Ny bärbar + cs1.6 = inge bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Ny bärbar + cs1.6 = inge bra

Hej!
Vet att det är fantastiskt många cs-trådar på swec men har inte hittat detta problemet som jag har någonstans.
Vi e några kompisar som spelar CS 1.6 ibland och har oftast kört det på min stationära dator och det har fungerat jättebra.
Sen köpte jag en bärbar dator.
Spec:
Acer aspire 8930g
Intel core2 duo 2Ghz 800Mhz fsb
Geforce 9600M GT
4GB ddr
320Gb hd

Och spelet i sig flyter kanonbra men så fort jag spelar online så får jag konstiga lagg så fort det hettar till med strider.
Kan tillägga att smoke så får jag fps-dropps till kanske 60 Fps.

men det riktiga problemet är att gubbarna hoppar fram så fort jag får dessa "lagg" och det kommer alltid i samband med att min "net_graph´s" gröna linje hoppar upp och ner och massa röda pluttar dyker upp under den gröna linjen.

Vad jag har gjort för att försöka lösa problemet.
formaterat datorn lagt om vista 32. utan allt lullull som följer med från start.
nya drivrutiner till allt.
kylplatta till datorn så den ej stiger över 36 grader.
testat olika upplösningar i cs både d3d och opengl.
Testat olika rates
ex.
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
rate 25000
cl_rate 99999
ex_interp 0 - 0.1
har även testat att sänka updaterate och cmdrate utan framgång.
testat att använda olika "startkommandon" till cs ex. -heapsize -32bpp -nojoy -noipx osv osv utan framgång.

har även testat att gå in i aktivitetshanteraren och sätta prioritet "low" och processortillhörighet till enbart 1 processor.
har även haft med mig datorn hos kompisar och får samma "lagg" på deras internetlina så tror inte det är fel på nätet.

Någon som har fler tips på vad man kan testa?
kan tillägga att kör jag lokalt så får jag inte dessa laggen.

Och är hemskt ledsen för att starta en ny cs-tråd men jag vet inte hur jag ska söka vidare nu.
* har även märkt att laggen verkar komma med 1 minuts mellanrum.
1. stängt av indexering
2.stängt av systemåterställning

Mvh Jocke

"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him" -winston churchill

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006

om jag inte minns fel så låter det som packet loss vilket är att ditt internet tappar paket.

Simlärare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

jo men borde inte det avhjälpas med att leka med cmd_rate och updaterate ?
och jag får inte loss o choke heller om man tittar på netgraph
har testat allt ifrån 50 - 110.
har telia 24/2.

mycket tack för det snabba svaret

"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him" -winston churchill

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

sitter på kabel eller trådlöst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

trådlöst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jocke
trådlöst

Testa kabel och stäng av det trådlösa, se om du har samma fenomen då.

Mvh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

trådlöst är inget att sitta på om man ska spela.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuz92
trådlöst är inget att sitta på om man ska spela.

Håller med fullständigt, trådlöst är rena skräpet om man spelar spel över linan, kan nästan garantera att det är anledningen till ditt problem.

Intel Core i7.2600 3.4GHz @ 3.4 Ghz // Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB // ZOTAC GeForce GTX 780 3GB // Gigabyte GA-H67MA-UD2H // Logitech G19 // Logitech G5 // Philips 190CW // LG L245wp 24" // PSU: Corsair TX750W // Chassi: Corsair Carbide 500R

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2009

Jävligt mycket offtopic: VARFÖR ska ALLA CS spelare ha över 60 FPS när skärmen ändå inte kan visa så många FPS!?

| FX-6300 | GA-78LMT-USB3 AM3+ | HD6950 DCII | 8 GB DDR3 | 128 GB SSD | 2 TB HDD | Strider Essential 500W | P180 Mini | Win 8 Pro x64 |
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Ni verkade ha full koll på vad ni pratade om det var det som var problemet. problemet försvann när jag bytte. Men finns det inget sätt att komma ifrån det problemet? för i mitt tycker verkar det som det är någon process som startar eller går med en minuts fördröjning. frågan är bara vad.
Vad tycker ni ska vi försöka lösa detta problemet en gång för alla?

tack så jättemycket för alla snabba svar!

/jocke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vet inte.
Registrerad
Apr 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Jävligt mycket offtopic: VARFÖR ska ALLA CS spelare ha över 60 FPS när skärmen ändå inte kan visa så många FPS!?

Undrar det också

Men fps-drops till 60 låter inte så farligt, på min dator i sign blev det drops till 10-20 vid smoke innan min brorsa hjälpte mig genom att ändra något, typ "max smokepuffs" (Shit, vad jag antagligen låter noob, som inte kan alla CS-kommandon ).

Jag gillar mest att spela Zombie-mods, men i dem har jag ändå något fps-problem, ligger jämt runt 30-40 fps, typ aldrig riktigt bra

|Dell XPS 15 9550 | UHD / i7-6700HQ / 16GB DDR4 / GTX960M 2GB / 500GB SSD|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellansverige
Registrerad
Feb 2006
Citat:

Nu råkar det vara så att CS är ett mycket konstigt spel, om man har vsync på så är det en helt annan känsla än om man har vsync av och fps_max på 100, kan inte förklara fenomenet men allt blir mer oprecist på något sätt!?

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007
Citat:

Har du spelat cs 1.6 med 60 respektive 100 fps?. Om inte så tycker jag att du ska göra det så vet du varför.

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007

fail

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Jul 2010

hur raderar man sitt steam account

Hej jag spelade på en server som var svensk som jag tyckte var bra:).
sen blev jag banad och kunde inte spela nå mer på den servern:(.
jag vill värkligen spela på den servern men det går ju inte:( men då komm jag på att jag kann göra ett nytt accout för det ville jag redan sen tidigare.
men när jag jag gjort ett ytt account så kunde jag inte ladda ner cs på det.
efter ett tag komm jag på att nyckeln som man anvender för att ladda ner cs redan användes till min gamla användare så jag måste ta bort den gamla användaren för att kunna aktivera cs tror jag...
nu undrar jag hur ska jag göra???snälla svara innom kort tack i förväg LEXUS/axel:))

:ps: jag är noob:);)

ännu mer ps vet inte hur ma gör det som en tråd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av axel98k:

Hej jag spelade på en server som var svensk som jag tyckte var bra:).
sen blev jag banad och kunde inte spela nå mer på den servern:(.
jag vill värkligen spela på den servern men det går ju inte:( men då komm jag på att jag kann göra ett nytt accout för det ville jag redan sen tidigare.
men när jag jag gjort ett ytt account så kunde jag inte ladda ner cs på det.
efter ett tag komm jag på att nyckeln som man anvender för att ladda ner cs redan användes till min gamla användare så jag måste ta bort den gamla användaren för att kunna aktivera cs tror jag...
nu undrar jag hur ska jag göra???snälla svara innom kort tack i förväg LEXUS/axel:))

:ps: jag är noob:);)

ännu mer ps vet inte hur ma gör det som en tråd

CD nyckeln är låst till det kontot du blev bannad på så du får ta o köpa spelet en gång till för att kunna få det på ett annat konto.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2003

kollat så du kör på hög prestanda på energiinställningar, gått in på nätverkskortet (trådlösa) och kolla så det står på prestanda tex? koppla av alla energisparfunktioner på det också...

1: Intel i7-3930K | 32GB Corsair Dominator GT | Asus Rampage IV Extreme x79 | 2 x 1080 GameRock Premium 8GB | 2 x Samsung Pro 840 512GB | Corsair AX1200i | BenQ XL2411 24" / W1070 135" | Bose QC25 | Windows 10 Pro x64 | HTC Vive |
2: Intel Core i7-4700HQ | 32GB RAM | Intel HM87 Express | GTX 780M | 17" | Windows 10 x64 |