gigabyte 9800gt, fläkten snurrar inte snabbare trots hög temp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hofors
Registrerad
Nov 2008

gigabyte 9800gt, fläkten snurrar inte snabbare trots hög temp

Tjenare.

Har ett gigabyte 9800gt 1gb ddr3. När jag spelar spel som kräver mer utav datorn som tex Gta IV elr race driver grid så rusar temperaturerna efter ca 30 mins spelande.

Från att ligga vid 43 grader i idle så rusar tempsen upp till över 80-90 grader i spel. Vad jag tror är problemet är att fläkten på kortet inte snurrar fortare när jag spelar. Den snurrar lika fort i spel som i idle, den låter inte högt så den ligger troligen på låga varvtal.

Är det ngn mer som haft detta problemet och vad var isf lösningen ? Börjar bli riktigt less på att inte kunna nya krävande spel när man ändå har ett kort som ska klara detta.

Det är inte chassit som är felet eftersom jag har detta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=426269. Alla andra komponenter ligger på otroligt bra temps. Men inte grafikkortet.

Kan inte heller styra fläkten elr någt liknande i något program heller. Har ingen aning om vrf det inte funkar. Det enda programmet som jag kan se temps till kortet i är rivatuner eftersom inget annat funkar.

Vore guld värt om någon visste

Säg till om ni vill veta ngt mer, har säkert glömt att säga ngt