Hjälp angående grafikkort

Permalänk

Hjälp angående grafikkort

Tjenare, jag har köpt mig en ny dator för någon månader sen "bärbar".

Jag undrar nu vad jag ska köpa för nytt grafikkort för att få vissa spel att flyta på bättre. Då jag har börjat spela mer än jag trodde jag skulle göra.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Det kort jag har i nu är vad som satt i datorn när jag köpte den:

Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family

-----------------------------------------------------------------------------------------

Nu skulle jag vilja ha lite tips om vad som kan tänkas passa och vara
godkänt?

OBS! Ej ute efter något värsting kort eller högpris kort.

M.v.H Timpa

Visa signatur

äntligen slängt upp skrothögen på vinden!!

Permalänk
Medlem

Menar du att du vill byta grafikkort i en bärbar dator? Det går med stor sannolikhet inte, det är väldigt sällsynt att man kan göra det.

Om jag har missförstått dig och det är en stationär dator du vill byta i så får du ge lite mer information. Vad är det för komponenter i datorn i övrigt, och hur mycket vill du spendera?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Menar du att du vill byta grafikkort i en bärbar dator? Det går med stor sannolikhet inte, det är väldigt sällsynt att man kan göra det.

Om jag har missförstått dig och det är en stationär dator du vill byta i så får du ge lite mer information. Vad är det för komponenter i datorn i övrigt, och hur mycket vill du spendera?

Du har nog inte missförstått mig,
Trodde på fulla muggar att det gick byta i bärbara datorer lika simpelt som stationära datorer. Men då vet jag att det inte är någon idé att tänka på det

tack för svar!!

Visa signatur

äntligen slängt upp skrothögen på vinden!!

Permalänk

Det går att byta på bättre laptops med "riktiga" grafikkort. Dock känns det som att ditt grafikkort från intel är integrerat på moderkortet och går således inte att byta.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Det går att byta på bättre laptops med "riktiga" grafikkort. Dock känns det som att ditt grafikkort från intel är integrerat på moderkortet och går således inte att byta.

Det är nog mycket möjligt att det är!! köpte den på netonnet.

Acer Emachines- 5 000:-

så kan tänka mig att det är integrerat isåfall.

Visa signatur

äntligen slängt upp skrothögen på vinden!!

Permalänk
Medlem

Det finns väll externa grafik kort nu för tiden?
Fast jag tror man måste ha en extern skärm då med :>