Uppföljare till Crysis Warhead?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn ;)
Registrerad
Nov 2005

Uppföljare till Crysis Warhead?

Halloj!

Jag spelar inte så mycket nuförtiden ( och speciellt inte på sommaren) så jag har inte direkt någon koll på vad som kommer.

Är det någon som vet när uppföljaren till Crysis Warhead kommer (om det kommer någon)?

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair HX520W, Ryzen 3 1200 @3,8 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 3200 MHz, SSD 850 EVO 250GB, HD7970 (custom OC)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007

någon gång under 2010. Crysis 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Aneby
Registrerad
Aug 2008

Gief det, åh fy fan hoppas det kommer bli lika bra som föregångarna

Some kids can piss their name into snow. Chuck Norris can piss his name into concrete.

Weapons don't kill people. Chuck Norris kills people.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Kanske dom lyckas göra den i DX10 denna gång... men utannonsera som DX11

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007

Det kommer väl vara sämre grafik för att de kommer ju även på xbox360 o ps3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

De kommer köra den på en bättre optimerad motor (CryEngine3) så det ska gå att spela på konsoll också. Men jag har hört att grafiken kommer vara bättre än Crysis (1) ändå

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006

Vi får verkligen hoppas att dom gör en vettig portning så man slipper konsollgrafiken. Det dom mest har gjort är att ta bort AO, aggresivare lods på alla modeller och sen lite annat smått och gott vilket gör att en xbox inte dör direkt den ser kartongen.

Simlärare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001

Grafiken är inte problemet. Gameplay är viktigare och den kan bl.a. göra intressantare genom t.ex. att göra AIn bättre.

i5 4670k (@4.2), Scythe Mugen 2 (600rpm), 16GB 1600Mhz, Asus Z87-Z, 7TB WD Green + 750GB SSD, MSI rx480 8GB, Sound BlasterX AE-5, Asus MG279Q 27" 1440p 144Hz, Antec p180 (2x500rpm), Corsair rm650i, Roccat Kone Pure..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2007

Fujitsu Esprimo Q510

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2006

Eftersom dom ska göra den bra till konsoll oxå så får vi utgå från att spelet kommer att suga fett på pc. Så verkar det ju vara med dom flesta spel som släpps till alla plattformar nuförtiden tyvärr. Man lägger inte ner mycket tid på pc delen utan skriver om lite kod bara så det funkar på pc´n.

Moderkort: Asus Maximus VII Hero CPU: i7 4790K @ 4.6 Ghz 1.25V
Minne: Corsair Vengeance Pro Red 16GB 2400MHz
Nätagg: EVGA Supernova P2 1000W 80+ Platinum GPU: Palit GeForce GTX 1080 Super JetStream
Chassi: be quiet! Silent Base 800 Cpu-Kylare: Noctua NH-U14S SSD: Samsung 840 Pro Series 256GB

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Grafiken är inte problemet. Gameplay är viktigare och den kan bl.a. göra intressantare genom t.ex. att göra AIn bättre.

Yep, håller med. AI är något CryTec (?) inte kan något om, att sätta 20 mag. i fiende huvud är inte precis avancerat AI

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2004

Grafiken är Crysis är överskattad. Lagom snyggt och kräver alldeles för mycket det man ser. Hoppas det lyckas optimera skiten bättre så folk får njuta av grafiken på högre inställningar osv.

i7 8600K - Maximus Hero X - Ballistix Elite 3466 MHz - Vega 64 Strix - EVGA G3 750W - EKWB Custom Loop