Dubbla Accelero 4870X2 kylare problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2006

Dubbla Accelero 4870X2 kylare problem

Ja, kanonkylare som verkligen gör vad den lovar. Bekymret är att eftersom jag har två 4870X2 så inser jag att jag inte får på kylare nummer två om korten ska sitta i de två angränsande x16 slottarna. Kylarna är rätt feta. Nu har mitt moderkort tre stycken x16, så jag kan sätta dem i slot 1 och 3 (eller 1 och 5 om man ska göra som MSI och räkna alla typer av slottar).

Eftersom jag har ett CM Sniper chassie där PSU:n sitter i botten måste jag då endera byta chassie eller låta PSU sitta utanpå / bredvid med något fulhack, men innan jag gör det vill jag säkerställa att crossfire fungerar i slot 1 och 3. MSI:s sida ger inte mycket vägledning, manualen menar att det är ett och två som gäller och nämner inget om annan konfiguration. Nån som ser någon anledning att det inte skulle fungera? Så länge som det är x16 slottar?

Ser tufft ut för bryggan att räcka mellan korten också. Nån som vet var långa bryggor säljs? Om de ens finns?

Annars blir det att köra stockkylning på det ena 4870X2 och använda hörlurar likt förbaskat

i7 6700K // 16 GB Crucial DDR4-2133 // GeForce GTX TITAN X // ASUStek Z170-P // ROG PG278Q // HTC Vive