Nvidia smyglanserar Geforce i 40 nm

Permalänk
Melding Plague

Nvidia smyglanserar Geforce i 40 nm

För ett par veckor sedan introducerade Nvidia grafikdelar för bärbara datorer i 40 nanometer. Nu är det dags för de första grafikkorten för stationära datorer att göra entré på marknaden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hihi vilka fjantkort men det är väl bra att nVidia testar 40nm först innan de kommer med GT300. Eller nåt.

Permalänk

Och dendär j***a fläkten igen, fläktlösa kort åt folket!

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

De ser väldigt b ut, inte snygga iallafall :>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Och dendär j***a fläkten igen, fläktlösa kort åt folket!

Men eller hur jag slår vad om att kylningen suger och att kortet låter mer än ett 4850 i full fläkthastighet

Permalänk
Avstängd

Ser väldigt mycket budget ut

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ser väldigt mycket budget ut

Det är precis vad det är, billiga budget kort som körs med OEM tillverkarna.

Permalänk
Inaktiv

Pojkar, glöm nu inte att det finns flera målgrupper i vår värld.

Permalänk

Snikkort. Dom ser väldigt billiga ut. Det bara strålar lågbuget om dom faktiskt

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk

hur bra kan domdär små sakerna vara då hehe

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Medlem

Business kort grabbar, de ska inte sitta i era vattenkylda MegaUltimateAwesomeCoolGamer datorer.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ] [ EVGA G2 750W ] [ Intel Core i7 4790K @ 4.2 Ghz ] [ Asus Z97-A ] [ MSI RTX 2060 ] [ 16GB Crucial 1600Mhz DDR3 ] [ Samsung EVO 850 500GB + 2TB HDD ]

Permalänk
Medlem

kanske kan bli något för en htpc, med tanke på hdmi? Eller är jag ute och cyklar då =P

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad folk ska med dessa kort till. På den här nivån kan man väl lika gärna välja ett moderkort med integrerat grafikkort?

Tror definitivt inte någon skulle "uppgradera" från sitt integrerade kort till ett sånt här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Pojkar, glöm nu inte att det finns flera målgrupper i vår värld.

Nej det finns bara en målgrupp, precis som i allt annat. Eller skulle apor och elefanter också ha nytta av grafikkort menar du? Patetiskt att tro något annat...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Släpper dom ett lite snabbare kort så kan jag vara villig och det kommer nog med ganska stor sannolikhet om ett tag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Förstår inte vad folk ska med dessa kort till. På den här nivån kan man väl lika gärna välja ett moderkort med integrerat grafikkort?

Tror definitivt inte någon skulle "uppgradera" från sitt integrerade kort till ett sånt här?

HTPCs som inte har ett inbyggt kort som klarar hårdvaruax eller gå över till HDMI.

Som sagt riktar sig till HTPCfolk och märkesdatorer i princip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Släpper dom ett lite snabbare kort så kan jag vara villig och det kommer nog med ganska stor sannolikhet om ett tag.

HTPCs som inte har ett inbyggt kort som klarar hårdvaruax eller gå över till HDMI.

Som sagt riktar sig till HTPCfolk och märkesdatorer i princip.

Skulle väl vara det då Men vad jag har sett har de flesta nya moderkort med integrerade grafikkort HDMI idag.

Känns som det är en tidsfråga innan dessa kort blir helt onödiga, särskilt med allt snack om CPU med inbyggd grafik.

Permalänk
Medlem

40 nm - najs, då kanske man kan se rätt bra prestanda i 130W-segmentet

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Ägare av låg-profil chassin borde glädjas! Nvidia Geforce GT 220 är med råge det snabbaste kortet som producerats med lågprofil.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Nej det finns bara en målgrupp, precis som i allt annat. Eller skulle apor och elefanter också ha nytta av grafikkort menar du? Patetiskt att tro något annat...

ummm.... va??

klart som attans att det finns flera målgrupper...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moonglum
Ägare av låg-profil chassin borde glädjas! Nvidia Geforce GT 220 är med råge det snabbaste kortet som producerats med lågprofil.

troligen aldrig sett HD4550

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Skulle väl vara det då Men vad jag har sett har de flesta nya moderkort med integrerade grafikkort HDMI idag.

Känns som det är en tidsfråga innan dessa kort blir helt onödiga, särskilt med allt snack om CPU med inbyggd grafik.

Snart är de nog onödiga, men det är väl det mesta, de säljs ju idag. Jag köpte ett liknande billigt kort till min Linux-burk, fast passivt såklart och vad det synes av högre kvalitet(solida kondensatorer och inkapslade spolar):

Det kostade mig 280Kr, och då får jag jämfört med det integrerade Intel X3100 på min Linux-burk:

1. HDMI med HDCP, för platt-TV:n
2. 7.1-ljud över HDMI till hemmabioreceivern
3. Fullt synligt bättre bildkvalitet, exakt samma i 2D som med mitt HD4850, och exakt lika bra 2D-acceleration. 3D är en annan femma.
4. Drar riktigt lite ström, max. 20W, en del av det sparar jag in på att jag kunde stänga av grafikdelen i Nordbryggan. Viktigt för en burk som är igång mycket.
5. Det är lågprofil, det går att bygga in i en extremt kompakt låda till skillnad från dyrare grafikkort.
6. Även videoacceleration är betydligt bättre än Intel och med fullt synligt bättre IQ.

Jag spelar inte alls på den burken, så 3D kan vi lämna därhän.

Det finns nog fler än mig med liknande burkar som behöver lite mer kompetent grafikdel, men inte behöver rasande hög 3D-prestanda. Men som påpekats i tråden vill nog de flesta av oss ha passiva kort isåfall. Typ HTPC bör vara en tyst burk.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Bara en liten mer eller mindre meningslös parantes men:

Citat:

Den som inte vill köpa en ny dator utan hellre vill plocka upp ett separat grafikkort i butik får dock vänta till årets tredje kvartal.

Juli är faktiskt första månaden i det tredje kvartalet...

I övrigt intressant, även om det samtidigt är rätt skrämmande då jag går i "köpa dator"-tankar. Känns trots allt som att det finns en övervägande risk att det jag köper idag kommer att tillhöra en f.d. generation lite tidigare än jag hade tänkt mig.

Permalänk
Medlem

Känns meningslöst å ha sånna där småfläktar. Skulle räcka med passivt vilket leder till längre livstid (fläktarna brukar ge upp först på grafikkort) och mindre ljud.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Skulle väl vara det då Men vad jag har sett har de flesta nya moderkort med integrerade grafikkort HDMI idag.

Känns som det är en tidsfråga innan dessa kort blir helt onödiga, särskilt med allt snack om CPU med inbyggd grafik.

Dom nya korten ja men det finns många som sitter med äldre HTPCs och är sugna kan jag lova.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Nej det finns bara en målgrupp, precis som i allt annat. Eller skulle apor och elefanter också ha nytta av grafikkort menar du? Patetiskt att tro något annat...

http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5lgrupp

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Vadå målgrupper alla köper väl GTX285 i tri-SLi det finns väl ingen som köper nåt annat va

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Vadå målgrupper alla köper väl GTX285 i tri-SLi det finns väl ingen som köper nåt annat va

Haha

Visa signatur

|| Q9300 @ 3,2 Ghz 427,5 x 7,5) || Corsair DDR2 XMS 4x1Gb 855Mhz || 2x Asus 8800GTS 512Mb SLI @ 750/1850/1050 || Raptor 150Gb 10k rpm || Seagate 500Gb || Antec TruePower Quattro 1000W || Creative X-Fi XtremeGamer ||Samsung 226BW || Altec Lansing ADA-995 || Logitech G15 || Logitech G5 || QPAD 4mm Large || Dual boot; WinXP 32-bit SP3 & Win7 32-bit ||

Permalänk
Hedersmedlem

När Nvidia och AMD släpper kort som dessa så brukar det sitta fläktar på men det kommer alltid tillverkare med egna lösningar. Tycker annars själv att det finns behov av moderna budgetkort då det är bättre än de inbyggda.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag vill se de här grafikkretsarna direkt på moderkorten istället.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Som vanligt så ser jag inte riktigt vittsen med VGA portar, det måste ju till och med öka priset jämfört med 2xdvi och 1xhdmi och det skulle bli mer praktiskt för kunderna.

Visa signatur

| Errare humanum est |