Crysis vs crysis warhead

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jakobsberg
Registrerad
Jul 2009

Crysis vs crysis warhead

Vilket spel är längst utav dem 2?

Köpte crysis warhead för drygt 2 dagar sen jag varvade de på 5 timmar tyckte dock att d gick aldeles för snabbt?

Funderar på att köpa crysis 1 för att få fortsätta samma spelkänsla, men nu är frågan: Är crysis 1 längre än warhead eller är det tvärt om?

Tack för svar och tips!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001

Crysis är längre, vilket är föga förvånande eftersom warhead är en expansion.

i5 4670k (@4.2), Scythe Mugen 2 (600rpm), 24GB 1600Mhz, Asus Z87-Z, 7TB WD Green + 752GB SSD, MSI rx480 8GB, Soundblaster Z, Asus MG279Q 27" 1440p 144Hz, Antec p180 (2x500rpm), Corsair rm650i, Roccat Kone Pure..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Crysis är längre, vilket är föga förvånande eftersom warhead är en expansion.

warhead är ingen expansion..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

Men man kan inte kalla det uppföljare heller :S Nog mer en expansion än en uppföljare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jakobsberg
Registrerad
Jul 2009

tack så mycket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2007

Ett tips är att spela på en högre svårighetsgrad. Oerhört mycket av känslan i Crysis går förlorad om du kan spela det som du spelar Quake, Unreal eller annat "snabbt" FPS lir. Spelet kommer enligt mig inte till sin rätta om man inte är tvingad till att både smyga och utnyttja sin dräkts alla egenskaper fullt ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeddyWong
Men man kan inte kalla det uppföljare heller :S Nog mer en expansion än en uppföljare.

Det är ingedera. Det är en parallellkampanj.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net