Medlemmar bildar överklockningslag

Permalänk
Melding Plague

Medlemmar bildar överklockningslag

SweClockers medlemmar gör gemensam sak på överklockningsdatabasen Hwbot.org. Det nybildade laget planerar inte bara att inta topplistorna, utan även att fungera som kunskapsbank för all slags överklockning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Härligt!

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miggish
Härligt!

+1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miggish
Härligt!

+2

Permalänk

mina moderkort är sönder :(, har inga pengar till nytt

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Entusiast

Yay, det här har man ju längtat efter! Efter sommaren ska jag hjälpa till att plocka poäng

Permalänk

Vågar man vara med även om man är ganska grön på klockning?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd

Fan vad häftigt!

Dags för lite Benching! ^^

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Vågar man vara med även om man är ganska grön på klockning?

Självklart, det är ju det som är huvudsyftet med laget, att hjälpas åt att bli bättre.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Självklart, det är ju det som är huvudsyftet med laget, att hjälpas åt att bli bättre.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Kanske ska ta och testa vad min xpm 2600+ har att ge^^
eller kanske syrrans FX60 : /

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

Får ta o pressa min Q6600 till bristningsgränsen någon gång

Permalänk

Har sett några medlemmar med hvbot titlar nu senaste.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tkr ändå att jag som kom med idén borde få nån cred

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Hur extrem måste överklockningen vara för att man ska få ngt litet poäng? Jag kan klocka min E8500 till 4GHz, men det klarar de flesta... Skulle det ge ngt poäng?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Tkr ändå att jag som kom med idén borde få nån cred

där har du fel, kanske någon annan kan säga varför, men det var du som startade tråden, bra gjort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyoma
där har du fel, kanske någon annan kan säga varför, men det var du som startade tråden, bra gjort

Tack

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Vad ska man säga? "Grattis"? Tja. Grattis swec och lycka till till oss!

Btw, vad är det för trevlig Fluke man ser på bilden? Trevligt att veta att laget (om bilden har med artikeln att göra) väljer rejäla mätinstrument!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Vad ska man säga? "Grattis"? Tja. Grattis swec och lycka till till oss!

Btw, vad är det för trevlig Fluke man ser på bilden? Trevligt att veta att laget (om bilden har med artikeln att göra) väljer rejäla mätinstrument!

du som är så duktig borde veta fluke på bilden är mätdon för tempraturer under - 200 grader

bra att veta innan man får sin coldboot o veta vilka temps som stoppar en.

kanske ska man joina teamet :):D

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
du som är så duktig borde veta fluke på bilden är mätdon för tempraturer under - 200 grader

bra att veta innan man får sin coldboot o veta vilka temps som stoppar en.

kanske ska man joina teamet :):D

Nja, jag vet då rakt inte *allt*. Fluke har ju många apparater och ofta flera i samma chassi så det är inte så lätt att se. Förstod att den fungerade som tempsensor (syns på anslutningen), men vilken modell det är vet jag fortfarande inte, eller vad det är för givare... K-sensorer går ju förvisso ner till -200, men knappast därunder. Misstänker att det kan vara något lyxigare, typ E eller någon mer exotiskt?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk

Hoppas mitt medlemskap hjälper Swec-team lite.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Jag har joinat laget och lämnat in 3 resultat.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Hoppas mitt medlemskap hjälper Swec-team lite.

Hahaha, killen som ligger 2 i sverige

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Hahaha, killen som ligger 2 i sverige

3a faktist

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt trevligt initiativ tycker jag

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Fan va skoj att många tycker det kommer bli en kul grej.
Hoppas vi bygger upp en ordentlig samling resultat samt delar med oss av vår kunskap nu.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

äntligen, är i gång igen, nu kmr jag med massa poäng

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Riktigt kul nyhet! Ser fram emot att se resultat både i form av poäng och kunskapsspridning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
Riktigt trevligt initiativ tycker jag

Tack för den uppskattningen

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hedersmedlem

+1, joinar när höstterminen börjar