Permalänk

Nytt graffe

Tjenis.

Jag har en liten fråga bara.
Min setup är 2.5 gb crosair RAM 4-4-4-10 600 mhz
3.1ghz intel pentium D
Sapphire radeon x1950 pro 256 mb
och ett noname nätagg 350w.

Vilket grafikkort är rekommenderat för att kunna spela tex prototype, gta iv, crysis m.m?
Funderar på någon sort av hd 4850 men klarar mitt nätagg det?
Det ska vara Bra pris/prestanda och spelar inte någon roll vilken budget eftersom mitt nätagg inte klarar av grafikkort som är dyra.

Permalänk

Spara ihop och köp en helt ny setup istället, du kommer inte långt med din processor, inte heller ditt nätagg.

Permalänk

nehe, skit också.
Jag vet jag har pengarna men mamma säger att det inte är någon mening för att jag har ju redan en dator

Så jag kommer inte kunna spela något av dom spelen med tex ett sånt här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bengtsson93
nehe, skit också.
Jag vet jag har pengarna men mamma säger att det inte är någon mening för att jag har ju redan en dator

Så jag kommer inte kunna spela något av dom spelen med tex ett sånt här?

Att kunna eller inte kunna är ju upp till var och ens krav på vad som är spelbart och hur stor skärm man ska spela på.

4650 är inte direkt något värstingkort men det klarar att driva alla spel på marknaden, det gör tom mitt 9500GT.

Problemet du står inför är att du har en svag processor och ett förmodligen dåligt nätaggregat, du skulle säkert kunna köpa ett ganska bra grafikkort och med det kunna spela de nya spelen men resten av datorn skulle då "flaskahalsa" som det så fint kallas för, dvs din dator blir inte bättre än din svagaste komponent.

Då får du väl förklara för din kära mor att spelvärlden hela tiden utvecklas och att man relativt ofta måste uppgradera för att kunna spela de nya spelen.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Att kunna eller inte kunna är ju upp till var och ens krav på vad som är spelbart och hur stor skärm man ska spela på.

4650 är inte direkt något värstingkort men det klarar att driva alla spel på marknaden, det gör tom mitt 9500GT.

Problemet du står inför är att du har en svag processor och ett förmodligen dåligt nätaggregat, du skulle säkert kunna köpa ett ganska bra grafikkort och med det kunna spela de nya spelen men resten av datorn skulle då "flaskahalsa" som det så fint kallas för, dvs din dator blir inte bättre än din svagaste komponent.

Då får du väl förklara för din kära mor att spelvärlden hela tiden utvecklas och att man relativt ofta måste uppgradera för att kunna spela de nya spelen.

jag vet, har tillochmed visat henne men hon säger ändå att den var tillräckligt bra, säger att jag ska spara pengar till framtiden än fast jag vill ha en ny dator.
Hon tycker att det är sjukt för att min dator "bara" är två och ett halvt år
Så om jag köper ett 4650 så kommer det ändå inte bli bättre, eller?

Permalänk
Medlem

Re: Nytt graffe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bengtsson93
Tjenis.

Jag har en liten fråga bara.
Min setup är 2.5 gb crosair RAM 4-4-4-10 600 mhz
3.1ghz intel pentium D
Sapphire radeon x1950 pro 256 mb
och ett noname nätagg 350w.

Vilket grafikkort är rekommenderat för att kunna spela tex prototype, gta iv, crysis m.m?
Funderar på någon sort av hd 4850 men klarar mitt nätagg det?
Det ska vara Bra pris/prestanda och spelar inte någon roll vilken budget eftersom mitt nätagg inte klarar av grafikkort som är dyra.

Prototype kräver ju iaf inte mkt.
Kör just nu på 1920*1080 dock med low inställningar.
Jag kör just nu på ett 4350 eftersom mitt GTS 250 är på RMA.

Jag skulle tro att 4770 är bäst i den klassen.

Permalänk
Medlem

Skulle nog också säga att det är bäst för dig att spara lite pengar och köpa en helt ny dator. Säg till morsan att du måste ha en ny för att kunna spela "den gamla är för kass"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bengtsson93
jag vet, har tillochmed visat henne men hon säger ändå att den var tillräckligt bra, säger att jag ska spara pengar till framtiden än fast jag vill ha en ny dator.
Hon tycker att det är sjukt för att min dator "bara" är två och ett halvt år
Så om jag köper ett 4650 så kommer det ändå inte bli bättre, eller?

Ja, det är bara problem med föräldrar, de förstår ju sällan något som inte fanns på deras tid dvs inte mkt mer än växellösa cyklar..
Du får försöka övertyga henne att datorspelande är en ganska dyr hobby, har hon något intresse av hästar så kan du ju jämföra med det (varför hästar? Jo, för att kvinnor ofta älskar dessa fyrfota äckel som konstant skiter höbalar och för att de är extremt dyra i drift)

Hur stor skärm ska du spela på? Jag spelar på en 17" och det funkar helt okej, klarar de flesta spelen på medel-inställningar och 4650 är lite bättre än mitt kort, så 17"-19" funkar säkert helt okej om du inte har krav på att kunna lira med allt ögongodis och höga upplösningar.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eaz
Skulle nog också säga att det är bäst för dig att spara lite pengar och köpa en helt ny dator. Säg till morsan att du måste ha en ny för att kunna spela "den gamla är för kass"

Jo men jag har råd för en ny dator, men hon tycks inte fatta ändå ;p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Ja, det är bara problem med föräldrar, de förstår ju sällan något som inte fanns på deras tid dvs inte mkt mer än växellösa cyklar..
Du får försöka övertyga henne att datorspelande är en ganska dyr hobby
, har hon något intresse av hästar så kan du ju jämföra med det (varför hästar? Jo, för att kvinnor ofta älskar dessa fyrfota äckel som konstant skiter höbalar och för att de är extremt dyra i drift)

Hur stor skärm ska du spela på? Jag spelar på en 17" och det funkar helt okej, klarar de flesta spelen på medel-inställningar och 4650 är lite bättre än mitt kort, så 17"-19" funkar säkert helt okej om du inte har krav på att kunna lira med allt ögongodis och höga upplösningar.

HAHA, precis så tänkte jag också xD

Jag kör på en 22" med 1680 x 1050