Trine (PSN & Steam(PC))

Permalänk

Trine (PSN & Steam(PC))

Hej, för ett par dagar sedan så såg jag Trine (från ingenstans, har inte hört om det innan) på Steam och tyckte det verkade kul så jag laddade ner Demot. Jag blev helt kär

Spelet är bra på alla sätt, har lirat demot hur många gånger som helst!

Trine verkar ha en skön story och det tycker jag märktes i demot där du får höra lite basics om vad spelet handlar om. Berättar sättet liknar lite hur dom berättade i Fable II tycker jag.
Spelet handlar om 3 snubbar, 1 Mage, 1 Thief, 1 Knight.
Alla tre gubbar har olika egenskaper.
Mage är t.ex. bra på att hjälpa de andra då han bemästrar magins krafter och kan t.ex. skapa och röra objekt.
Thief är väldigt smidig och har en grappling hook att använda, samt hon har en pilbåge att använda på fiender.
Knighten är stark och har ett svärd och en sköld. han är bäst på att slåss och t.ex. kasta saker. han kan oxå skydda med sin sköld.

Alla gubbar kan lvlas upp och få nya items, tror till och med att de kan få nya vapen osv.

Man är in princip 1 utav dessa personer men kan byta när man känner för det bara genom att trycka 1,2,3.
Så genom att byta mellan dessa tre så ska man klara sig genom olika banor och lyckas ta olika objekt (kistor, EXP flaskor m.m) Spelet är otroligt kul och har bra Replay value då man kan klara nästan allt på minst 3 olika sätt.

Spelet är i 2D och man ska oxå kunna lira 3 pers på samma system, pratas om att lägga till en Map editor och stöd för multiplayer. Spelet har en otroligt fin grafik och miljö.

Spelet släpps i början av Juli antagligen den 3:e som sägs här

Slänger in en bild Samt säger att priset ligger på 29.99£ (30 EUR)

Steam Forum

Bilder & Video

Videos från spelet

Huvudhemsida

Demot på steam

Spelet på steam

EDIT: La till lite.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

testade demot.. tyckte det var rätt piss

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Haft koll på detta ett tag och det är ett 1st day buy. Demot var precis som jag föreställt mig, ser fram emot det. Får se om det blir PC eller PS3 för mig men det lutar åt PS3, skönt att luta sig tillbaka och spela denna typen av spel. Blir det tidigare släpp på PC så köper jag det antagligen där istället.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
testade demot.. tyckte det var rätt piss

haha, ja. alla tkr olika

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

kollade gameplay videon... såg ut som en 3d version mix av lost vikings och super mario ...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

redan förbokat de te steam, älskade demot grafiken är hur mysig som hellst!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derivator
redan förbokat de te steam, älskade demot grafiken är hur mysig som hellst!

Oxå förhandsbokat

tkr verkligen det är 100

Ska nog spela demot nu igen :S

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur mycket det kostar på psn?
326spänn på steam och steam är känt för sina höga prislappar

Spelet i sig intresserar mig väldigt då det påminner lite om Lost Vikings

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Någon som vet hur mycket det kostar på psn?
326spänn på steam och steam är känt för sina höga prislappar

Spelet i sig intresserar mig väldigt då det påminner lite om Lost Vikings

Ingen aning, har inte PSN men kör inte dem med något liknande Microsoft points?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Ingen aning, har inte PSN men kör inte dem med något liknande Microsoft points?

Nej

För dom har man en "plånbok" för varje psn konto som man får lägga in kontanter ifrån sitt bankkonto
Har man inte nog med pengar på sitt konto så kan man, om man vill, välja att kontot automatiskt ska dra den summa pengar som saknas för att köpa den önskade produkten från psn

Annars kan man välja att sätta in en önskad summa i förväg

edit:
testade just demot på steam med en 360 kontroll och det var då bättre kontroll än vad jag hade förväntat mig med gamepad.
Lutar nog mot psn "versionen" då

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Hehe, whatever bara du får spelet xD

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Någon som vet hur mycket det kostar på psn?

20$ på PSN tydligen, släpps de kommande veckorna.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
20$ på PSN tydligen, släpps de kommande veckorna.

Fan va sämst att det är billigare där :/

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Fan va sämst att det är billigare där :/

Bara steam som är dyrast jämfört med allt annat, förutom deras weekend deals

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Trine släpps på Steam kl 18:00, kostar 29,99. PSN uppdateras väl torsdagar så ska vänta och se ifall det kommer upp där annars får det väl bli PC.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Idag 18.00?

Edit: såg nu att det var 18.00 idag. Det har annars tänkt släppas den 3:e eller 10:e, därför jag blev förvånad

Edit: Nu är det släppt!!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

har klarat alla banor utom sista nu :/ den är skit jobbig. för försöka igen om en vecka (ska på semester)

Edit: Oj! shit sorry for 2 inlägg i rad. såg inte att det var jag som sist skrev,,, ;/

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Jo sista va lite smått irriterande men nu är det klart, grymt spel.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ser väldigt mysigt ut, läste att dom möjligen släpper en XBLA version av det senare så kommer vänta på den, redan fullt upp med andra spel just nu

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Tkr alla med en PC borde testa demot i alla fall xD

Älskar verkligen spelet

EdiT: Behöver lite hjälp med sista banan, blir helt galen när ja dör hela tiden.

Är hela banan att man ska fly från lavan? för det är riktigt surt när man kmr långt och sen måste börja om. har ingen aning om hur den fortsätter heller

Dold text
Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen demot men är lite tveksam till att köpa såna här spel. Är det inte lite för kort och lätt för pengarna? Känns inte som det finns något riktigt replay-value när man inte kan köra multiplayer eller någonting.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

YES! Äntligen klarade jag det!

lite klurigt i slutet, stod ganska länge och bara kötta fiender xD

Dold text

Klarade spelet på Hard Btw.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Gillade verkligen demot men är lite tveksam till att köpa såna här spel. Är det inte lite för kort och lätt för pengarna? Känns inte som det finns något riktigt replay-value när man inte kan köra multiplayer eller någonting.

Det är ca. 6-8 timmar. 15 olika banor. Finns massa Steam achievements och därmed replay value. det ger även replay value när man kan klara alla banor på åtminstone 2 sätt. Samtidigt som det finns ett X antal Secrets och olika saker man kan fånga på banorna. Detta spel kommer jag spela många gånger igen!! Nu vill jag klara alla achievements och Collecta alla saker på banorna xD

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

har inte börjat bita i de än inte hemma med "main" datorn.. vill hem o spela! är lite rädd för att ja ska klara de fort dock, vill suga på denna karamell länge

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derivator
har inte börjat bita i de än inte hemma med "main" datorn.. vill hem o spela! är lite rädd för att ja ska klara de fort dock, vill suga på denna karamell länge

Jag å dmr klara det på en dag, (elr jag klara 14 banor en dag och den sista typ det första jag gjorde på morgonen) xD

Kanske skulle hållt på det lite längre, men finns ju en massa kvar och klara. låste även upp Very Hard. får se om man vågar sig på den någon gång.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

achievements e inte lika kult som det e på xbox... för på xbox kan man få spel för sina achievements...

Permalänk
Medlem

Multiplayer finns väl? Ska väl kunna köra upp till 3 personer, eller om det bara är för konsolerna kanske, jag har inte kollat upp.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Multiplayer finns väl? Ska väl kunna köra upp till 3 personer, eller om det bara är för konsolerna kanske, jag har inte kollat upp.

Lokal multiplayer finns, dvs flera spelare på samma PC/PS3. De har funderat på multiplayer över nät men det beror väl lite på hur spelet säljer.

Permalänk
Medlem

Jag har precis börjat lirat demot, så underbart skönt spel. Senaste spelet som var så här skönt var Plants vs Zombies som också är ett mini, synd att inget storslaget kan komma ännu..

Iaf, så har jag tyvärr lite uråldrig dator verkar det som för min fps ligger average 20-30FPS vilket är mycket störande, jag har prövat att slå av physX och se om det gav någon och det gjorde inte. Jag har också forcat vsync off i D3DOverdriver..

Btw, någon som har fått att fungera på Windows 7 RC1 7100? Brorsan kör det och spelet stängs av på en gång för honom.

Permalänk
Sötast

Vilket härligt spel!

Har spelat ett par timmar, och nu ska jag in igen! Skitballt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gacmyver
achievements e inte lika kult som det e på xbox... för på xbox kan man få spel för sina achievements...

Öh.. nä

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirth
Jag har precis börjat lirat demot, så underbart skönt spel. Senaste spelet som var så här skönt var Plants vs Zombies som också är ett mini, synd att inget storslaget kan komma ännu..

Iaf, så har jag tyvärr lite uråldrig dator verkar det som för min fps ligger average 20-30FPS vilket är mycket störande, jag har prövat att slå av physX och se om det gav någon och det gjorde inte. Jag har också forcat vsync off i D3DOverdriver..

Btw, någon som har fått att fungera på Windows 7 RC1 7100? Brorsan kör det och spelet stängs av på en gång för honom.

Fungerar kanon på Windows 7

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|