Call of duty 4 fps på TFT skärm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Feb 2008

Call of duty 4 fps på TFT skärm

Hej, har funderingar kring om det går att få upp frames per secound mer än 60 med en TFT skärm, spelar ingen roll vilken /com_maxfps "man skriver" kanske någon som funderat över samma sak eller har en lösning. Tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Jul 2008

Asså alla skärmar har väl en fps gräns, t ex min skärm har 60 hz, så den ger 60 bilder per sekund som max. jag tror iallafall att det är så men jag är inte säker

Antec 300, Intel C2D E8500, Asus P5Q Pro,
Corsair 550w, Corsair 6gb XMS2 6400, Club3D HD4850, Seagate barracuda 7200.11 320 gb. Å vista 64bit =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vet inte.
Registrerad
Apr 2008

Stäng av Vsync (Du får ju inte mer fps, men du ser hur mycket du skulle ha om skärmen klarade av mer).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indianajöns
Asså alla skärmar har väl en fps gräns, t ex min skärm har 60 hz, så den ger 60 bilder per sekund som max. jag tror iallafall att det är så men jag är inte säker

Det stämmer.

|Dell XPS 15 9550 | UHD / i7-6700HQ / 16GB DDR4 / GTX960M 2GB / 500GB SSD|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♠
Registrerad
Feb 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Stäng av Vsync (Du får ju inte mer fps, men du ser hur mycket du skulle ha om skärmen klarade av mer).

Det stämmer.

Man får mer fps men bilderna överlappar varandra, vad jag har förstått iaf.

pff

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Apr 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Man får mer fps men bilderna överlappar varandra, vad jag har förstått iaf.

Precis den 'Sync'ar inte den Vertikala uppdateringen/svepningen på skärmen med uppdateringen, då den då uppdaterar hinner grafiken troligen skicka ut en frame extra innan svepningen är klar, eller så äger bara uppdateringen av skärmen rum precis vid slutet på en frame och början på en annan etc och då blir skärmen delad i 2 eller fler frames (aka tearing). <-- rätt Neddummad version.

Datorskrälle: Asus Sabertooth X58, Intel Xeon X5650 Hexacore HT @ 4.4Ghz, 24 GB Hyper X DDR3, 2x EVGA GTX 1070 FTW, 2x Samsung 850 Pro SSD + Samsung 860 EVO, 3x HGST 7200RPM 3TB, Corsair HX520.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vet inte.
Registrerad
Apr 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Man får mer fps men bilderna överlappar varandra, vad jag har förstått iaf.

Nej

Det finns dock en TFT-skärm med 120Hz, som är gjord för 3D-glasögon, och då är det 2 st 60Hz-bilder som ligger över varandra lite förskjutet.

Det blir inte högre fps och bilderna överlappar inte heller varandra om du stänger av Vsync på en skärm, men som jag sagt tidigare så ser du iaf den fps:en du skulle kunna ha, om skärmen hade stöd för det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Precis den 'Sync'ar inte den Vertikala uppdateringen/svepningen på skärmen med uppdateringen, då den då uppdaterar hinner grafiken troligen skicka ut en frame extra innan svepningen är klar, eller så äger bara uppdateringen av skärmen rum precis vid slutet på en frame och början på en annan etc och då blir skärmen delad i 2 eller fler frames (aka tearing). <-- rätt Neddummad version.

Hade jag fel?

|Dell XPS 15 9550 | UHD / i7-6700HQ / 16GB DDR4 / GTX960M 2GB / 500GB SSD|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Feb 2008

Jaja, då är det väl inte mycke att göra åt då 60 fps får duga helt enkelt = )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Apr 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Hade jag fel?

Du hade rätt, bara tog mig friheten att utöka informationen lite ifall någon vilsen stackare gräver upp tråden någon gång i en avlägsen framtid.

Datorskrälle: Asus Sabertooth X58, Intel Xeon X5650 Hexacore HT @ 4.4Ghz, 24 GB Hyper X DDR3, 2x EVGA GTX 1070 FTW, 2x Samsung 850 Pro SSD + Samsung 860 EVO, 3x HGST 7200RPM 3TB, Corsair HX520.