xfx radeon hd4870 x2 2gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Jul 2009

xfx radeon hd4870 x2 2gb

Har en liten fråga som jag skulle vara tacksam att få svar på.

Jag funderar på köpa nytt grafik kort

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-radeon-hd...

Och jag undrar vad folk tycker om det, har en AMD phenom 9950 quad core processor, funkar dom bra ihop.

Har just nu nvidia geforce 9800 gtx och vart nöjd men hoppas få lite skillnader nu.

Går det på nått sätt att koppla ihop kortena så man får mer prestanda för byggde datorn förra året och vill inte ha ett kort liggande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Maj 2007

Skillnad kommer det att bli.. men du kan inte få bägge korten att arbeta ihop..
ATI kör Crossfire och Nvida kör sli.. bara o sälja ditt gamla nvida kort..

Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB Asus Sabertooth Z97 Mark S CPU i7 4790k + Noctua D15 RAM 16Gb DDR3 Corsair Vengance SSD Sam 256GB + Seagate 2x480Gb HDD 600Gb WD Raptor GPU Asus Strix GTX1080Ti PSU Fractal 1000W Skärm 40"Philips 4k/2x28" Asus 4K

Dator Hörnan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Jul 2009

Jag misstänkte att det inte funka att koppla ihop dom men man hoppades ändå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

Jag har för mig att man kan använda ATI kortet som "primärt" kort, men sen använda Nvidia kortet till att endast göra fysikberäkningar (PhysX).

Ta inte detta på allt för stort allvar nu Jag kommer inte ihåg vart jag läste det, men det kan ju vara en intressant lösning

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Jag har för mig att man kan använda ATI kortet som "primärt" kort, men sen använda Nvidia kortet till att endast göra fysikberäkningar (PhysX).

Ta inte detta på allt för stort allvar nu Jag kommer inte ihåg vart jag läste det, men det kan ju vara en intressant lösning

Går bara om "Primärkortet" även är ett Nvidia kort. Du kan aldrig få kort från olika tillverkare att jobba tillsammans på något sätt över huvud taget, åtminstone inte under Vista.

Macbook Pro