Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tokyo
Registrerad
Okt 2005

Tenta av på komvux

Hej, jag undrar hur det är att tenta av ett ämne på komvux, får man ett visst antal sidor eller liknande att läsa för att sedan göra ett skriftligt prov eller hur funkar det? Beror väl på ämne antar jag.

Mvh Emil

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

Man kommer överens med läraren om tentamensform. De två kurser jag gjort en prövning i som det kallas examinerades med en tenta per kurs. Skolan tillhandahöll böcker. Det kostade 500kr/kurs. De brukar kunna vara mycket flexibla och tillmötesgående.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tokyo
Registrerad
Okt 2005

Ok tack för svar, det verkar ju vara humant Hur lång tid har man innan man blir examinerad?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Ok tack för svar, det verkar ju vara humant Hur lång tid har man innan man blir examinerad?

Du väljer själv. I mitt fall hade jag tre dagar till den ena kursen och två veckor till den andra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tokyo
Registrerad
Okt 2005

Låter bra =D Så man kan läsa upp alla ämnen som man inte har MVG i då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jul 2001

har för mig att man bara kan läsa upp g till vg, vg till mvg. men jag kan mycket väl ha fel

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ett glas bubbel
Registrerad
Okt 2004

Ja, du har fel Miffo. Du får det betyg du skriver på tentan/tentorna.

Till trådskaparen; checka först att detta inte medför att du tas in under komvuxkolumnen som kommer att finnas från och med nästa höst. Basically, om du har modifierat dina betyg via komvux i efterhand tas man in på en separat lista (läs, "rena" betyg får förtur). Detta för att motverka den i dag rådande betygsinflationen.

Dekadens