Problem med 4870 i vissa spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jun 2009

Problem med 4870 i vissa spel

Mitt nya 4870 sviker när jag spelar Crysis Wars och Company of Heroes.

Jag vet att det inte är överhettning eftersom att jag inte alls clockat det och min kylning är mer än tillräcklig.

Problemet när jag spelar Crysis Wars är att mina skärmar kan färgas gröna och röda med ränder. Detta har hänt två gånger, hittar inga fel nånstans. Efter detta måste jag alltid starta om datorn.

När jag spelar Company of Heroes och spränger ett fordon lägger hela spelet ned. Datorn kräver ingen omstart och det är inga problem att bara börja om igen, men det orsakar en jävla stor irritation när man spelar på nätet...

Övrigt:

Mobo: Asus II Rampage Extreme
CPU: Intel Core i7 920 2,66 ghz
Grafikkort: Asus Radeon EAH4870 DK/HTDI/1GD5 1GB

Operativsystemet jag kör just nu är Windows 7 RC. Har upplevt vissa problem, men ingenting relaterat till grafiken vad jag vet.

Tack för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Okt 2008

Kolla dina drivrutiner, googla om det kan vara ett känt problem med Windows 7 RC.

Q9550 @ 2.83ghz|Antec twelve hundred|Corsair 750W|Asus Hd4850|Coolermaster Hyper 212|Corsair 4x1gb @ 800mhz|Samsung spinpoint F1 750gb|Windows Vista home premium 64-bit|Asus P5Q Pro

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Installera om Catalyst först och främst, hjälper inte det se om du kan prova Vista en sväng.

i7 8770k @ 5.2 | MSI Z370 KRAIT | 32 GB DDR4-3200 | AX850W
EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jun 2009

Jag har installerat om Catalyst en gång, men har nu installerat om spelen och ska installera om Catalyst en gång till och se om det blir bättre.