Windows 7 RTM klar i juli

Trädvy Permalänk
Replikator
Registrerad
Dec 1999

Windows 7 RTM klar i juli

Engadget, Neowin och Techconnect är några av de bloggar som rapporterar att Windows 7 RTM (Release to Manufacturing) är klar redan denna månad.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Kan man inte lägga Release date lite tidigare då? Det är klart i juli och lanseras i oktober, tre månader senare?

Jag har rätt, du har fel och det finns inget som du kan göra åt det. :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008

de står RTM på mitt Windows Seven... Ver.7232

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500] [fraktfritt @ inet.se vid orders över 500kr[/U]] [http://www.aifi.se/]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Here & There
Registrerad
Okt 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iprenen
Kan man inte lägga Release date lite tidigare då? Det är klart i juli och lanseras i oktober, tre månader senare?

Tre månader mellan RTM och GA tycker jag verkar rimligt. Dock kan man ju altids ladda ner från MSDN/Technet ifrån July 13th. Har du ingen Technet subscription ger Microsoft för närvarande 40% rabatt om man anger TNSUMMER09 under köp - mycket prisvärt mao.

What I'm watching thru myTV
[Annons bortredigerad av moderator]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Skaffa Ubuntu istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

intressant ant3 ja kör samma men det står inte rtm på den men däremot så finns det nyare versioner som där rc nycklarna inte funkar längre dessa är däremot väldigt nära rtm

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Apr 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gislemark
Skaffa Ubuntu istället.

Klara mig utan det gisslet på min burk, men tack ändå. Var och en till sitt.

Någon som hört om man kan uppgradera sin RC till full version eller ej vid release?

Datorskrälle: Asus Sabertooth X58, Intel Xeon X5650 Hexacore HT @ 4.4Ghz, 24 GB Hyper X DDR3, 2x EVGA GTX 1070 FTW, 2x Samsung 850 Pro SSD, 2x Cheetah SAS 15k RPM, 2x HGST 7200RPM 3TB, Corsair HX520.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kyrkhult
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gislemark
Skaffa Ubuntu istället.

de flesta reder inte ut ubuntu när det kommer till spelandet! o då inte punkbuster funkar tillfredställande så går det bort!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Klara mig utan det gisslet på min burk, men tack ändå. Var och en till sitt.

Någon som hört om man kan uppgradera sin RC till full version eller ej vid release?

Läste någon stans att man måste tyvärr installera om, men dock inte säkert.

Samsung 700Z7C 17,3" - i7 3615QM - GT 650M - 8GB - 750GB - Crucial m4 256GB SSD

Citera gärna så ser jag ditt meddelande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Dec 2003

Jag hörde nått om att usb3 inte stödjs än i windows 7, kommer nog i sp1 eller 2, tycker dom ska vänta lite till med att släppa 7:an

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Jag hörde nått om att usb3 inte stödjs än i windows 7, kommer nog i sp1 eller 2, tycker dom ska vänta lite till med att släppa 7:an

nja, vill nog ha W7 så fort som möjligt, så man kan slopa Vista någongång snart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Sep 2008

STEVE BALLMEEEEEEEEEER! han är bara för grym!! :D:D:D

i7 7700K @ 4,2 Ghz | Nvidia GTX 1070 | 16 Gb Ram | 650W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Hahahahah xD
http://www.youtube.com/watch?v=nKTnQYScpyk

Han verkar då full med energi xD

| CPU: Intel 6700K@4.6GHz | GPU: EVGA GTX 1080 SC | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair LPX 16GB@2133MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Primär SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Sekundär SSD 1: Samsung 850 EVO 500GB | Sekundär SSD 2: Intel 320 120GB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM750x Chassi: Fractal Design R4 | Kringutrustning: Dell U2515H, Dell U2412M, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G900, Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.1
Registrerad
Mar 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeddan
Han verkar då full med energi xD

Jodå, det finns många fler exempel på när Steve Ballmer beter sig "underligt" eller vad man nu ska säga...

Steve Ballmer säljer Windows 1.0:
http://www.youtube.com/watch?v=tGvHNNOLnCk

Remix på ovanstående:
http://www.youtube.com/watch?v=LyoE019Nlvk

On-topic:
Windows 7 ser ut att bli intressant, men jag kör vidare med Vista tillsvidare för det fungerar faktiskt riktigt bra för mig.

Mvh Johan

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, Crucial m4 SSD 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB RAID 1, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 7 Professional 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jun 2004

den där tremånadersperioden ska täcka rätt mycket. Skivorna ska tryckas och skickas till butikerna. Supportpersonal ska utbildas lite till höger och vänster samt att seriösa leverantörer testar och justerar sina bios och drivers. Alltihopa tar helt enkelt en del tid att fixa

Arbetsdator: HFX Mini. Core-i5 2405S, Radeon 6570, Asus P8P67-M . Skärm: Dell 2407
HTPC: HFX Classic, E8500, Radeon 3450, P5K/EPU, Floppydtv-s2
Hyper-V Server: E6750 8GB minne 2X3TB Raid1 samt 2X1TB raid 1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

gött mos

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2002

Windows 7 RTM (Read The Manual) tänkte jag på en gång Saknas ett F för att bli RTFM, men jag förmodar att dom måste tänka på språket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

översättning från engelska/tyska/ryska till svenska eller vice versa till låga priser: https://www.fiverr.com/translation4you

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2009

Jag kör på Windows XP i nuläget, hur mycket kostar det att byta upp sig till Windows 7 när det väl kommer ut?

Det finns SÅ mycket information om Windows 7 som ligger online så det är svårt att hitta just det man söker, jag har tänkt att pröva på Windows 7, är det som de flesta säger giltigt ända tills juni 2010, RC versionen? Det låter ju bra om man kan ha Windows 7 ett år framåt helt kostnadsfritt, och sedan köpa det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

You don't need to rush to get the RC. The RC will be available at least through July 2009 and we're not limiting the number of product keys, so you have plenty of time.

The RC will expire on June 1, 2010. Starting on March 1, 2010, your PC will begin shutting down every two hours. Windows will notify you two weeks before the bi-hourly shutdowns start. To avoid interruption, you'll need to install a non-expired version of Windows before March 1, 2010. You'll also need to install the programs and data that you want to use.

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Som tidigare.. Gött mos!.

Duktigt jobbat Microsoft:) Ska la byta till det när det kommer ut eller installera Win 7 RC på laptopen när jag kommer hem imorgon... eller nja den 8de får det bli:p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
Jag kör på Windows XP i nuläget, hur mycket kostar det att byta upp sig till Windows 7 när det väl kommer ut?

Det finns SÅ mycket information om Windows 7 som ligger online så det är svårt att hitta just det man söker, jag har tänkt att pröva på Windows 7, är det som de flesta säger giltigt ända tills juni 2010, RC versionen? Det låter ju bra om man kan ha Windows 7 ett år framåt helt kostnadsfritt, och sedan köpa det.

Sant men då får du stå ut med buggar samt utan uppdateringar i ett helt år.

ASUS ROG Crosshair VI Hero| AMD Ryzen 7 2700X @4300MHz| EK based custom watercooling| Samsung 950 PRO 512GB M.2 NVMe| G.Skill Trident Z RGB 3600 MHz 16GB @3466 MHz 16-16-16-36-81 1T| MSI RX VEGA 64| LG 34UC88-B Freesync| EVGA SuperNova P2 1600W| Lian-Li PC-O11| Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2009

Jag kanske köper det tidigare då.. men hur mycket kostar det att uppgradera sig från xp till W 7?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Mar 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
Jag kanske köper det tidigare då.. men hur mycket kostar det att uppgradera sig från xp till W 7?

det går inte att gå från xp direkt till vista. man måste köpa den fulla version eftersom microsoft har bestämt att windows 7 är en helt ny produkt.

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2009

http://www.sweclockers.com/nyhet/9554-windows_7_prissatt/

Den som uppgraderar från Windows XP eller Vista kan dock komma billigare undan.
Hittade det nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Sant men då får du stå ut med buggar samt utan uppdateringar i ett helt år.

Mjae, om man kör RC:n så kan man aktivera sin version av Windows 7 vilket gör att Windows Update fungerar. Dvs man behöver inte stå ut med (nämnvärt) med buggar under tiden.

Vilket gör att man kan köra med Windows 7 gratis fram till juli nästa år, dock med den featuren att Windows kommer att börja stängas av varannan timme efter mars, men då är det också läge att köpa operativsystemet istället.

CASE: Fractal Design Define R5 - PSU: EVGA Supernova G2 750W - MB: ASUS Z170 Maximus VIII Hero
CPU: Intel i7 6700K @ 4.7 GHz vcore 1.385 - CLR: Corsair Hydro H100i GTX + 2x Noctua NF-F12
GPU: ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2133MHz
HDD: WD 3TB 64MB SSD: Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe - MON: ASUS VG278HE 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
det går inte att gå från xp direkt till vista. man måste köpa den fulla version eftersom microsoft har bestämt att windows 7 är en helt ny produkt.

Nej, pga folks gnäll om att MS har med IE och den efterföljande EU-åtgärden, går det inte att uppgradera. Bor du utanför EU går det strålande att uppgradera från en annan windows-version.

//Bacon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2009

Så om man installerar Windows 7 RC nu så är det bara att aktivera sitt windows då det kommer ut , så man slipper formatera allting osv?

Detta låter ju riktigt bra, kan ju installera Windows 7 nu och köra på det tills det kommer ut då jag köper det!

#Edit
Hur gör jag med mina XP-32bits program som jag har installerade på min burk nu? Har ungefär 20-30 program och spel installerat på denna burken, blir det något problem att installera dem på Windows 7 32-bits RC'n ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas

Vilka enheter har du köpt som stödjer USB 3.0 som du inte kan använda idag?