligt gjort. Hade de velat hade de kunnat motverka sånt hårdare. Har min längtan till Dota 2 nu istället. Misstänker dom kan ge mycket mer!

Skickades från m.sweclockers.com

You will be missed!

Peace out!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Körde en match igår efter några veckor uppehåll. Första matchen en leavar efter 7 min. Förstod då att det ända rätta för hon är att uninstalla det. Skönt att slippa spelet så dåligt gjort. Hade de velat hade de kunnat motverka sånt hårdare. Har min längtan till Dota 2 nu istället. Misstänker dom kan ge mycket mer!

Skickades från m.sweclockers.com

Värst va mens du har då.. Det är spelets fel att någon lämnar? Intressant..

Det är 5% leave limit, vad mer vill du att de ska göra, om du skapade ett Basic konto eller fortfarande ligger runt 1500 och inte kör verified only så får du ju HELT skylla dig själv!

Edit:

Skrivet av flashen:

You will not be missed!

Peace out!

Fixed it, we dont miss whiners, sry..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vendin:

Hehe, märkte just att man kunde se sina specifika stats med varje hero...
Tydligen lirat 7vunna 2förlust med vindicator och en KD på 1.94 med den.
Kul funktion dem infört

Det gick att göra från hemsidan när det fortfarande var beta ;p

Visa signatur

Citera för svar :)
Fractal Design: Arc: MSI P67A-GD65, Radeon 5770 Cf, Intel i7 2600, 500W psu
Med:Saitket II, Saitek Cyborg 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

" Improved matchmaking algorithms to result in slightly faster match times, with potentially more well-balanced teams"

Ändå får jag spela med de som har 200 mindre mmr, och helt värdelösa. Är stor skillnad på 1600 och 1800...

Så får också games där man går +0/-1. Kul.

Om en 1800 spelar med en 1400 så kommer det bli kassa lag :/

Visa signatur

Citera för svar :)
Fractal Design: Arc: MSI P67A-GD65, Radeon 5770 Cf, Intel i7 2600, 500W psu
Med:Saitket II, Saitek Cyborg 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrote:

Om en 1800 spelar med en 1400 så kommer det bli kassa lag :/

Dessa problem uppstår bara när personen med 1800 teamar upp med en eller flera som ligger på 1400. Då MÅSTE de ju spela tillsammans. Detta går inte att förhindra utan att förbjuda folk att teama om de är för långt ifrån varann.. Vilket skulle skapa ett ramaskri

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Dessa problem uppstår bara när personen med 1800 teamar upp med en eller flera som ligger på 1400. Då MÅSTE de ju spela tillsammans. Detta går inte att förhindra utan att förbjuda folk att teama om de är för långt ifrån varann.. Vilket skulle skapa ett ramaskri

Sorry om jag var otydligt, men det var precis vad jag menade

Visa signatur

Citera för svar :)
Fractal Design: Arc: MSI P67A-GD65, Radeon 5770 Cf, Intel i7 2600, 500W psu
Med:Saitket II, Saitek Cyborg 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrote:

Sorry om jag var otydligt, men det var precis vad jag menade

Jo, men det jag menade är att det finns tyvärr ingen bra lösning på problemet heller, jag kan iaf inte tänka på någon..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Jo, men det jag menade är att det finns tyvärr ingen bra lösning på problemet heller, jag kan iaf inte tänka på någon..

Nee det är faktiskt granska trist, den ändra lösningen är ju att sätta nån limit på mmr skillnaden i gruppen men då förstörs ju hela tmm ;p

Visa signatur

Citera för svar :)
Fractal Design: Arc: MSI P67A-GD65, Radeon 5770 Cf, Intel i7 2600, 500W psu
Med:Saitket II, Saitek Cyborg 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Värst va mens du har då.. Det är spelets fel att någon lämnar? Intressant..

Det är 5% leave limit, vad mer vill du att de ska göra, om du skapade ett Basic konto eller fortfarande ligger runt 1500 och inte kör verified only så får du ju HELT skylla dig själv!

Edit:

Fixed it, we dont miss whiners, sry..

Har du problem? Precis som vanligt brukar du få damp varje gång man skriver något negativ om HoN.

Klart de kan fixa problemet om de vill. Bara göra så att leaves svider mer, det förlorar 3x så PSR eller efter ett vist antal leaves så får de helt enkelt betala en summa för att kunna köra MMR igen. Men som sagt, lagt ner skiten nu. Och har större förväntningar på Dota2.

Och snälla kommentera mig inte, kommer inte ens kolla i tråden igen. Sluta lipa.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Jo, men det jag menade är att det finns tyvärr ingen bra lösning på problemet heller, jag kan iaf inte tänka på någon..

Tänkte på en lösning, vore ju att man som spelare kan sätta en minimum gräns på mmr man vill att sina teammates ska ha, även motståndarna då (går inte sätta högre än sin mmr).
Då kan man ju välja sitta längre i kö men spela med bara dem runt din mmr, eller sitta lägre tid i kö och spela med större mmr skillnad.

Vet inte hur lång kö tiden kommer bli, men sitter gärna 5min i kö istället för 1 och får spela med de runt min mmr...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Har du problem? Precis som vanligt brukar du få damp varje gång man skriver något negativ om HoN.

Klart de kan fixa problemet om de vill. Bara göra så att leaves svider mer, det förlorar 3x så PSR eller efter ett vist antal leaves så får de helt enkelt betala en summa för att kunna köra MMR igen. Men som sagt, lagt ner skiten nu. Och har större förväntningar på Dota2.

Och snälla kommentera mig inte, kommer inte ens kolla i tråden igen. Sluta lipa.

Han har ju rätt, inte spelets fel att någon leavar... Enda du gör är meningslöst whineande.
Leaves svider redan, gör ju så du inte kan spela om du kommer upp i 5%.

Lovar det kommer vara mer leavers i Dota 2...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Tänkte på en lösning, vore ju att man som spelare kan sätta en minimum gräns på mmr man vill att sina teammates ska ha, även motståndarna då (går inte sätta högre än sin mmr).
Då kan man ju välja sitta längre i kö men spela med bara dem runt din mmr, eller sitta lägre tid i kö och spela med större mmr skillnad.

Vet inte hur lång kö tiden kommer bli, men sitter gärna 5min i kö istället för 1 och får spela med de runt min mmr...

Ja det skulle kanske kunna fungera, fast frågan är om inte alla skulle sätta på sin egen som lägsta för att bara spela med bättre spelare så jag tror kötiderna skulle öka ännu värre med högre MMR än nu.

Skrivet av Haziza:

Har du problem? Precis som vanligt brukar du få damp varje gång man skriver något negativ om HoN.

Klart de kan fixa problemet om de vill. Bara göra så att leaves svider mer, det förlorar 3x så PSR eller efter ett vist antal leaves så får de helt enkelt betala en summa för att kunna köra MMR igen. Men som sagt, lagt ner skiten nu. Och har större förväntningar på Dota2.

Och snälla kommentera mig inte, kommer inte ens kolla i tråden igen. Sluta lipa.

Nej jag har inget problem, du verkar dock ha det med ditt whinande, du är som en grafikkortsfanboy som bara hatar ena sidan (HoN i detta fall) och hyllar andra (DotA2) helt utan saklig grund, vilket blir rätt irriterande! Förstår inte varför man inte kan se fram emot DotA2 utan att behöva totaldissa HoN? Är ju det mogna sättet att göra det, vilket antagligen är var problemet ligger också. 5% innebär en leave / 20 games. Det är rimligt då det kommer finnas IRL situationer som kräver en leave och det är inget fel med det! Jag förstår inte folk som gnäller på community eller leavers/griefers för att sedan säga att de väntar på DotA2, med 99,99% säkerhet kommer alla dessa problem vara MINST lika stora där. Det går inte att sätta för hårda straff på dessa saker om man vill ha ett game som inte enbart handlar om elitspelare. Och elitspelarna kommer aldrig vara tillräckligt många för ett spel att lyckas. Det är lixom Business 101..

För övrigt intressant att du ber mig sluta lipa när du själv kom till tråden för att enbart berätta hur dåligt du tycker vårat spel är? Igen, jag ifrågasätter din mognad otroligt mycket!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Har du problem? Precis som vanligt brukar du få damp varje gång man skriver något negativ om HoN.

Klart de kan fixa problemet om de vill. Bara göra så att leaves svider mer, det förlorar 3x så PSR eller efter ett vist antal leaves så får de helt enkelt betala en summa för att kunna köra MMR igen. Men som sagt, lagt ner skiten nu. Och har större förväntningar på Dota2.

Och snälla kommentera mig inte, kommer inte ens kolla i tråden igen. Sluta lipa.

Permalänk
Medlem

Va fan, var nog inte tillräckligt många som köpte EA.

Nu får man även med ett skin som endast går få om man köper EA! Palla. (ifs verkar skinen bara vara "lätt modifierad")

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Inget speciellt att säga om nya patchen egentligen, de ändrade EA så att man får ett limited alt-skin till hjälten också, men det är en ganska liten förändring bara ändrad textur Jag antar att det är för att öka försäljningen av EA-hjältar, men med tanke på hur liten skillnad det är så är det inte värt det alls.

Hellbringer alt-skinnet var premium... Kostar silver som bara tusan, blir att spara och vänta till nästa megarea av alt-skins.

Inga balanseringar i denna patchen men Nome sa att det snart kommer en stor balanseringspatch, förhoppningsvis nerfar de Keeper så hans minions antingen blir färre eller får lägre hp, är bara det som är fel med honom imo.

Testade Rhapsody är riktigt intressant hjälte, tror jag kommer gilla spela henne framöver också, tyvärr hade vi en leaver i matchen (efter tre min) så det blev 4v5 i 50minuter, då motståndarna inte ville remake (svin). Tycker de bara är sunt förnuft att ta remake då, blir ju inget kul game får någonsida i så fall.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Enda anledningen till att folk inte vill passa på en Rmk vote är för att det är 'easy mmr' points... Tragiskt, men sant! Och jag kan inte mer än att instämma på Rhapsody, riktigt skön hero!

Permalänk
Musikälskare

4 vinster i rad med rhapsody, inte alls OP

Pushar waves för 115 mana direkt samtidigt som egna creeps healas, riktigt bra stun i laningphase och stark ulti late

Låter nästan som S2 har lyckats göra en bra support O_o

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Rhapsody är en otroligt trevlig support hero! Våran support player i klanen fastpickar henne varje game xD

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Har du problem? Precis som vanligt brukar du få damp varje gång man skriver något negativ om HoN.

Klart de kan fixa problemet om de vill. Bara göra så att leaves svider mer, det förlorar 3x så PSR eller efter ett vist antal leaves så får de helt enkelt betala en summa för att kunna köra MMR igen. Men som sagt, lagt ner skiten nu. Och har större förväntningar på Dota2.

Och snälla kommentera mig inte, kommer inte ens kolla i tråden igen. Sluta lipa.

+1

En leaver förstör otroligt mycket. Jag kan lämna otroligt många matcher på mitt main acc. På de viset kan jag förstöra över 50 matcher. Sagt detta innan men tyvärr får man bara skit på sig om man skriver något som HoN är dåligt på. DotA 2 tror jag blir likadant med leavers. Dock borde dom inse problemet då detta är DotAs största problem.

Jag drog från ett game igår förresten jag o 2 polare. som tur är recordas knappt aldrig några matcher.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Kul att man ramlat från 1840 till 1790, och får då ännu sämre teammates och förlorare ännu mer...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

En leaked bild på Dota2, dock vet jag inte om detta är en "sann" bild från developers. Men det ser fortfarande bra ut!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

En leaked bild på Dota2, dock vet jag inte om detta är en "sann" bild från developers. Men det ser fortfarande bra ut!!

http://i.imgur.com/pDSSw.jpg

Nice, ser riktigt bra ut faktiskt! Ska bli kul att prova Dota2 när det sedan släpps!

Visa signatur

Fractal Design Arc| Intel i5 2500k@4.3| Antec Kühler H2O 620| GTX 580 DCII| Asus P8P67 PRO| Corsair 4GB XMS3| OCZ Agility 60GB| Corsair HX 1000W| BenQ XL2410T 120hz

iPhone 4 | Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

En leaked bild på Dota2, dock vet jag inte om detta är en "sann" bild från developers. Men det ser fortfarande bra ut!!

http://i.imgur.com/pDSSw.jpg

Såg den tidigare idag och det är garanterat en riktig bild från Dota2! Vad som är intressant i bilden är att det finns plats för 6 abilities. Jag hoppas verkligen inte att det blir några summoner abilities á la LoL..

Annars verkar grafiken väldigt clean och skön! Kan nog bli bra

Edit: En till btw!

http://i.imgur.com/SdLoW.jpg

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24