Permalänk
Medlem

Vad för konsol?

Hejsan alla pojkar och flickor

Nu när det är sommar så har man ju jobbat ihop lite pengar och jag har blivit hemskt sugen på att köpa ett "tvspel". Så jag tänkte fråga om vad folk kan rekommendera eftersom jag är ganska lost när det kommer till "tvspel".

I vanliga fall spenderar jag min tid framför datorn och spelar då oftas wow, cs men även en massa andra så lite omväxling hade varit trevligt.

Så nu till mina frågor:

Vad ska man köpa för konsol? Jag är en allätare så spelar alla sorters spel men gillar GH väldigt mycket så det är väll ett måste de ska funka på konsolen. Men det är ju standard. Men är lite mer fundersam på om det är värt att köpa ett ps2? elr kanske ett xbox360? Både har några år på nacken och kanske börjar gå ur tiden?

ajjah, alla svar uppskattas!

Ge förslag, tipsa? Vad är värt att lägga sin slantar på?

Mvh

Kalmariten^^

Permalänk
Medlem

Jag kör Ps3 när datorn behöver vila. Mitt problem är att jag nuförtiden, lastgammal som man är, inte roas i lika stor utsträckning av spel, de som hållt längst för mig har varit Rockband 2 med tillhörande trumset samt Demons Souls importerat från Asien (finns ej i US/eu ännu), det sistnämnda ligger delad 1:a all time för mig gällande singleplayer spel (diablo:LOD delar den platsen trots sin battlenet funktionalitet)

Torftiga tips, men ändock tips!

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Medlem

Xbox 360 utan tvekan. tror det är det bästa du får i prisklassen du verkar vara inställd på. Sen är spelet gears of wars ypperlig action,

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem

Först tack för era svar:)

Men tänkte på de "flink" börjar inte xbox360 bli lite gammalt? Alltså visst kan väll säkert ha det nått år kanske. Men sen slutas det väl säljas spel och liknande saker till det?

Permalänk
Medlem

Xbox 360 Är bästa valet Microsoft och andra företag kommer släppa ny spel i minst 3 år till

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reddie44
Först tack för era svar:)

Men tänkte på de "flink" börjar inte xbox360 bli lite gammalt? Alltså visst kan väll säkert ha det nått år kanske. Men sen slutas det väl säljas spel och liknande saker till det?

Reddie44 ganska komiskt när du säger att xbox360 är gammalt när du samtidigt väljer att kolla på tidsmaskinen ps2.. klart det kommer ett nytt xbox om ett eller 2 år. om inte mer? men det är ungefär nu xbox360 har sina glansdagar då det finns mängder av bra spel på marknaden och fler kommer.

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Avstängd

Xbox 360 ifall jag skulle välja... men gillar man spelen som kommer exklusivt till PS3 så är det väl ett ganska givet val istället.

Ps2:an är helt klart värd att köpa fortfarande. Finns ingen anledning till att inte skaffa en ps2:a förresten.

You gotta catch them all!

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Haha flink förstår vad du menar, och jo det är ganska komsikt. Men med tankte på att ps2 har hängt med jag vet inte hur länge? Så känns det ändå som att om jag köper xbox 360 nu så kmr det en ny konsol nästa och år inget mer görs till 360. Hade ju varit kul som 360 hade hängt i lika länge som ps2, men det är ju önske tänkande

Permalänk
Medlem

Om du är intresserad av diverse sportspel så som fotboll ishockey så är PS2 ett säkert köp då spelen fortfarande görs till den tidsmasiknen. men om du vill ha singeplyaler shooterspel eller multiplayer är ps3 eller xbox360 ett måste. om du vill enbart latja med polarna runt en förfest är nog wii att föredra. men om valet står mellan ps3 och xbox360 så välj konsolen som har titlarna som tilltalar dig.

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att allt talar för ett xbox360 för det ligger ganska bra till i min budget. Och de finns i princip alla spel ja vill spela till det. Bara en allmän fråga om xbox. Funkar de gamla Xbox spelen till 360?

Permalänk
Medlem

Jag hade nog valt Xbox360.

Kontrollerna känns mer ergonomiska. Sedan så skulle väll xbox360 få en kopia av final fantasy 13? Just Final Fantasy var som ett flaggskepp för ps för min del.

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk

Nä bara en del xbox-spel funkar på 360, finns en lista på xbox.com

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Xbox360 är riktigt bra, funkar ypperligt att streama filmer från datorn också, enkelt och bra.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Har både ps3 och 360, och ger dig tipset att skaffa en xbox360, köpte min ps3 @ launch och den står bara och dammar sedan jag skaffade min 360.

Men glöm inte att ps3 har många godbitar den med. (God Of War 3 )verkar kickass
men 360 är billigare och spelen är inte nämnvärt mycket bättre.

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac