Komplett sida med forum och nyhetsfunktion

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2001

Komplett sida med forum och nyhetsfunktion

Goddag. Jag skulle behöva ett webhotell som har komplett nyhetssystem och ett forum, t ex PunBB. Inga avancerade saker, inte mycket trafik men det ska vara enkelt att administrera.

Några idéer?

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005

Varför inte ta vilket som helst och sen bara använda exempelvis Joomla och länka till exempelvis phpbb i en vanlig länk, alternativt intergera phpbb i joomla?

Finns lite guider här och var som förklarar hur man gör.

MAIN: i7 6700k | 16gb DDR4 | Asus Z170-A | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | 1,5tb HDD | 256gb M.2 SSD
SERVER: i7 3930k | Asus P9X79-Pro | 16GB PC12800 | 10TB (RAID5) | 2TB VirtOS | 256GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2001

Är detta något som fungerar på t ex one.com?

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i din garderob
Registrerad
Sep 2007

Jag vet att Joomla! ska fungera på one.com

Bilanaloger är som Volvo — varenda svenne kör med dem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2001

Tack så jättemycket. Må Allah vara med er!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Är detta något som fungerar på t ex one.com?

Mvh

Jopp, körde Joomla på one.com i samma veva som joomla kom innan jag byggde min egen cms som var mer efter mina behov.

MAIN: i7 6700k | 16gb DDR4 | Asus Z170-A | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | 1,5tb HDD | 256gb M.2 SSD
SERVER: i7 3930k | Asus P9X79-Pro | 16GB PC12800 | 10TB (RAID5) | 2TB VirtOS | 256GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2003

Om PHP och till exempel MySQL finns tillgängligt så fungerar det du efterfrågar utan problem. (Skulle säkert fungera utan databasmotor också men det blir troligtvis mer problematiskt.)