Vänta med köp av grafikkort?

Permalänk
Medlem

Vänta med köp av grafikkort?

Hej.

Jag har läst här att det kommer nya kort som stöder Dx11.

Jag är precis i farten att uppgradera min dator med nytt moderkort, processor, minne och grafikkort, tycker ni jag ska vänta eller köpa nu?

Tack

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Och när du har väntat på det så kommer det något annat nytt, snart...

Finns inget som är framtidssäkert i denna värld.
Köp, säger jag.

Dx11 i all ära, men hur många spel kommer använda sig av det under 2009?
Nästa år, typ April/Maj, är det väl dags att titta åt Dx11 kanske.

Permalänk
Medlem

Ingen som pratat om framtidssäkert lol, men kommer som sagt Dx 11 och med det nya grafikkort men visst kanske bättre köpa nu och sen köpa igen om någon månad.Det gäller att tänka till lite innan man handlar brukar bli bäst så, men i slutändan får du avgöra själv vad som passar sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon

Dx11 i all ära, men hur många spel kommer använda sig av det under 2009?

Hur många spel använde sej av DirectX 10.1 under 2009, så de lär ju ta ett tag preciis som du säger

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Visst finns det alltid nåt bättre på gång, men det var länge sen DirectX 10 korten kom (nvidias kom oktober 2006...), det är en rätt stor grej när en helt ny generation kommer. Så om du räknar med att ha din dator i 2-3 år så tycker jag du ska vänta.
Övergången till DirectX11 kommer gå mkt snabbare än DX10, DX10 krävde ju Vista och det slog inte särskilt snabbt... Och DX11 kommer ju till både Vista & W7 så det blir ju inget större problem. Sen är DX11 en ren utökning av DX10 så speltillverkarna behöver inte göra några stora förändrringar utan behöver bara lägga till stöd för de nya funktionerna. Dvs lätt att ha gemensam grafikmotor för DX10 & DX11.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Sen är DX11 en ren utökning av DX10 så speltillverkarna behöver inte göra några stora förändrringar utan behöver bara lägga till stöd för de nya funktionerna. Dvs lätt att ha gemensam grafikmotor för DX10 & DX11.

Här säger du nästan emot dig själv. " Bara lite nya stöd "
Ok...jag tror jag väntar på det...

Jag anser inte Dx11 vara ett argument för att vänta med datorköp.
Däremot är det ju så att när dessa nya kort kommer, så sjunker priserna på de andra korten. Det är isåfall ett bättre argument, kanske.

Sådana hiskeliga skillnader lär det inte bli. Vad skiljer t.ex DX9 mot 10.1 btw?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Sådana hiskeliga skillnader lär det inte bli. Vad skiljer t.ex DX9 mot 10.1 btw?

Vet inte exakt vilka funktioner dom innehåller, men har du aldrig spelat ett spel och testat byta mellan DX9/DX10? Stor skillnad, tycker jag som älskar bra grafik.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB