Laptop döda pixlar, missnöjd, fläkt låter!

Permalänk

Laptop döda pixlar, missnöjd, fläkt låter!

Hej, jag har en laptop som är köpt från webhallen i februari, har hittat 6 döda pixlar, fläkten kan få spel (den tickar o hackar liksom,) och den är allmänt seg, tror ni att man kan få pengarna tillbaka för detta? Skulle vilja köpa en stationär istället.

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem

Det bästa hade ju varit att vända sej till Webhallen, men jag är tveksam till att du skulle kunna få pengarna tillbaks, du får nog snarare en ny dator i samma klass.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Du har ju garanti så bäst är väl att skicka tillbaka den så får dom titta på den eller skicka den vidare till reparation, beror på vilket märke din laptop är.

Permalänk
Medlem

Efter ett halvår så får du nog svårt.
Kolla vilken pixelpolicy tillverkaren har, antalet är inte det enda som avgör, är det svarta pixlar får de vara fler än om det är lysande, även placering har betydelse.

Alla datorer blir segare allteftersom man lägger in mer och mer i dom och fläktar låter alltid.

Skulle som sagt inte tro att du kan få igenom ngt alls och det är endast reparation som är aktuellt i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Får du inte ut något på garantin så testa att massera pixlarna så kanske de hoppar igång om du har tur!

Permalänk

Jepp det verkar inte så ljust, det är inte så många som får sina utbytta pga av sånt här, även fast fläktarna låter som jetmotorer och det är döda pixlar mm.

Det där med att massera pixlarna tror jag inte på, jag hade 2 "sovande" pixlar på min skärm när jag köpt den och pillade lite med en penna så vaknade dom. Men de här verkar döda.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk

Fan då jag som ville köpa stationär istället, Vad har HP för pixel policy då? (hp pavilion dv7-1195)

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem

Google and ye shall find.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&dlc=en&cc=u...

Det borde räcka med det antalet som du har skrivit, beror ju lite på hur pixlarna är placerade och hur de är trasiga. Oavsett, så kommer du nog få skicka in dator och få den reparerad.

Visa signatur

En fisk...