Nya chassifläktar från Arctic Cooling

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Nya chassifläktar från Arctic Cooling

Schweiziska Arctic Cooling utöker sortimentet med en ny serie temperaturkontrollerade chassifläktar.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008

ännu fler fläktar som kommer lysa som ett AS i UV ljus...

är de nån här på SWEC som har testat en sån här "ramlös" fläkt?

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500] [fraktfritt @ inet.se vid orders över 500kr[/U]] [http://www.aifi.se/]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Aug 2007

nice fläkt, tummen upp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2005

med ett pris på 60-80kr känns det ju definitivt som ett alternativ Väntar med spänning på SPCR-recension!

Workstation "Miranda": P8Z77-V Deluxe | i5 3570K | 2x8Gb DDR3-1333 | GTX 1080 | Samsung Evo 850 + 1TB Lagring | P183 | XenServer "Elize": | Xeon E3| 8Gb DDR3 | Netbook "Ebba": NC10 | Nät: c892FSP | c3560CPD-8PT-S | c2960G-8TC | c1812 | c881 | HP 1910-8G-PoE+ | Ciscodiplomerad: CCNP-Switch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Deras ramlösa är jävligt fula och kan bara användas som utblås! Dock jävligt tysta.

Har själv en 80mm av deras ramlösa typer. Dock av en annan modell. Tyst? Den går inte att höra.

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Okt 2002

AC:s prylar är nog bland det mest prisvärda man kan köpa, jag är toknöjd med mina iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ånge
Registrerad
Feb 2009

Gillar priset iaf, bara det gör den ju till ett alternativ.

Chassi: Cooler Master HAF 932|CPU: AMD Phenom II x4 955 3.7GHz|Moderkort: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P|Grafikkort: Sapphire 4870 512 mb|Minne: 2x2GB OCZ Reaper DDR3|Hårddisk: WD Caviar Black 640GB, Maxtor 250GB|DVDbrännare: Noname R-RW|Nätagg: Tagan 480W|OS: Windows 7 64-bit
http://frostmork.daportfolio.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

Den där känns ju lite som att folk kommer klaga över att kablar åkt in i den när den är så pass öppen på sidorna för att vispa ner kablarna.

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Maj 2006

frågan är du om man måste montera fläkten med en 3-pin kontakt för att sensorn ska fungera. eller om man kan koppla den på en molex? för jag har slut på 3-pins kontakter på mitt moderkort. någon som vet?

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Evga G3 850 - Msi 970 Gaming - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Sennheiser Momentum (Over-Ear) - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.16 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 + En djungel av olika prylar, dessa är dock dem jag använder mest.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Jag har två litet äldre AC-fläktar som är mycket lika dessa; de har inte tempsensorer, men dock gummiupphängningssystemet.

Bussningarna funkar mycket bra, de är suveräna på att absorbera vibrationer, men impellern väsnas lite. Då är Noctuas fläktar tystare än just min modell. Detta lär bero på att impellern har en rätt låg profil, trots fläktens rätt omfångsrika höjdmått. Man bör dubbelkolla så det finns utrymme om den ska placeras bakom en riktigt stor CPU-kylare...

Med en omdesign av upphängningsram och motornav skulle AC lätt kunnat skala av över en halv centimeter och säkert en hel del till, och ändå kunnat öka impellerns profil för tystare gång och högre lufttryck.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hårdnackad
frågan är du om man måste montera fläkten med en 3-pin kontakt för att sensorn ska fungera. eller om man kan koppla den på en molex? för jag har slut på 3-pins kontakter på mitt moderkort. någon som vet?

Den är bara koppla in på en molex. Sensorn den använder sig av sitter på fläkten och inte på moderkortet. Däremot så kommer du inte kunna få information till din dator om hur rpm fläkten snurrar med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Maj 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nattmannen
Den är bara koppla in på en molex. Sensorn den använder sig av sitter på fläkten och inte på moderkortet. Däremot så kommer du inte kunna få information till din dator om hur rpm fläkten snurrar med.

jag tackar för informationen. så den gör sitt jobb då. enda saken blir den att jag själv inte kommer kunna läsa vilken rpm den kör i för tillfället. det kan jag leva utan. huvudsaken är att dem pinnar på då det blir varmt.

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Evga G3 850 - Msi 970 Gaming - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Sennheiser Momentum (Over-Ear) - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.16 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 + En djungel av olika prylar, dessa är dock dem jag använder mest.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
ännu fler fläktar som kommer lysa som ett AS i UV ljus...

Man behöver ju inte sätta in uv-ljus i datorn om man inte uppskattar effekten.

Priset verkar heljysst. Fattar inte varför fläktar ska vara så dyra...

Citera mig gärna om du vill ha svar!