Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bengtsfors
Registrerad
Jul 2009

Spel-fil-edit!

Okej.. jag behöver hjälp med ett onlinespel jag spelar.

Min "gubbe" som jag spelar har horn(det har alla och är _inte_ en del av skelettet utan är separat) och det finns två spelare som har hittat ett sätt att ta bort hornen via filerna.

Att simpelt ta bort "horn-filen" funkar inte ( bara jag som kan se att jag inte har horn då) utan I was told att man måste ändra inuti filerna och att det har med hexkoder att göra.

Hon skrev: "The things you see that look like: Ò£¥¤£«
They are called Hexes"

Så om någon awesome datanörd kunde hjälpa mig vore jag jättetacksam!

Så alltså, jag vill ta bort hornen så att andra kan se det.
Hur kan jag göra det?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2009

Att pilla i spelfilerna låter som ett utmärkt sätt att bli bannad från vederbörande spel.

Och om du skulle ta bort dessa horn i dina spelfiler skulle detta enbart synas för just dig då varje spelare (med största sannolikhet) har en lokal uppsättning av alla nödvändiga filer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2005

Dessutom kan jag ge mig den på att du skulle bryta mot spelets EULA.

Konstrollera det först. Du kan annars bli avstängd eller bannad för att du ändrar i kod som du inte ska pilla i.

Det är inte meningen att amatörer ska leka runt i filer hur som helst.

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Vilken ändring du än gör, gör mest troligt ändå bara skillnad för dig själv och inte andras, då du inte ändrar andras filer!

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
In a game
Registrerad
Dec 2008

Re: Spel-fil-edit!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokudaime
Okej.. jag behöver hjälp med ett onlinespel jag spelar.

Min "gubbe" som jag spelar har horn(det har alla och är _inte_ en del av skelettet utan är separat) och det finns två spelare som har hittat ett sätt att ta bort hornen via filerna.

Att simpelt ta bort "horn-filen" funkar inte ( bara jag som kan se att jag inte har horn då) utan I was told att man måste ändra inuti filerna och att det har med hexkoder att göra.

Hon skrev: "The things you see that look like: Ò£¥¤£«
They are called Hexes"

Så om någon awesome datanörd kunde hjälpa mig vore jag jättetacksam!

Så alltså, jag vill ta bort hornen så att andra kan se det.
Hur kan jag göra det?

Som de andra redan skrivit, om du ändrar filerna blir du troligtvis bannad, om du inte blir bannad, så ser troligtvis enbart du förändringen.

Om du ändå vill prova så är det en HEX Editor du behöver för att kunna ändra i filerna. Det bästa är att göra en sökning efter gratis HEX Editor program, i valfri sökmotor.

Sök efter HEX Editor via Google

Citat:

BlueEyes: Det är inte meningen att amatörer ska leka runt i filer hur som helst.

Jo, om man vill lära sig mer om någonting. Alla är amatörer från början. Om man bara känner till riskerna, t.ex som att bli bannad, så är det ett eget aktivt val.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smile4u
Jo, om man vill lära sig mer om någonting. Alla är amatörer från början. Om man bara känner till riskerna, t.ex som att bli bannad, så är det ett eget aktivt val. [/B]

Visserligen är vi det, Men jag syftade på att om han inte vet vad han pysslar med så ska han inte rota runt i spelets filer.

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bengtsfors
Registrerad
Jul 2009

Okej.. haha. Men jag blir absolut inte bannad om jag gör det! Det är ett gratis onlinespel som inte går ut på någonting och jag vinner ingenting av det + att en av de som gjort det har haft det i något år.

Jag har redan en HEX Editor men.. jag vet inte om det hjälper då jag ändå inte kan så mycket. Fast jag är ju noga med att ha en kopia av de filer jag redigerar och inget jag gör påverkar andra spelare.

Men alltså, två stycken vet redan hur man gör så att andra kan se det.

Det finns en fil som heter SpellData där våra egna personliga utseenden hamnar. Jag har testat att ändra där men det gör bara min gubbe naken. Men det borde ju vara rätt fil?