Final i SweClockers Gadget-tävling

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Final i SweClockers Gadget-tävling

Nu är det dags att avgöra vilken medlem som skapat den allra bästa Gadgeten för Vista Sidebar. Tre finalister tävlar om grafikkortet Radeon HD 4850.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Verkar bara vara den nedersta som är lätt att läsa av t.ex nyheter, då den har uppdelat dem med streck, de andra verkar flyta ihop lätt och svåra att läsa.

Ska testa lite

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Jan 2008

Alla var charmerande på sitt egna sätt, grymt att det finns Swec Gadgets nu

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2008

riktigt snygga och bra allihopa, favoriten blev Recover's som hade allt jag behövde. Enda jag saknade var ett sätt att markera alla som lästa.

Spela med Geeks Gaming!

"Why is there silverware in the pancake drawer?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Aspergerland
Registrerad
Maj 2007

Grattis Och tack!

EDIT@

Helt sjukt dåligt att man inte blir påmind av citering som sker via "kryssrutan"

[e2160 1,8Ghz@3,33Ghz] ~ [Radeon HD5850@900/1200] ~ [4gb KingMax@1,11Ghz] ~ [LG W2363D] ~ [Denon AH-D1100] ~ [Naos 5000]
Överklocka: AMD Radeon HD3650
D A T O R B Y G G A R S K O L A N
Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
här..
Registrerad
Jun 2006

I Recovers gadget så får jag ett felmeddelande som säger "Ett objekt förväntas" på rad 9 i Settings.html (funktionen i onchange).

Synd att jag aldrig hann få färdigt min specialfunktion, tänkte försöka fixa en funktion som läser av ifall man har något nytt PM, eller om någon svarat i en oläst tråd. Fast jag hittade inte något bra sätt att logga in snabbt nog, och min gadget var inte så bra i övrigt heller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Jan 2008

Jag har sidebar till XP och för att få gadgets till vista att fungera har det alltid räckt med att öppna .gadget filen och packa upp innehållet i gadget mappen.

Nu funkar inte detta med dessa gagdets, någon som har en aning om vad jag gör fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Nov 2002

Gillar, Azoapes gadget bäst, snygg, inte alls svårt att läsa texten.

Frontend-utvecklare @ Schotte Systems AB
LinkedIn profil.
Dator: Microsoft Surface Book 2 | Mobil: Iphone 8 Plus samt Motorola Moto G6.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2005

Inte för att vara sån men använder folk verkligen gadgets? Efter UAC är detta det första som jag stänger av i Vista. Snygga och bra designade var de dock.

Desktop: ASUS P8Z77-V LK, Intel Core i7 3770K, 16GB Corsair XMS3 DDR3,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, HyperX Savage SSD 480GB
Notebook: MSI GE72 2QF-054NE Apache Pro
http://www.blackmesagame.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberrymden
Registrerad
Okt 2003

I like Recover!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Inte för att vara sån men använder folk verkligen gadgets? Efter UAC är detta det första som jag stänger av i Vista. Snygga och bra designade var de dock.

Samma här..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Jag har sidebar till XP och för att få gadgets till vista att fungera har det alltid räckt med att öppna .gadget filen och packa upp innehållet i gadget mappen.

Nu funkar inte detta med dessa gagdets, någon som har en aning om vad jag gör fel?

??? Kan du förklara vad du menar? Det finns en Vista sidebar gadget med alla svenska radiokanaler som jag skulle vilja kunna köra i XP. Vad meanr du med "har sidebar till XP" - vilken sidebar då? Och hur packar man upp en .gadget-fil?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Unknown City
Registrerad
Apr 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
I like Recover!

+1

Asus Z97-A > Intel i5 4690k > Noctua NH-U14S > Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB > Corsair Vengeance LP 8GB > Kingston V300 120GB > Caviar Blue 640GB > Evga Supernova G2 750W > NZXT H440W > Windows 10 Pro 64-bit > SS Rival 300 > Xtrfy XTP1 > Corsair Strafe RGB Cherry MX Brown > Logitech G933 > AOC AG322QCX > Benq G2320HD > 100/100 Mbit > LG G5 Fraktfritt Inet

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Yep, stänger av det direkt

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008

jag hade vela se en gadget som visar info om cpu och grafikkort såsom cpu-z och gpu-z gör, hade varit grymt, jag själv använder inte rss flöden
men snygga va då dessa iaf!!

Dator: MSI Z77A-G45, i7 377k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Crucial M4 64GB, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, Dynavoice D-AMP + Magic S-4 EX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Apr 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjuppi
jag hade vela se en gadget som visar info om cpu och grafikkort såsom cpu-z och gpu-z gör, hade varit grymt, jag själv använder inte rss flöden
men snygga va då dessa iaf!!

rekommenderar dessa

Multimeter gadget
http://thehobbylounge.com/forum/index.php?topic=5267.0

Everest gadget (kräver Lavalys everest)
http://thehobbylounge.com/forum/index.php?board=46.0

HWinfo (kräver HW info från CPUID
http://thehobbylounge.com/forum/index.php?topic=4273.0

*Asus P5N-E SLI* *E8400 @ 3.6GHZ* *Scythe Ninja Plus Rev B* *NX7600GT* *KVR667 (2*1024)* *HP w2207* *Sonata II* *Noctua NC-U6 @NB * *Zalman ZM-NB47J @SB*
*SE P1i* *Sony DSC W-170*
www.fusionskraft.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
??? Kan du förklara vad du menar? Det finns en Vista sidebar gadget med alla svenska radiokanaler som jag skulle vilja kunna köra i XP. Vad meanr du med "har sidebar till XP" - vilken sidebar då? Och hur packar man upp en .gadget-fil?

Använder http://lifehacker.com/5089081/install-the-windows-vista-sideb...

Du packar upp en .gadget fil med winrar

EDIT: Fått det att fungera nu, lite irriterande att det är scroll på Recovery och att det öppnas i någon random webbläsare jag inte riktigt förstår mig på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004
Citat:

EDIT: Fått det att fungera nu, lite irriterande att det är scroll på Recovery och att det öppnas i någon random webbläsare jag inte riktigt förstår mig på.

Det öppnas i webbläsaren du har ställt in som default. Om du menar då du läser nyheten i gadgeten så är det Internet Explorer, men utan menyer och sånt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Det öppnas i webbläsaren du har ställt in som default. Om du menar då du läser nyheten i gadgeten så är det Internet Explorer, men utan menyer och sånt.

Jo får fram det fönstret på allt förutom "Forum" då öppnas en liten webbläsare i gadgeten.

Sen hur ändrar man height på hela gadgeten så det är rundade hörn både uppe och nere?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
STOCKHOLM
Registrerad
Nov 2007
Citat:

tru dat

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Jo får fram det fönstret på allt förutom "Forum" då öppnas en liten webbläsare i gadgeten.

Sen hur ändrar man height på hela gadgeten så det är rundade hörn både uppe och nere?

Ops, det verkar som jag gjorde en liten miss i koden där. På inlägg där det inte finns någon beskrivning i själva xml-filen (som med forum och marknad) så blir det automatiskt iframe, trots att man valt "Alltid webbläsare" i inställningarna. Jag har fixat det till nästa version.

Det går inte att ändra höjden om man inte vill gå in i koden och ändra lite där. Det verkar som de flesta vill att gadgeten ska vara liten tills man undockar den från sidebaren, och det är nåt jag kan fixa till nästa version.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Maj 2003

Inte för att vara troll, men hade det inte varit bättre att göra en tävling för Windows 7 sidebar?

Hur som... snygga designer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Ops, det verkar som jag gjorde en liten miss i koden där. På inlägg där det inte finns någon beskrivning i själva xml-filen (som med forum och marknad) så blir det automatiskt iframe, trots att man valt "Alltid webbläsare" i inställningarna. Jag har fixat det till nästa version.

Det går inte att ändra höjden om man inte vill gå in i koden och ändra lite där. Det verkar som de flesta vill att gadgeten ska vara liten tills man undockar den från sidebaren, och det är nåt jag kan fixa till nästa version.

Let me know när den kommer

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darky
Inte för att vara troll, men hade det inte varit bättre att göra en tävling för Windows 7 sidebar?

Hur som... snygga designer

de funkar lika bra i W7 som i Vista

Spela med Geeks Gaming!

"Why is there silverware in the pancake drawer?"