Tokdyrt USB-minne är pussel

Permalänk
Medlem

Hade ju varit bättre om den bara fungerar om alla delar finns och är ihopsatta sedan kan man gömma undan delarna på olika ställen...

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antee89
Nu ska vi inte vara så negativa Se varan som den är: en sak till en person som vill vara lite annorlunda. Det finns ju flera liknande exempel på liknande saker genom tiderna, till exempel en guldpläterad musikspelare med diamanter eller en guldklockan sprängfylld med diamanter:P

Jo men problemet här är ju att det inte finns nåt värde i materialet överhuvudtaget.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Vad är målsgruppen? Stenrika nördiga direktörer som vill ha lite bling bling på sitt skrivbord?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Vad är målsgruppen? Stenrika nördiga direktörer som vill ha lite bling bling på sitt skrivbord?

Exakt

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tror ni de ger mängdrabatt?

Permalänk
Medlem

Visst 100000kr om det varit guld... men coppar täkt av tunt lager silver? LOL!!! Rent silver helt ut skulle ju inte komma i närheten av 100000kr i den där storleken. Man skulle kunna få ca 500oz 99.999% rent silver för det priset. Alltså 15,5Kg silver.

Permalänk
Medlem

ärligt talat... hade jag varit onödigt rik, billgates style, så hade dethär inte äns tilltalat mig Jag hade köpt mycket onödigt, men detta var ju bara fånigt på alla vis =P Blir lite rädd om någon faktiskt köper denna.

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

rofl vilket skämt.. hur tänker dom med ett sånt pris ?

Permalänk
Medlem

Fyfan vad löjligt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Ja den jämförelsen var riktigt dålig, de tjänar ju på planet sen... inredningen är ju inget jämfört med vad de får in sen är diverse VIP-rum osv, och grejerna i baren kostar väl skjortan

Jag tror knappast att Prins Al-Waleed hyr ut sin A380.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

skall bearbetas med... mer exakt = mer pengar... och denna ser ut att vara ganska nice...

jag köper ett minne för rimlig peng, för mig är detta inte rimligt... men för någon med mer pengar så...

finns ju hamburgare för flera tusen... de är ju ännu mer meningslösa...

btw grattis fullmoon till att du har ett jobb?

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Jag upptäckte just att jag faktist har råd med denna grymt onödiga produkt.. eller nästan 2.6st om man omvandlar 'bank pengar' till pengar.

haha grattis själv har jag bara råd med 2 bitar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Tror ni de ger mängdrabatt?

neee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av STimmyS

btw grattis fullmoon till att du har ett jobb?

Pappa betalar

Permalänk
Medlem

Min engelska är lite rostig, men är det någon som vet vad som menas med: "...you mush assemble the cube."?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Jag tror knappast att Prins Al-Waleed hyr ut sin A380.

instämmer...om det finns gäster med i sällskapet, så betalar de väl knappast för hans gästfrihet...

men..men...100 lax... det är inte lite kosing det...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Det borde nästan vara skottpengar på folk som ens funderar på att köpa sånt här. Det är ju inte ens bling bling, det är gjort av koppar!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Jag tror knappast att Prins Al-Waleed hyr ut sin A380.

Jorå.. hyr väl ut det för det mesta skulle jag tro, sen är det inte bra för planen att bara stå och rosta.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk

Råkar man få sig en säck med 100000kr i skallen när man är ute och går nån dag så ska jag nog investera i nåt sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razec
Vore ju härligt att tappa bort en del

+1

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
för 1-10 000kr kansek men 100lök var mycket.. undra om de ens säljer mycket.. visst koppar är både dyrt och tungt.

Inte ens guld i den volymen skulle kosta så mycket, koppar är billigt stuff, det är därför det används i lååååååååååååååååååååååååååååååååååånga kablar.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Inte ens guld i den volymen skulle kosta så mycket, koppar är billigt stuff, det är därför det används i lååååååååååååååååååååååååååååååååååånga kablar.

Varför tror du dom grävs ner

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Bra med nytänkande men fel med den prissättningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Inte ens guld i den volymen skulle kosta så mycket, koppar är billigt stuff, det är därför det används i lååååååååååååååååååååååååååååååååååånga kablar.

Faktiskt används aluminium till stor del på stora och långa kraftkablar. Koppar är alldeles för dyrt och väger för mycket.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

var ju inte ens snygg finish...

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk

hade den varigt billigare så hade jag köpt den för att...? Nej, jag hade inte köpt den om den kostade vad materialet som krävdes att tillverka den var värt..

Permalänk

Det är lugnt, farsan betalar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuclear
Det här måste ju va definitionen av riskkapital, för det kan ju inte finnas nått annat som skjuter till pengar fö r en sån här produkt.
Blingade ipods för en halv miljon i all ära men denna skapelse saknar ju en tendenser till praktisk funktion...

edit: missförstånd

Permalänk
Medlem

Äre bara jag som tycker den ser ut som kuben i transformers?:)

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk

Jag undrar vad f-n det är som drar iväg priset så fruktansvärt??

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Lite häftigt, men tycker väl det borde gå att få mycket, mycket billigare..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower