Blåst på 5200 kronor på blocket

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
haha den här historian fick mig på lite bättre humör

jag har samma tankar får jag fram namn och adress... då funderar jag på att åka dit

Ta med dig ett gäng polare oxå, känns extra obehagligt för bedragaren om det kommer ett gäng personer som knackar på hans dörr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Ta med dig ett gäng polare oxå, känns extra obehagligt för bedragaren om det kommer ett gäng personer som knackar på hans dörr.

aa vi får se vad som händer... fast blir ju kostnader att åka ditt antagligen också. får se vilka som hänger med

först och främst ska jag få tag på namnet

Permalänk
Medlem

näää men titta vad jag hittat!!

dags att registrera sig på mac forum.

kolla det här !

https://www.flashback.info/archive/index.php/t-933923.html

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li
Om man kan kontrollera vem den andra parten är kan man sedan ringa Skatteverket (personregistret) för att få ett personnummer och därefter ringa till kronofogden.
När man ringer till kronofodgemyndigheten räcker det med att säga att man vill veta om en person har några skulder och uppge hans/henes personnummer. Informationen är OFFENTLIG och GRATIS! Det finns alltså ingen anledning att utnyttja de betaltjänster som finns på nätet...

Eller om man har namnet kan man gå in på www.ratsit.se och se om personen har betalningsanmärkningar. Förövrigt så måste jag beklaga vad som hänt, riktigt tråkigt =/ Men bra att du delar med dig av händelsen så inte fler råkar ut för samma bedragare sen när/om vi får ett namn på personen.

Har inte läst igenom hela tråden så det kapg skrev kan säkert ha tagits upp tidigare.

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

kanske dumt gjort...
men nu gjorde jag det, ringde upp hans mob nr igen och då svarade han!!

han låtsades som att det inte var han.
jag berättade att jag vet allt om han och att han inte kan gömma sig.
han la på luren ganska snabbt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
fy fan låter skit jobbigt.
jadu jag tror inte polisen gör mkt om det inte är ngt riktigt stort och flera har anmält.
han som gjorde anmälan var en inte alltför vacker gubbe, som idag tjatade om blockets internetgiro bla bla. förklarde för han att jag känner till den tjänsten men att det är lite försent nu att läxa upp mig.

kändes lixom som symbolen för hur mkt hjälp man får av dem...

Jag skulle tjata om samma sak om nån kom och berättade att dom pungat ut 5200 i förskotts betalning på ett konto.

Men tråkigt att det hände.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

hans mob nr är 070 479 89 32

skulle vara bra om någon ringde om ett par timmar. och frågar lite snällt om han har kvar datorn som han lade ut på annons förut..
försök ta reda på så mkt som möjligt men använd hela tiden en vänlig ton.

om någon prövar det här. meddela gärna här hur det gick

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
hans mob nr är 070 479 89 32

skulle vara bra om någon ringde om ett par timmar. och frågar lite snällt om han har kvar datorn som han lade ut på annons förut..
försök ta reda på så mkt som möjligt men använd hela tiden en vänlig ton.

om någon prövar det här. meddela gärna här hur det gick

Ring honom, säg att du vill mötas upp. Ta med dig dina kompisar, de ska vara bakom ''hörnet'' för att sedan konfrontera honom. Sedan håller man fast honom o ringer polisen eller liknande. Finns många grejer o göra, men gå aldrig ensam då han kan vara farlig (!)

EDIT: Mailade ''Daniel''. Fick tillbaka ett svar idag. Han vill mötas upp vid tågstationen vid Karlskrona imorron. Vet inte vilken han menar då jag bor i Stockholm. Men om det är av han du blev lurad, så dra dit med dina kompisar o konfrontera honom.

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Ring honom, säg att du vill mötas upp. Ta med dig dina kompisar, de ska vara bakom ''hörnet'' för att sedan konfrontera honom. Sedan håller man fast honom o ringer polisen eller liknande. Finns många grejer o göra, men gå aldrig ensam då han kan vara farlig (!)

Olaglig handling att hålla fast någon.

Sen är det nog ingen chans att han svarar om TS ringer igen och gör han det så tror jag knappast att han kommer dyka upp på någon mötesplats, särskilt inte ensam.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Olaglig handling att hålla fast någon.

Inte alls. Vem som helst får gripa och kvarhålla en misstänkt brottsling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
Inte alls. Vem som helst får gripa och kvarhålla en misstänkt brottsling.

Om man sett denne begå en brottslig handling, inte sant?

Man kan ju inte ägna sej åt frihetsberövande bara för att man misstänker att någon har lurat till sej pengar.
Varför "misstänker" och inte "vet"? Jo, för att TS aldrig har träffat den misstänkte.

De flesta tycker säkert att jag har fel, rätta mej isf för jag är inte påläst när det kommer till lagar och vad man får göra i en sådan här situation, skriver bara vad jag tror och hur jag har uppfattat div. uttalanden av poliser man samtalat med.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Ring honom, säg att du vill mötas upp. Ta med dig dina kompisar, de ska vara bakom ''hörnet'' för att sedan konfrontera honom. Sedan håller man fast honom o ringer polisen eller liknande. Finns många grejer o göra, men gå aldrig ensam då han kan vara farlig (!)

EDIT: Mailade ''Daniel''. Fick tillbaka ett svar idag. Han vill mötas upp vid tågstationen vid Karlskrona imorron. Vet inte vilken han menar då jag bor i Stockholm. Men om det är av han du blev lurad, så dra dit med dina kompisar o konfrontera honom.

jaaa det är precis han "daniel" jag pratat med! annonsen var utsatt i karlskrona tror jag.

de här blev intressant. kan du ta reda på mer tror du om det verkligen går att boka upp ett möte med han där?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
jaaa det är precis han "daniel" jag pratat med! annonsen var utsatt i karlskrona tror jag.

de här blev intressant. kan du ta reda på mer tror du om det verkligen går att boka upp ett möte med han där?

Detta har han skrivit till mig, fick det idag:
Hej jag bor i Karlskrona ja vi kan mötas vid tågstation typ imorgon om du vill.
Annars ja om den skalla skickas vill jag se pengarna först jag litar endast på min egen bank.
Kvitto kommer givetvis med köp.
MvH Daniel.

Det verkar ju inte vara någon scam alls då han vill mötas upp och ger även kvitto. Han heter Daniel Bohm

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Om man sett denne begå en brottslig handling, inte sant?

I det här fallet kan det kanske vara på håret, ja. Ts har ju en del bevis, och om det räcker borde nog en advokat svara på. Jag skulle dock säga att det det gör det, och skulle det inte det, så hellre be om ursäkt än om tillstånd.

Det verkliga kruxet är att TS redan har kontaktat polis. Då är det osannolikt att han skulle få leka polis själv, och stämma möte.

Frågan är alltså om han får gripa honom för det han misstänks ha gjort vid det första tillfället, eller om de måste se honom göra ngn olagligt just när de möter honom.

EDIT: funderat en stund, och håller med SAiKoU. Att göra ngt sånt här ÄR olagligt, man måste mycket riktigt ha sett personen begå brottet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Detta har han skrivit till mig, fick det idag:
Hej jag bor i Karlskrona ja vi kan mötas vid tågstation typ imorgon om du vill.
Annars ja om den skalla skickas vill jag se pengarna först jag litar endast på min egen bank.
Kvitto kommer givetvis med köp.
MvH Daniel.

Det verkar ju inte vara någon scam alls då han vill mötas upp och ger även kvitto. Han heter Daniel Bohm

jadu vad ska jag säga. han blåser dig något fruktansvärt.

sök på daniel peter bohm på hitta.se
det är den mannens identitet han använder. sedan kan du ringa upp daniel peter bohm med någon av nr på hitta.se och fråga om han säljer en dator...då vet du att du blir blåst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
jadu vad ska jag säga. han blåser dig något fruktansvärt.

sök på daniel peter bohm på hitta.se
det är den mannens identitet han använder. sedan kan du ringa upp daniel peter bohm med någon av nr på hitta.se och fråga om han säljer en dator...då vet du att du blir blåst

Gött, då vet du att det är han.. nu är det bara en grej som är kvar. Träffa honom imorgon vid Karlskrona tågstation. Han har väl inte sett dig IRL? Ta även med dig ett par ''läskiga'' vänner haha

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Gött, då vet du att det är han.. nu är det bara en grej som är kvar. Träffa honom imorgon vid Karlskrona tågstation. Han har väl inte sett dig IRL? Ta även med dig ett par ''läskiga'' vänner haha

jag kan lova dig en grej åker jag till karlskrona imorn så står det ingen där.
har googlat runt lite flera bedragare som gjort så här, de har bett att få mötas och sedan så har det självklart inte varit någon där.

han bor antagligen inte ens i karlskrona.

Permalänk
Medlem

föresten vilken mail adress har han använt vid mailen?

Permalänk
Medlem

Fan. Hade jag bott i närheten av Karlskrona hade jag lätt hängt med.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonOtis
Har personen i fråga inga pengar så får du inte heller några pengar om du ger t.ex kronofogden ett indrivningsuppdrag.

Det ända rätta här är att ta reda på vars stekaren bor, åka dit och antingen plocka av honom samma summa som han blåste dej på, eller prylar till samma värde. Även om du går till polis och personen blir dömd för brott, så får du inte igen några pengar om personen inte har några tillgångar. Vi kan ju förmoda att han inte är dum i huvudet och har säckvis med stålar på sitt konto!?

Jag tycker inte man ska lösa saker med våld osv. om det går att undvika, men endel männsikor begriper inte annat.

Mina 5 cent

fridens

Brottsoffermyndigheten..............

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
föresten vilken mail adress har han använt vid mailen?

han använder, Bohmsepost@hotmail.com

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem

Kanske liiite långt att åka från sthlm till karlskrona (blekinge)

Daniel ni nämnde har sin hemvist i karlskrona.

Killen är 23år, TS kan vara pappa till snubben

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
han använder, Bohmsepost@hotmail.com

Bad om hans nummer för att jag tänkte ringa honom om vi nu skulle ha ett möte där ute..

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Bad om hans nummer för att jag tänkte ringa honom om vi nu skulle ha ett möte där ute..

Jag har hans mobilnr, hemadress och hela kittet.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Jag har hans mobilnr, hemadress och hela kittet.

Skriv det gärna

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Skriv det gärna

Får jag göra det?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

skriv ett PM till mig för att vara på den säkra sidan..

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk

angående ditt PM.. YNWA8 säger att han bara använder honom som en identitet. Han heter inte så utan bara tagit hans namn för att göra en ''cover'' Detta är det jag tror han sa till mig iallafall.

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
angående ditt PM.. YNWA8 säger att han bara använder honom som en identitet. Han heter inte så utan bara tagit hans namn för att göra en ''cover'' Detta är det jag tror han sa till mig iallafall.

Så är det med all sannolikhet, Varför skulle han använda sin riktiga identitet?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
angående ditt PM.. YNWA8 säger att han bara använder honom som en identitet. Han heter inte så utan bara tagit hans namn för att göra en ''cover'' Detta är det jag tror han sa till mig iallafall.

Okej, isf så är det snodd på omöjligt att hitta den riktiga snubben.
Man kan iaf meddela Daniel att han har utsatts för urkundsförfalskning, att någon har använt hans namn som täckmantel.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori