Problem med Half-Life 2.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2009

Problem med Half-Life 2.

Jag köpte Half-Life 2 på steam för runt 2 år sen och ville köra lite idag.
Laddar ner, installerar och startar det och klarar första banan och kommer tillbaka till huvudmenyn. Om jag klickar på New game så står det att jag är på bana 6.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Bana 6? Och den heter vaddå?

Om det nu stämmer så har antingen du eller nån annan spelat spelet tidigare, enklare än så är det ju inte:).

Leta dig fram till HL2 mappen och ta bort saves eller ta bort dem efter att du startat spelet och valt "load".

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Bana 6? Och den heter vaddå?

Om det nu stämmer så har antingen du eller nån annan spelat spelet tidigare, enklare än så är det ju inte:).

Leta dig fram till HL2 mappen och ta bort saves eller ta bort dem efter att du startat spelet och valt "load".

"we don't go to ravenholm" heter den.
Jag har precis fixat det och det är bara jag som spelat.
Har upptäckt att bakgrunden försvinner om man väljer en annan banna tex chapter 2.

Tog bort mina spaningar men har fortfarande samma fel.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2009

Fixade det genom att jag ladda ner ett på tpb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2008

Piratkopierade spel diskuteras inte här. Anmäld.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

hur kan de inte vara okej när han redan har köpt det? spela roll om han köpt de och laddar ner det sen lixom speciellt för att fixa ett sådant fel, de va löjligt att reagera som du gjorde där tycker jag.. visst regler e regler men detta var lite väl

Vill köpa ett billigt Wii U, kontakta mig via privatmeddelande om ni har nåt ni vill sälja?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjBeowolf
hur kan de inte vara okej när han redan har köpt det? spela roll om han köpt de och laddar ner det sen lixom speciellt för att fixa ett sådant fel, de va löjligt att reagera som du gjorde där tycker jag.. visst regler e regler men detta var lite väl

Sweclockers är ingen rättighet... det är ett privilegium... passar det inte så finns det andra ställen att vara på...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2005

Måste finnas någon bättre lösning på problemet tycker jag, men tills dess så blir ju tråden något onödig då den redan gått offtopic.

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Trädvy Permalänk
Testpilot
fd. Dinoman
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anilusion
Piratkopierade spel diskuteras inte här. Anmäld.

Snabb vill jag lova.

Men det framgår inte vad det är han har laddat ner. Han kanske har laddat ner ett "save game" t.ex. vilket knappast kan anses som olovlig fildelning. Dessutom så har han köpt spelet i fråga och det är inte den fysiska kopian som är det intressanta utan att man har en legitim nyckel, t.ex.

Jag hade otroliga problem med GTA IV i Win 7 och laddade ner en workaround på SecuROM på gamecopyworld t.ex. Den workarounden är releasad av rockstargames själva.

Sen så får man inte diskutera olaglig verksamhet på Swec. Det har han knappast gjort.

Ta du och lugna dig med anmälningarna i fortsättningen.

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - EVGA GTX 980 Ti Hybrid @ 1484/7800Mhz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC u3477PQU 34" Ultra Wide (3440x1440p)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002

Låter piratnedladdning i mina öron och det är inte tillåtet, även om man har en laglig licens då alla då skulle börja säga att man har en licens och diskutera fritt om illegalnedladdning. Det man får göra i en sådan här situation är att kontakta supporten.

*Tråd låst*

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM