Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2009

Skämen slocknar

Hejsan, För några dagar sen när jag satt och spelade World of Warcraft så stängdes min skärm bara av. Det stog "No video input", "Entering sleep mode". Vet ej varför. Jag har ett Geforce GTS 250. Jag har en 22" skärm. Vad tror ni det kan vara, är det något med drivrutinerna tror ni? Någon annan som har haft samma problem?

MVH Dixxen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Okt 2007

ändrade du upplösning innan? vet att när jag höjer på min 19" skärm så säger den bara "No video input" om upplösningen blir för hög sen fastnar den där så jag måste rebota för att få det normalt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2009

Nej, jag har alltid kört 1680x1050 på den här skärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Låter som om grafikkortet dog helt enkelt.

System: i5 3570K, Z77X-D3H, Corsair 12GB VENGEANCE, SSD 256GB Samsung 830, EVGA 1080 SC, Noctua NH-U14S, CMPSU-650HXEU 650W, Antec P280 + BenQ XL 2410T & Windows 10 Home.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2009

Igår fungerade den hela kvällen.
I kanske 5-6 timmar.
Men imorse så la det av igen. Men jag fick på datorn igen.
Datorn är lite mer än 1 månad gammal. Jag lämnade in datorn, men han sa bara att det hade ställt om sig själv i BIOS att den ska köras med integrerade grafikchipet. Men jag tittade, och det var inställt på PCI-E. Och grafikkortet har bra kylning. Ligger runt 40 i idle och 42-49 i load. Så det kan inte har blivit överhettat.
Någon som har någon lösning?