Prototype, dator eller xbox?

Permalänk

Prototype, dator eller xbox?

Ska Prototype spelas på dator eller Xbox? Vilket ger bäst spelupplevelse?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Jag tycker man ska köra spelet med en kontroll(PS3 eller 360), själv körde man spelet på pc med en PS3 kontroll....om du inte har den möjligheten kör på xbox.

Jag provade köra med tgb och mus men tyckte inte om det.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Kör på dator och koppla in en handkontroll.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sonyboj
Kör på dator och koppla in en handkontroll.

Äger både dator och xbox och tänkte köpa spelet, men vet inte till vilken av dom. Och nej, jag orkar inte tanka demot bara för att prova

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Köp till xbox då det blir mer känsla med en riktig handkontroll i handen och inte tgb och mus

Permalänk
Medlem

PC versionen av Prototype har stöd för Xbox 360 kontrollen.

Du kan ändra kontrollschemat till en Xbox 360 kontroll

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag spelar med xbox-kontroll på PC och TVut till min Tv. Perfekt känsla. Mus och tgb blir helt sjukt konstigt.

Man behöver f.ö. inte ändra kontrollschema, har du kontrollen igång när du startar spelet är xbox-kontroll default

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Multiplatform spel ska alltid köpas till pc om möjligheten finns

Bättre grafik, inga framedrops, billigare(?) m.m.

Som det nämnts tidigare så stödjer Prototype 360 handkontroll bland annat och det fungerar utmärkt

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Multiplatform spel ska alltid köpas till pc om möjligheten finns

Bättre grafik, inga framedrops...

det beror väl helt på hur bra ens dator är..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
det beror väl helt på hur bra ens dator är..

Självklart förväntar jag mig att köparen har det rekommenderade kraven innan man ens funderar på att köpa till dator

Ska nog ändra till:
Har man en modern dator/kringutrustning för spel är alltid PC-platformen att föredra då det ända som brukar skilja sig för det mesta mellan portningar är just grafiken och fps'en

Visa signatur

breathe, smile and be happy