Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Jul 2009

ATI Nvidia

Ska jag köpa ett ATI HD 4890 1gb + eller GTX 275 OC 896mb?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

kolla priserna, ta det som är billigast

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Jul 2009

Jag vill ha det som presterar bäst i FPS och MMO's men när jag köper gtx 275 får jag assassins creed, farcry 2 , terminator på köpet och den har ju physX och sånt, ATI är ju billigare men är det dåligare kvalite då?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Falun
Registrerad
Okt 2007

presterar likvärdigt

Ta det du känner för

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Feb 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mandalore
Jag vill ha det som presterar bäst i FPS och MMO's men när jag köper gtx 275 får jag assassins creed, farcry 2 , terminator på köpet och den har ju physX och sånt, ATI är ju billigare men är det dåligare kvalite då?

nej det är inte sämmre kvalite bara för nått är lite billigare utan snararar ett sätt att konkurera, sen så blir det ju biligara just för att dom inte skickar med spel och physX är än så länge bara ett sätt för Nvidia konkurera och hålla priserna uppe men det kommer kanske bli användbart i framtiden

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry