Orange Box censurerat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markiiie
Man får la grönt blod i CS om man väljer att man är under 13 år eller yngre när man installerar steam? Det har inte något med det att göra? (:

Jo kanske det men jag är varken under 13 och får inte grönt blod i cs men idag märkte jag också att det kom ut sånna där grejer som det var på någon ss längre upp xD

Visa signatur

Antec Three hundred | E8400 @ 3.6 GHz | GA-EP43-S3L | Asus HD4850 | Corsair 2x2 GB 800mhz ram | Vista 64

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stay true
Tack för länken. Som tidigare sagt så har jag redan kontaktat Valves support och väntar på svar.
Tycker samtidigt jag känner mig lurad av Webhallen då det står att det är en "svensk version" men i själva verket är en import från Tyskland (troligen).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pidde_Pan123
Du kanske ska ta ett snack med dom på Webhallen?

Högst möjligt att det är valve som gjort missen och skickat iväg svenska förpackningar med tyska nycklar. Men jag vet inte säkert här. Har inte all info... Så det kan vara så att webhallen inte haft ett finger med i spelet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Jag köpte en svensk version av OnOff men när jag aktiverade nyckeln så stog det att den var tysk. Allt på lådan stod med svensk text dock. Kontaktade Vavle och dom fixade det fort utan problem.

I det här fallet är det med största sannolikhet valve som gjort en miss och inte Onoff. Valve har lagt in registreringsnyckel i förpackningen som var ämnad för tyskland.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Ja förhoppningsvis kan de ta bort censureringen på mitt acc så jag kan spela som jag vill nån gång. <.<
Deras support tar ju 3 - 5 dagar på sig att svara på ett mail...

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Snarare någon sjuk moralism som levt kvar genom de gamla nazisterna eftersom de inte kunde rensas ut.

Tyskland har några av de hårdaste censurlagarna för att skydda barnen och har ändå haft 5 skolskjutningar.
Frankrike har inga censurlagar och har haft 0 skolskjutningar.

Visst de har inte haft skolskjutningar men kollar man på
1994 så var firearm related deaths (homocides) per 100 000 personer i
Tyskland 0.22
Frankrike 0.44
Alltså dubbelt så många mord med vapen i Frankrike.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Ja vad skall man säga,

Tyskland censurer spel väldigt hårt och kommer i framtiden censurera ännu hårdare enligt tyska medier.

Detta beror delvis på konstiga slutsatser om att "våldsspel" leder till att personer blir avtrubbade och att de får ideer om att skjuta folk i sin omgivning.

Ungefär samma som att påstå att Manson är orsaken till självmorden bland unga.

Allstå rent av löjligt.

Men enligt media så kommer tyska riksdagen att rösta om ett förbud mot våldsspel i framtiden. (om jag kommer ihåg rätt).

Jo jag är tysk så jag vet lite. Har aldrig sjäv varit ett fan av FPS-spel men jag ser inget samband mellan våld i spel och våld IRL.

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Visst de har inte haft skolskjutningar men kollar man på
1994 så var firearm related deaths (homocides) per 100 000 personer i
Tyskland 0.22
Frankrike 0.44
Alltså dubbelt så många mord med vapen i Frankrike.

Du tror inte det är just pga deras hårda censur då? Vet inte hur det var redan 1994 men det kan ju ha något med saken att göra, och i så fall så har dom lyckats.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Det går ju inte att koppla direkt till censuren. och om jag minns rätt så fanns det redan censur i form av grönt blod vid 1994. Men kropsdelar fanns när spelen väl hade delar. fanns ju inte så mycket delar i spelen vid den tiden.

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Du tror inte det är just pga deras hårda censur då? Vet inte hur det var redan 1994 men det kan ju ha något med saken att göra, och i så fall så har dom lyckats.

De jag syfta på att censur har ju ingen inverkan på om mentalt labila pojkar tar ett vapen och går berserk i en skola, eller våld rent allmänt. Ergo censur är helt onödig...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Har hittat en fix som (temporärt?) funkar.
För er som undrar:

- Create a Shortcut to TF2 on your Desktop via Steam
- Set steam language to English (unless it's already in English)
(will restart steam automatically)
- Set your download region to United Kingdom
(will restart steam automatically)
- Delete the file named "ClientRegistry.blob" in Windows in \Steam\
- Start TF2 using the Desktop Shortcut

Detta gjorde så att jag fick gore samt blod. Nu återstår det att Valve uncuttar censurering på mina filer bara.

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem

Ring till Webhallen och hör varför du får den här grejen i HL2.

Off-Topic: Var i Thailand och kollade på en film på hotellet (Tv alltså) då var det en film som gick och dom hade vapen, gevär och så och de hade censurerat gevären så kasst

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

Det har redan löst sig. Valve tog bort ett content lock från mitt acc bara.

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course