Problem med SLI-Brygga

Permalänk
Medlem

Problem med SLI-Brygga

Yo boys

Upptäckte under helgens nybyggnation att jag fick ett jäkla märkligt fenomen med mina två 8800GTX-kort i den nya maskinen (se sign. "Wilma" för spec.)..
Så fort jag startar ett spel med SLI aktiverat när jag använder SLI-bryggan så blir grafiken helt mongo, i windows funkar allt som vanligt och ingenting verkar "fel" om man säger så.
Jag funderade ett tag på om det kunde vara värmeproblem på det övre kortet, men jag kan inte säkerställa det då jag inte fått Folding att fungera på grafikkort #2.
Vad som känns ännu märkligare är att när jag kör med SLI avaktiverat, eller SLI aktiverat men utan SLI-bryggan så fungerar allt smärtfritt?!
Har en SLI-brygga till, men den är för Triple-SLI och eftersom jag inte har något mer 8800GTX så kan jag liksom inte testa den, eller går den att köra med även om man bara har två kort kanske?

Har hört att man tappar en del prestanda på att köra SLI utan brygga så självklart vill jag helst att det ska fungera, har någon ett bra förslag på vad man kan gå vidare med att testa?

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara något problem med att använda SLI-bryggan för Triple-SLI.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Antielefant

Det är inte så att du kör en 2-way Crossfirekabel istället för en SLI-kabel? Ditt moderkort kommer ju med båda.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Det är inte så att du kör en 2-way Crossfirekabel istället för en SLI-kabel? Ditt moderkort kommer ju med båda.

Hehe, jag får tacka för omtanken Zcenicx, men SÅ noobig är jag inte För inte printar väl ATi "SLi" på sina bryggor? Dessutom tror jag inte att CF-bryggan passar på SLi-kontakten, men jag har å andra sidan inte prövat..

För övrigt så försökte jag köra med 3-Way SLi-bryggan igår, men det går inte då mina after-market kylare sitter ivägen, oavsett vilket kort man sätter överst/underst (En heatpipe från zalman-kylaren [VF-1000?] sticker ut över den inre SLi-kontakten och Arctic Cooling-kylaren är 2 PCI-slottar hög, och i den övre försöker mitten-kontakterna komma in.. Suck..
Råkar inte vara någon i Sävedalen eller Göteborg som har en SLi-brygga att låna ut eller sälja?