Gigabyte förbereder Micro-ATX för Core i5

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Gigabyte förbereder Micro-ATX för Core i5

Lanseringen av Intel Core i5 rycker allt närmare. Gigabyte stjäl uppmärksamhet med ett nytt moderkort i Micro-ATX-format.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

Låter bra, jag är av någon anledning väldigt förtjust i m-atx standarden. Men varför ser kylningen på bild #2 ut att vara monterad av en prao-elev?

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
En stad bredvid en stad:P
Registrerad
Feb 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Låter bra, jag är av någon anledning väldigt förtjust i m-atx standarden. Men varför ser kylningen på bild #2 ut att vara monterad av en prao-elev?

Håller med dig, gillar små Mkort.

Ja bild 2 ser ut lite som att någon har stampat på kylaren! :/

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malå
Registrerad
Aug 2007

Verkar ju riktigt bra, nu behöver man bara en orsak att köpa den...

Win 10: AMD Ryzen 5 1600X@4100MHz 1.464V | Noctua NH-D15S, Noctua A15 PWM x2 | Sapphire R9 390 Nitro | Corsair Vengence LPX 3000 16gb | Gigabyte AX370-Gaming K3 | EVGA Supernova 1000W G2 | CM 932 HAF
Win XP: Atlon X2 4200+@2640MHz | Nvidia 8800 GTS 320@621/1944 |MSI K8N Neo 4| 2048Mb DDR 800@960MHz
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prozzac
Verkar ju riktigt bra, nu behöver man bara en orsak att köpa den...

Löningsdag? Räcker inte det

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2009
Citat:

Löningsdag? Räcker inte det

hehe jag har 2 anledningar ett har av misstag 3 minnen som ligger o jag hoppas för bövelen att inte idotoerna för intel gör samma idoti som med i7orna och sätter lägre volt på minnerna en många är skrivna för för om så kan jag inte använda mina minnen , 2 är att jag behöver nått roligare i min andra spel dator
blir väl nått billigt asus kort samt en 2,66ghz quadcore prolle från i5

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2002

Trevligt att det kommer fler µATX kort i premiumsegmentet. Gigabyte har fattat precis.

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2003

Det blir väl både lite billigare samt strömsnålare pga micro ATX?
Gillar också micro ATX, synd att PCIE x1 inte var bättre placerad bara...ovanpå PCIE x16 vore att föredra.

Arbetsdator Antec Three Hundred | Core i7-860@stock | 16GB DDR3@1333 | Samsung 830 256GB SSD + 4TB HDD | GTX 460@900/1800/4200
HTPC/Speldator Lian Li PC-A05FNB | Core i5-3570K@4200 | 16GB DDR3@1600 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + 4TB HDD | GTX 660@1098/1098/6008 | Xbox One Wireless Controller
Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2003

enligt info jag hittat ska det vara en PCIE*4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2007

Jag ska inte köpa mer gigabyte....haft bara strul med DS5an

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

Äntligen!
Funderade på att köpa ett mAtx till i7 men tyckte de inte var prisvärt.
Till hösten kommer jag byta ut mitt gamla q6600 kit =D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köpenhamn
Registrerad
Nov 2005

Ser spännande ut! gillar också mATX, varför slösa space?

^__^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Mar 2005

Jag vill ha ett ITX kort för i5.. då kan vi börja snacka om roliga lösningar.

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

"Does it come in black?" Hatar personligen denna blåa färgen, likadant i svart vill jag ha.

MBP 15" Late 2011 (Core i7 2,4Ghz, HD6770m 1Gb, 16Gb Corsair 1600Mhz, Samsung 840 500Gb)
Powermac G5 projekt (Core i5 3750k, Maximus Gene V z77, G.Skill 2133Mhz 16Gb, GTX660Ti DCII 2Gb, Intel 510 120Gb, M4 64Gb)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeeK
"Does it come in black?" Hatar personligen denna blåa färgen, likadant i svart vill jag ha.

Är detta den nya generationen fjortisar? Allt ska vara i svart oavsett om det syns eller ej.

Ubuntu, Matlab och Latex, vad mer behövs?

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Joakim Pekkari
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2008
Citat:

Om du kollar på första bilden ser du att kylaren blir smalare längst ut. Detta ger illusionen på andra bilden av att den sitter snett

Spela med Geeks Gaming!

"Why is there silverware in the pancake drawer?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Om du kollar på första bilden ser du att kylaren blir smalare längst ut. Detta ger illusionen på andra bilden av att den sitter snett

Smalare ja, men kylardelen längst bort på bild #2 har ju inte sin bas horisontell mot moderkortet. Det ser ju ut som om den hänger i luften ut mot högerkanten.

Xbox Live - Firaphex