Command & Conquer 4 annonserat

Permalänk
Medlem

Command & Conquer 4 annonserat

Verkar som dom råkade läcka att fyran är på väg..

http://s3-llnw-screenshots.wegame.com/10-3896347787250100/389...

Permalänk
Medlem

längtar

Permalänk
Medlem

Hmm. Dom dära små tanksen ser liiiiiiiiiite dum ut tycker jag men annars goda nyheter .

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

The Blå strikes back!

Permalänk

What? Ännu ett spel. :S Jag trodde IP:t var dött och förstört efter EAs Tiberium Wars men tydligen inte. Eller jag förstört är det alltid. Hur som helst undrar vad som kommer finnas i det spelet. Verkar som att detta spelet kommer se mer ut som Tiberin Sun i design för enheterna, synd att dom är 1 spel efter bara.

Har inte direkta förväntningar. Känns inte som att det kan läggas till mycket nytt kul. Inte för att jag klagar på det men, tycker ni andra att det inte verkar ha skett någon utveckling av grafiken från Tiberium Wars?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

orkar inte ens kommentera spelet, förra spelet som jag förträngt namnet på var ju bara en färgglad barnspel

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tiberium Wars va ju bra

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Hoppas verkligen att spelet får lite Generals-känsla i sig. Spelar fortfarande Generals Zero Hour rätt ofta, det är väldigt kul att LANa på tycker jag. Enligt mig det bästa C & C som har gjorts. Tiberium Wars tyckte jag var tråkigt. Köpte det förra året, har inte spelat det sedan dess...

/Calle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0t4l str3
Hoppas verkligen att spelet får lite Generals-känsla i sig. Spelar fortfarande Generals Zero Hour rätt ofta, det är väldigt kul att LANa på tycker jag. Enligt mig det bästa C & C som har gjorts. Tiberium Wars tyckte jag var tråkigt. Köpte det förra året, har inte spelat det sedan dess...

/Calle

Våga inte nämna Generals när du pratar om CnC-serien. Generals hara bara titeln på paketet. Det har inget att göra med Westwoods spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Våga inte nämna Generals när du pratar om CnC-serien. Generals hara bara titeln på paketet. Det har inget att göra med Westwoods spel.

Håller med t0t4l str3, Generals det C & C soel som gett nej nest glädje, sjukt kul i lan.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Håller med t0t4l str3, Generals det C & C soel som gett nej nest glädje, sjukt kul i lan.

Det är det sämst optimerade spelet genom tiderna, så fort du har 2 hard bottar så laggar det till och med på en dator med E8500@4GHz och 4870 512MB. HELT JÄVLA sjukt ooptimerat, sök bara på google och ni kommer märka det.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Mammoth MKII!!! JA! äntligen!

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk
Medlem

Bring back westwood!
Kommer aldrig få samma känsla som c&c samt första red alert hade.
Synd att EA har förstört en sådan bra spelserie :C

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Sötast

Command & Conquer 4 är det då inte...

Det är "Ea bought a name and made something else 2" och ettan var "C&C3"

Permalänk

Command & Conquer serien dog ungefär samtidigt som EA köpte upp det. EA har då inte gjort något av spelen bättre eller ens patcha det ordentligt.
(Exempel? Red Alert 3 - sämre. CC3, dåligt patchat? till exempel Lotro och Red alert 2, Red Alert 2 går numera att köra i nätverk.. tack vara en användarskapad nätverkspatch )

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

Innan folk villar bort sig totalt i sitt hat mot EA kan det vara bra att klargöra något.

EA köpte Westwood Studios i Augusti 1998. Alltså gjorde Westwood totalt två C&C-spel, resten av spelen gjordes av Westwood Pacific, en gren av EA, senare EA Los Angeles.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Innan folk villar bort sig totalt i sitt hat mot EA kan det vara bra att klargöra något.

EA köpte Westwood Studios i Augusti 1998. Alltså gjorde Westwood totalt två C&C-spel, resten av spelen gjordes av Westwood Pacific, en gren av EA, senare EA Los Angeles.

Dom gjorde väl fler spel än bara Red Alert och C&C. Gjorde dom inte Dune, Lands of Lore och The Legend of Kyrandia?
Westwood var rätt stora innan EA köpte upp och tog död på företaget

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Red Alert 3 är ju hur kul som helst men detta ser inte så kul ut =/

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
orkar inte ens kommentera spelet, förra spelet som jag förträngt namnet på var ju bara en färgglad barnspel

Jag körde halva tutorialen och orkade inte med barnsligheterna mer. Stridsvagnar med attityd och som skämtar med varandra...

Nej tack, RA I&II är de enda som gäller här.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Jag körde halva tutorialen och orkade inte med barnsligheterna mer. Stridsvagnar med attityd och som skämtar med varandra...

Nej tack, RA I&II är de enda som gäller här.

Yep så var det, dock lyckades jag köra några uppdrag, men det blev värre och värre.. inget motstånd.

RA1 & 2 är något som finns alltid i någon av mina datorer.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Jag är så jävla pisstrött på den här serien. När jag testade Red Alert 3 demot trodde jag skulle spy av utråkighet, rena sandlåde spelet för 12 åringar. Tiberian Sun är väl det sista bra spelet från dom jag testat

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker ändå C&C 3 är helt okej idag, vid release var det ju kass men nu med lite patchar är det bra balanserat ändå. Fast nu verkar det ju som EA övergivit C&C3: KW, vad har det släppts där? Två-tre patchar sen release?

RA3 var helt värdelöst dock, det håller jag med om.

Man kan ju hoppas att detta blir bra men förväntningarna är ju inte de högsta direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Dom gjorde väl fler spel än bara Red Alert och C&C. Gjorde dom inte Dune, Lands of Lore och The Legend of Kyrandia?
Westwood var rätt stora innan EA köpte upp och tog död på företaget

1. Jag sade bara att de bara hann göra 2 C&C-spel innan EA tog över.

2. Företaget hade dött om EA inte köpt upp dem, varför tror du att företag överhuvudtaget blir uppköpta? Tack vare EA så fortsatte serien, utan dem hade vi aldrig sett Tiberian Sun, Tiberium Wars eller Red Alert 2.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Westwood gjorde riktigt bra spel.
EA bara spottar ut skitspel efter skitspel.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
1. Jag sade bara att de bara hann göra 2 C&C-spel innan EA tog över.

2. Företaget hade dött om EA inte köpt upp dem, varför tror du att företag överhuvudtaget blir uppköpta? Tack vare EA så fortsatte serien, utan dem hade vi aldrig sett Tiberian Sun, Tiberium Wars eller Red Alert 2.

1. Just därför det kändes att serien gick riktigt downhill efter Red Alert 2, Tiberian Sun var okej iaf även om man inte körde det lika mycket som de tidigare spelen

2. Pengar?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd

YAY!!

Jag är ett stort fan av CC-Serien <3 Hoppas detta går igenom

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<