Bevisa att man är student efter studieuppehåll?

Permalänk
Medlem

Bevisa att man är student efter studieuppehåll?

Nu är det så att jag har haft studieuppehåll från min utbildning ett år, men ska börja plugga nu till hösten. Har inte gjort min studieanmälan så jag antar att jag måste söka upp studievägledare för att att få det fixat(dock inte det lättaste på sommaren).

Problemet är nu är att jag försöker fixa studentboende (via sssb.se) och då måste man såklart ha ett intyg på att man är student för att få skriva kontrakt. Tänkte försöka få tag på studievägledare imorgon och se om jag kan få någon hjälp, men annars vet jag inte tiktigt hur jag ska göra. Har nämligen en bostad jag kan få skriva kontrakt på på tisdag så det är lite halvbråttom. Någon som har vart i liknande situvation eller har tips på hur man löser det här? Vet inte riktigt hur jag ska göra om jag inte får tag på ngn studievägledare...

Visa signatur

Deck me out

Permalänk

När jag skulle skaffa en studentlägenhet ville hyresvärden ha en kopia på mitt antagningsbesked till högskolan. En utskrift från studera.nu räckte alltså.

Permalänk
Medlem

Hade du inte ändå behövt söka upp en studievägledare för att få intyget?

Permalänk
Medlem

Har du blivit antagen till en delkurs eller utbildning och fått ett besked så räcker det som bevis.

Men sssb är inte omöjliga, säger du att du inte fått tag på någon studievägledare som kan ge dig intyget så kommer dem bara säga att du har längre tid på dig att fixa det. Det löser sig

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.