- Assassin's Creed 2 -

Permalänk
Medlem

- Assassin's Creed 2 -

Tänkte att det skulle passa bra med en tråd nu, även om spelet är tänkt att släppas den 17:e November...

Men i alla fall,
hur känner ni fans av första Assassin's Creed inför uppföljaren? Tror ni det kommer att fungera bra med en italienare i rikemanskläder, eller saknar ni Altaïr? Vad tycker ni om att kunna vidröra vatten utan att drabbas av plötsliga krampanfall osv...?
För själv så har jag blivit väldigt optimistisk inför 2:an, efter att ha läst och sett en smula av det vi väntar
Diskussion och debatt, tack!

http://assassinshaven.com/category/assassins-creed-2
(Den underbara trailern rekommenderas att ses av dem som inte har sett den)

http://www.youtube.com/watch?v=Fh2fB48DO6E
(Demo som visades på E3 i Juni det här året)

http://www.gamersyde.com/stream_assassin_s_creed_2_developer_...

http://www.youtube.com/watch?v=FKa51MwLu38

Permalänk

Kommer man inte va altair? De e lite B..

Permalänk
Medlem

jag hade helst sett att spelat fortsätter efter slutet i ettan som jag inte vista va slutet så jag satt och väntade i en timma -_-

Permalänk
Medlem

Nepp, man kommer att vara en italienskt snubbe som heter Ezio.

Och förresten så fortsätter man ju - den riktiga historien är ju den med Abstergo, Desmond, Lucy, Vidic och allt det där. Vi får kanske se hur mr Miles blir galen och börjar måla på väggar och golv med sina egna kroppsvätskor, som hans företrädare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adelante666
Kommer man inte va altair? De e lite B..

Jo, Altair är ju hundratals år gammal!

Permalänk
Medlem

Passar väl bra med en helt ny developer diary också? Tyvärr inget nytt ingame.
http://www.gamersyde.com/news_assassin_s_creed_2_first_develo...

Permalänk
Medlem

Jorå, tack för videon.

Vem stör sig förresten på den där trasan Ezio springer omkring med?? På ryggen, för den hänger ju som en död sill när han springer omkring...

Permalänk

Stordiggar tids-eran och temat iaf, och grafiken har blivit redigt hottad. Men jag hoppas bara att spelet har lite mer innehåll och variation denna gången, och väldigt gärna lite mer rpg-element. Blev också lite smått skeptisk till puffran (Tanken är väl att man ska vara diskret?), men vi får väl se hur det gör sig i spelet sen.

Permalänk
Medlem

Meh, I wantz Templarz, now I don't get templarz, now q0rra sad q0rra.

Tidseran var ju perfekt i första spelet med korstågen o.s.v (Framtidsgrejen exkl. :/) och nu sabbar dom det med Italienska Renässansen. Men det får väl ändå ses som ett relativt bra val. Det är ju ganska outforskat så lite spännande är det ju trots allt.

Det skulle vara mysigt med fler RPG-element, jo. Själv ställer jag mig lite skeptiskt till flygargrejen, det känns mest som en tråkig gimmick som kommer att överanvändas, men jag kanske blir positivt överraskad, vi får se!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntraxXx
Jorå, tack för videon.

Vem stör sig förresten på den där trasan Ezio springer omkring med?? På ryggen, för den hänger ju som en död sill när han springer omkring...

LOL Fisk är bra....Omega 3 serru.

Permalänk
Medlem

Ang tempelriddarna så är ju dem ärkefienden (Abstergo är moderna korsfarare lmao ?) - I videon så tror jag att snubben Ezio skjuter är tempelriddare, pga det där korset i slutet.

Man ska vara diskret ja, men den där pistolen används nog bara i nödfall, för såvitt jag läste så har man bara en projektil.

Och flygmaskinen är väl inte så pjåkig, såvida man inte flyger runt jämt och ständigt, som du påpekade, och speciellt under dagtid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntraxXx
Ang tempelriddarna så är ju dem ärkefienden (Abstergo är moderna korsfarare lmao ?) - I videon så tror jag att snubben Ezio skjuter är tempelriddare, pga det där korset i slutet.

Men dom har ju ingen skinande rustning!

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir mindre enformig än det första spelet (mer varierade mini-spel om dom nu ska hålla fast vid det) och lite mindre slagsmål med vakter runt varje hörn. Striderna får gärna vara lite längre/svårare dock, så man inte tar död på ett 20-tal vakter på en gång med endast "hidden blade" (vilket ironiskt nog var det helt överlägset bästa vapnet i första spelet för alla ändamål, med undantag för kastknivarna ibland under några uppdrag).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas H
Hoppas det blir mindre enformig än det första spelet (mer varierade mini-spel om dom nu ska hålla fast vid det) och lite mindre slagsmål med vakter runt varje hörn. Striderna får gärna vara lite längre/svårare dock, så man inte tar död på ett 20-tal vakter på en gång med endast "hidden blade" (vilket ironiskt nog var det helt överlägset bästa vapnet i första spelet för alla ändamål, med undantag för kastknivarna ibland under några uppdrag).

De har redan sagt i intervjuer och förhandstittar att de jobbat hårt på att åtgärda de saker som kritiserades i första spelet, bland annat att ge betydligt mer variation i uppdragen.

Här är några andra exempel;
http://pc.ign.com/articles/996/996038p1.html

Permalänk
Medlem

Jag är inte orolig för variation i uppdragen, då de sade något i stil med att mindre uppdrag kan utvecklas under tidens gång - T ex att ett eskortuppdrag senare blir ett lönnmord.
Men striderna skulle behöva kräva lite mer av spelaren - Problemet i ettan är enligt mig att man har för mycket "liv", så även om man gör något udda och misslyckas med en kontring så blir förlusten knappast stor (såvida man inte suger och gör det gång på gång).

Dem säger ju själva att Ezio olikt Altaïr inte är någon krigare, så flykt borde vara ens plan A om man nu blir attackerad. Kanske döda ett par fiender lite snyggt om man är inträngd i ett hörn, och sedan klättra upp på ett hustak för att undvika säker död, som i början av 1:an när man hade kanske 3st rutor i sync.

Btw, någon annan som vill att de arbetar lite på huvudpersonen sätt att röra sig när man t ex klättrar, för enligt mig är det lite 'hackigt'; Man borde kunna fixa så att rörelserna smälter ihop mer, få det att se mjukare och snyggare ut?

Permalänk
Medlem

Kan ju hoppas att de sista uppdragen inte slutar med att man har 50 vakter på sig som man ska döda en och en. Det var ju enbart tråkigt att bara sitta och vänta på att de skulle attackera så man kunde kontra och döda dem. Det är okej med kanske 5-6 vakter, men när man hade hela jävla staden efter sig, plus 2-3 templars... då blev det lite löjligt att man kunde komma oskadd ur det.

Jag gillade AC, btw. Så det är inte det, men det finns onekligen lite att jobba på.

Permalänk
Medlem

Jo, så fienden borde kunna attackera fler på en gång, istället för att stå i kö vid ens redan nerblodade dolk

Permalänk
Medlem

jag kan inte säga nåt annat än att jag längtar som FAAN efter detta spel :):D