Problem med 2 stycken ASUS HD 4870 i CF

Permalänk
Medlem

Problem med 2 stycken ASUS HD 4870 i CF

Köpte för ett antal månader sedan ett ASUS HD 4870 Dark Knight.
Kände mig riktigt nöjd med det och bestämde mig för en vecka sedan att köpa ett likadant kort till.
Fick hem det för några dagar sedan men fick inte tid för att installera det förens idag.
Så tidigare idag bestämda jag mig för att installera det och se skillnaden , men vilken skillnad ?
Första "mätinstrumentet" jag använde var wow.
Med ett kort i låg jag på 40 FPS på ett ställe utan lagg , med 2 stycken i så ligger FPS fortfarande på 40 på samma ställe men det laggar till lite då och då.
Har läst runt lite smått på olika forum, detta bland andra, och sett att det är ganska många som har problem med Crossfire men inte hittat någon lösning på problemet.
Jag har en ny windows installation ( Vista Ultimate x64, installerade igår)
då jag köpt ny hårddisk. Men nu när jag använder den nya hårddisken med ny installerat OS så kommer ett annat problem som jag haft för ett tag sen tillbaka.
När man drar ett fönster över skärmen så uppdateras det inte tillräckligt snabbt, så man kan se vart man dragit fönstret.( 60 Hz på main monitor , 75 hz på andra skärmen, likadant på båda)
Hoppas någon har lösning på något av problemen.
Ni får ursäkta att tråden blev lite rörig:D
Tack på förhand !
/ Marcus

Permalänk
Avstängd

WoW är mer bundet till processorn än grafikkorten. Testa 3dmark eller annat spel/program som drar nytta av flera grafikkort.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Okej , ska testa.
Har testat Left 4 Dead också. Högsta inställningarna och ligger på runt 70 FPS . Inte riktigt så bra som det ska vara va ?

Permalänk

Vad jag har HÖST stödjer bara wow ett grafikkort eftersom det är så ''gammalt'' spel.
Prova på prototype eller något mer krävande spel.
Min polare köra 9800 SLI han kör på 60fps på ett ställa medans jag kör på (hade ett 9800) 60fps jag med.
Eller kan det vara hans som var konstig jag evt inte men jag tror iaf att wow bara klarar ett grafikkort jag läste det men minns inte sorry

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ybernisse
Vad jag har HÖST stödjer bara wow ett grafikkort eftersom det är så ''gammalt'' spel.
Prova på prototype eller något mer krävande spel.
Min polare köra 9800 SLI han kör på 60fps på ett ställa medans jag kör på (hade ett 9800) 60fps jag med.
Eller kan det vara hans som var konstig jag evt inte men jag tror iaf att wow bara klarar ett grafikkort jag läste det men minns inte sorry

man kan tvinga igång sli på wow med nvidias kontrollpanel

Permalänk
Medlem

Okej, men har nu testat 3dmark vantage och det var ||så nära på att jag började gråta allvarligt.
I grafiktesten så gick det mellan 10- 20 FPS större delen av testen, någon enstaka gång där det inte var mycket färger osv så va fpsen uppe i 40.
Man ska ju aldrig kunna vara nöjd över något man köpt. Datorn fungerar faktiskt sämre nu med ny 10000 rpm hårddisk och CF än vad det gjorde innan. Nu känns det som 3500:- åt skogen, men får väl hoppas problemet går att lösa.
Tacksam för ännu mer engagerande i trådan