Firefox 3.5 ute nu

Permalänk
Medlem

Snälla någon trevligt själ, hur gör man för att inte visa fliken när man enbart har en flik? Känns helt meningslöst och äter ju upp en del av bildskärmen!

Tacksam för svar!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Avmarkera "always show the tab bar" under tabs i preferences. Eller motsv svenska om du kör det.

Permalänk

När kommer Opera 10 som skarp version?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nukethenick
Avmarkera "always show the tab bar" under tabs i preferences. Eller motsv svenska om du kör det.

Tusen tack, vet inte hur jag kunnat missa det, skäms som en mördare!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
Hur uppdaterar man firefox utan att behöva spara bokmärken ochj avisntallera firefox?

http://customsoftwareconsult.com/extensions/febe/febe.html

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med ff 3.5?
Jag installerade om windows 7 i onsdags och då vad ff 3.5 släppt. Efter ett tag märker jag att en sida som alltid funkat perfekt som automatiskt ska räkna ut formler när man väljer något ignorerar vissa rader.
Quake live tar ungefär en minut innan jag kan börja använda som vanligt.

Är inte säker på att det är ff 3.5 som är boven, men det känns som att det skulle vara det (har inte testat något annan version).

Edit: Passar på att ge Chrome en chans att visa vad det går för.

Permalänk
Inaktiv

Har hittat en bugg.

Har alla verktyg på en "Bar" uppdelat såhär:
TinyMenu -> Bokmärken -> adressfältet -> google sök

Men när jag startar webbläsaren så är Bokmärkesfältet "collapsed" så att man får trycka för att visa alla ikoner, om man däremot högerklickar -> customise och kör done så dyker dem upp igen, detta måste göras varje gång man startar om webbläsaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Born_HardCORE
Har gjort precis som du beskriver ovan men får det inte att funka. Provade att både först starta om firefox och sedan starta om datorn men blev ingen skillnad. Jag kan fortfarande inte stänga sista fliken och få en tom sida utan jag måste fortfarande stänga hela fönstret för att bli av med sista fliken. Vad gör jag för fel?

Har även kollat att inställningen fortfarande står på "False" efter omstarten.

Du måste ändra inställningen i preferences OCH about:config.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Det som kan vara värt att tänka på är att om man tex "xxxxxxxx.default" och sparar den för typ senare installationer (och på det viset får med alla bokmärken lösenord history mm) är att mycket gammal information från tex borttagna "tillägg" inte alltid rensas ur prefs.js kan få flera tillägg och tom firefox att bete dig underlligt, så det bästa är en ren installation

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Det är nått fel i den, ibland går det inte att kopiera text...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hur stänger man av "Öppna en ny flik" á la Explorer 7/8 (lilla rutan med ett plus till höger efter en flik)? Finns inget sådant alternativ i Verktyg->Inställningar->Flikar
Alltid kört med ny flik uppe i navigeringsfältet, den lilla rutan är bara störig enligt mig

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Hur stänger man av "Öppna en ny flik" á la Explorer 7/8 (lilla rutan med ett plus till höger efter en flik)? Finns inget sådant alternativ i Verktyg->Inställningar->Flikar
Alltid kört med ny flik uppe i navigeringsfältet, den lilla rutan är bara störig enligt mig

TMP fixar allt man kan vilja ändra med sina tabbar.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pat Benson
Ja har funderat på det ett tag jag med.
Elddopet för firefox 3.5 blev expressens hemsida .. förr stannade det upp ett par sekunder, nu flöt det avsevärt bättre.

Undrar bara varför dom helt(?) slopar namnet Firefox, i stort sett allt jag får upp är arbetsnamnet Shiretoko, eller är det för att den inte finns i reposarna för Intrepid ?
Körde in det med den bloggposten som någon länkade till, allt verkar funka (inkl tabmix) utom mina teman jag hade.

Jag kollade upp det där och anledningen är att Canonical har lite problem med licenserna. För att få lägga upp version 3.5 i repot som "firefox", måste de först få nytt tillstånd för det. Dessutom ska den ju testas ordentligt, vilket är vad de flesta utvecklarna skyller på. Det jag gjorde var att ta ner den nya versionen från hemsidan, packa upp filen och köra "firefox". Det fungerar bra som tillfällig lösning. Shiretoko går ju också bra, eftersom det i princip bara verkar vara namnet som inte stämmer, men jag har personligen något som tar emot när det gäller att installera paket med bara en version från Synaptic. Jag vill inte ha två versioner av samma program installerade från olika paket. Dessutom är ju "firefox-3.5" faktiskt bara en RC.